2019-09-14, 23:45
Medlem
Livet känns piss hela veckan, sen dricker man och på lördagen och man får plötsligt insikter. Sverige kommer inte gå under, man ser fram emot framtiden. Man kan till och med stå ut med sig själv.

Någon som upplever liknande känslor? Eller är det bara en illusion? Hur reagerar ni när det gäller alkohol? Är allt dopamin?

(Oklart var jag skulle posta detta så mod kan ju flytta tråden till där känns passande)
Citera
2019-09-14, 23:47
Medlem
Havenheavens avatar
Du är så positiv under fyllan för det är enda perioden i ditt liv då du är någorlunda lycklig.
Citera
2019-09-14, 23:48
Bannlyst
Alkohol fungerar olika på olika personer, vissa vill gå och lägga sig efter två öl medans andra får en enorm eufori och driv som du beskriver.

Var försiktig med sponken!
Citera
2019-09-14, 23:50
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag. Nu.
Citera
Medlem
Lowlyfes avatar
Ja eufori är vanligt när man krökar! Du är positiv för att kemikalierna påverkar din hjärna och utlöser ämnen.

Får du kraftiga uppåt-känslor och sedan återgå till grå vardag (slutar bruket) så delar du livsstil med dom flesta svennar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havenheaven
Du är så positiv under fyllan för det är enda perioden i ditt liv då du är någorlunda lycklig.

Så behöver det inte vara.

En alkoholist kan vara glad varje dag men ändå få det där extra NU JÄVLAR mår jag bra när alkoholen kommer in i blodsystemet.
Citera
2019-09-14, 23:57
Medlem
RAGEDs avatar
Spekulerar bara men en tanke jag har är att det är något man bara får göra vissa dagar.. så när du väl är ledig och ska "festa till det" så väljer du att dricka. Det är första grejen. Du gör det till en mini semester, du hade nog lika gärna kunnat göra yoga med dina vänner istället för att dricka öl.

Sen har du ju det som påverkar kroppens belöningssystem så frigörs ju dopaminer(?) och liknande när du dricker som med andra droger.. Mat gör det samma, träning och så vidare.. vilket gör att du känner dig lycklig. Sen tror jag en liten del är hur alkohol påverkar kroppen i övrigt man kan få ett ganska annorlunda tankesätt ju fullare man blir. Det vill säga att du kanske börjar glömma din tråkiga vardag.
Citera
2019-09-15, 00:13
Medlem
Riddarhusets avatar
alkoholen gör att du inte ser varken fram eller bak - det som varit skit eller det otrevliga som kommer att hända.
- det löser sig
Du blir dessutom mindre självkritisk och slipper bära ditt ok för ett kort tag.
Sen påverkar det belöningssystemet rent kemiskt.
tappar omdömet helt enkelt och överskattar sin egen förmåga.
Skönt va?
Citera
2019-09-15, 00:35
Medlem
Yllevantars avatar
Jag blir bara ledsen och tjurig av alkohol, ändå envisas man med att dricka det ibland. Jäkla onödig drog egentligen!
Citera
2019-09-15, 00:59
Medlem
sommarlovs avatar
De flesta njuter av ökande berusning, vilket inte funkar, så de personerna dricker alltid för mycket.
Vi andra somnar eller spyr...
Citera
2019-09-15, 01:33
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yllevantar
Jag blir bara ledsen och tjurig av alkohol, ändå envisas man med att dricka det ibland. Jäkla onödig drog egentligen!
Japp, håller helt med om det här. Tror det är individuellt. För det mesta sitter jag och deppar i ett hörn när jag druckit knarkohol.
Citera
2019-09-15, 02:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yllevantar
Ovanligt! Själv blir jag som ts glad och positiv!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in