2019-09-15, 10:43
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...rgotlands-lan/
15 september 07:59, Sammanfattning natt, Östergötlands län

01.04 Polisen påträffade en kvinna i de centrala delarna av Linköping som uppgav att hon blivit utsatt för en våldtäkt. En man har gripits misstänkt för brottet. Inga ytterligare uppgifter kommer att lämnas i ärendet med hänsyn till de inblandade och till polisutredningen.

Den gripne mannen har under söndagsmorgonen anhållits efter beslut av åklagare. Förundersökningen leds av åklagare och polisen kommer inte att lämna ytterligare uppgifter i ärendet.
Vet någon mer om händelsen?
Citera
2019-09-15, 12:34
Medlem
vilket ställe?
Citera
2019-09-15, 12:36
Medlem
Förklara för mig, era korkade sliddjur, hur en man lyckas ta en kvinna från dansgolvet, där jag antar att de har varit på, till krogtoaletten (som vi alltid vet är propfulla) och gå in tillsammans i ett bås och ha sex utan hennes samtycke? Hur?

Det är så pinsamt det här. Uppenbart att hon kanske ångrat sig efter han har kommit eller något..
Blir så trött. Kåta brudar som går in i krogtoaletter med en kille för avskildhet då de vill eskalera det fysiska (utan att orka ta sig hem), och sen säga våldtäkt.. Snark.

Grabbar, ni vet vad ni ska göra. Så fort det börjar eskalera åt det hållet, börja spela in på mobilen.
Sedan sätt dit bruden för falskanmälan.
Senast redigerad av kajusi 2019-09-15 kl. 12:39.
Citera
2019-09-15, 14:37
Medlem
Wajis avatar
Har vi ingen namn på den misstänkte? Måste ju finnas många som var där.
Citera
2019-09-15, 15:14
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Förklara för mig, era korkade sliddjur, hur en man lyckas ta en kvinna från dansgolvet, där jag antar att de har varit på, till krogtoaletten (som vi alltid vet är propfulla) och gå in tillsammans i ett bås och ha sex utan hennes samtycke? Hur?

Det är så pinsamt det här. Uppenbart att hon kanske ångrat sig efter han har kommit eller något..
Blir så trött. Kåta brudar som går in i krogtoaletter med en kille för avskildhet då de vill eskalera det fysiska (utan att orka ta sig hem), och sen säga våldtäkt.. Snark.

Grabbar, ni vet vad ni ska göra. Så fort det börjar eskalera åt det hållet, börja spela in på mobilen.
Sedan sätt dit bruden för falskanmälan.
Är så benägen att hålla med dig. De nya samtyckes-blanketterna man nu mera bör skriva på, helst tillsammans med minst två opartiska vittnen är helt galna.
Jag kan radda upp en väldigt många argument till varför de är idiotiska. Men framför att är de diskriminerande. Varför ska berusade män på krogen ha större ansvar än kvinnor.
Precis som du säger var detta troligt vis ett fylleknull på krogen. Som de kanske till och med ångrade sekunden efter båda två. Varför ska hans ansvar vara så mycket större för att samtyckes-blanketten fylls i efter konstens alla regler än hennes? Diskriminering av både kvinnors sexualitet och av män som individer.
Citera
2019-09-15, 15:37
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi

Känner du mgm eller nåt? Du nämner detaljer som inte återges i polisens text.
Vad vet du?
Citera
2019-09-15, 16:55
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
En kvinna i 20-årsåldern utsattes för en våldtäkt i Linköping i natt. Enligt uppgifter till Aftonbladet skedde övergreppet på en toalett på en nattklubb. Strax efteråt greps en man i 25-årsåldern.

Larmet inkom vid 1-tiden i natt. Brottsplatsen spärrades av men klubben höll fortsatt öppet, enligt tidningens uppgifter.

https://omni.se/uppgift-kvinna-valdt...oping/a/kJX04a
Citera
2019-09-15, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Är så benägen att hålla med dig. De nya samtyckes-blanketterna man nu mera bör skriva på, helst tillsammans med minst två opartiska vittnen är helt galna.
Jag kan radda upp en väldigt många argument till varför de är idiotiska. Men framför att är de diskriminerande. Varför ska berusade män på krogen ha större ansvar än kvinnor.
Precis som du säger var detta troligt vis ett fylleknull på krogen. Som de kanske till och med ångrade sekunden efter båda två. Varför ska hans ansvar vara så mycket större för att samtyckes-blanketten fylls i efter konstens alla regler än hennes? Diskriminering av både kvinnors sexualitet och av män som individer.

Det är något vi ser nu överallt i samhället. Ett försök att göra män till andraklass-medborgare medan kvinnor tar över.

Det är alltid män som ska öppet hatas i media, ingen ska någonsin kritisera kvinnor. Kvinnor ska få göra vad de vill, så få högt uppsatta chefsroller pga av kön inte kompetens, ska specialbehandlas av rättsystemet och ska få allt betalat för sig medan de gör vad de vill..

Fast skulle en samtyckes-blankett eller inspelning ens hjälpa då de får ångra sig under sexet och behöver inte ens säga något.
Citera
2019-09-16, 18:49
Medlem
Mycket skitprat på denna sida. Det är inte första gången denna gärningsman (A*****der) blivit anklagad för våldtäkt.. Han har varit i rätten innan pga denna trevliga hobby han pysslar med. Han drar sig inte för minderåriga heller.
Citera
2019-09-19, 12:06
Medlem
Misstänkt från Vimmerby.

https://www.dagensvimmerby.se/nyhete...g-i-linkoping/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in