2019-09-14, 23:38
Medlem
Väger mellan Eldflugornas grav och Landet för längesedan för mig. Båda filmerna är redan extremt sorgliga i sig själva men när du känner till omständigheterna kring de så blir saker bara sju resor värre. Eldflugornas grav är baserad på verklighet och Landet för längesedan kan även om det är påhitt knytas till inte bara Judith Barsis hemska historia men numera också hur det slutade för James Horner. Men Eldflugornas grav är ändå svårare av dessa för mig att ta mig igenom och den saknar ett lyckligt slut som Landet för längesedan har, så det lutar åt den, men det är inte lätt.
Citera
2019-09-14, 23:41
Medlem
Havenheavens avatar
Dancer in the dark, förstörde mig.
Citera
2019-09-14, 23:43
Medlem
falconer8s avatar
Elefantmannen är väl ingen skrattfest.
Citera
2019-09-14, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8

Håller personligen med, men jag är övertygad om att vissa finner humor i den, det är en sån typ av film.
Citera
2019-09-14, 23:47
Medlem
Lilja 4-ever är nog en av dem sorgligaste jag sett. Iallafall på senare tid.
Becksvart utan någon form av positiv upplösning eller hopp om en vändning. Vilket som helt klart är syftet.
Senast redigerad av MsMelankoli 2019-09-15 kl. 00:18.
Citera
2019-09-14, 23:47
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyllidyv
Håller personligen med, men jag är övertygad om att vissa finner humor i den, det är en sån typ av film.

Ja så kan der säkert vara.
Citera
2019-09-15, 00:13
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconer8

Skulle också rösta på den tror jag.
Att det handlar om en person som funnits i verkligheten gör filmen extra sorglig.
Citera
2019-09-15, 00:22
Medlem
Hachiko. Den sanna berättelsen om den trofasta hunden som varje dag möter sin husse på tågstationen.
När hussen sedan dör medans han är borta. Blir Hachiko kvar på stationen, väntades månad efter månad år efter år.

Jag bölade rätt ut av den filmen. Tänker då aldrig se den igen..
Citera
2019-09-15, 00:28
Medlem
Jag har inte sett så många sorgliga filmer men jag är väldigt svag för A Girl Like Her.
Citera
2019-09-15, 00:59
Medlem
Lean on Pete, relativt ny film, som fick mig att må förbannat dåligt flera dagar efteråt.

Handlar om en tonårig kille som hamnar på gatan i det moderna USA.

Välgjord film, fantastiska skådespelarinsatser, och förbannat tänkvärd.

En film man kommer bära med sig livet ut.
Citera
2019-09-15, 01:32
Medlem
Patrik2108s avatar
Jag ser inte sorgliga filmer egentligen. En film kan vara sorglig på olika sätt. Vissa filmer skildrar total hopplöshet och misär. Sådana filmer gör en deprimerad. Andra filmer handlar om mera vardagliga saker men som kan ha inslag av nån sentimental/romantisk tragedi.

Den förstnämnda kategorin undviker jag. Den senare kan man hamna i av misstag. Jag försöker komma på någon sorglig film jag sett men det är svårt. Det enda jag kommer på är en komedi, Up in the Air .
SPOILER
Citera
2019-09-15, 04:33
Medlem
carminaburanas avatar
Elefantmannen, Withnail and I
men är så förbannat bra. Råder alla att se den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in