Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-09-12, 22:00
Bannlyst
TS recept låter vidrigare än Magmys-Mickes lasagne....Men skulle du byta ut krosstomaterna mot nån sjysst pizzasås eller färdig pastasås och kanske steka falukorfven först så skulle nog saker och ting genast bli bättre.
Citera
2019-09-12, 22:00
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Nu hittade jag. Har aldrig sett på rulle förr. Tack.

Bättre nog och billigare och mer att baka din egen enkla pizzadeg ... det är inget märkvärdigt egentligen med bara handkraft... tex

https://www.arla.se/recept/pizzadeg-grundrecept/
Citera
2019-09-12, 22:23
Medlem
Tycker falukorv e Nice, även matlagning överlag, men detta låter ju riktigt perverst
Citera
2019-09-12, 22:44
Medlem
Tack tack för all input och förslag, men det är verkligen den groteska "pizzan" i trådstarten som jag efterlyser.

Citat:
Ursprungligen postat av boilaggagg
I Bonniers kokbok finns ett par förslag på Falukorvslådor, tex Skivad falukorv och Tomat med Smålök. Späcka rikligt med ost. Kan någon i din bekantskapskrets möjligen 'förbättrat' receptet till en pizza.
Från vilken årgång kommer den upplagan av Bonniers kokbok? Jag menar en grå variant, säkerligen gjord innan 70-talet eller just i början. Fast då vet jag inte ifall denna vulgopizza kom därifrån heller.
Citera
2019-09-12, 23:13
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tictaco
Tack tack för all input och förslag, men det är verkligen den groteska "pizzan" i trådstarten som jag efterlyser.

Från vilken årgång kommer den upplagan av Bonniers kokbok? Jag menar en grå variant, säkerligen gjord innan 70-talet eller just i början. Fast då vet jag inte ifall denna vulgopizza kom därifrån heller.

Jag kollade i min gamla kokbok, det närmaste man kommit fram är lunchpizza med rökt korv, tomater, pizzakrydda och riven ost. Och deg bakas på bakpulver, samt gräddfil eller mjölk till
Citera
2019-09-12, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tictaco

Boken är tryckt 1960, hittade en bild på den här

https://denbrunamaten.se/2010/11/07/prinskorv-i-kapprock-arabiska-flaskkotletter-och-glass-med-marang/
Citera
2019-09-13, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boilaggagg
Boken är tryckt 1960, hittade en bild på den här

https://denbrunamaten.se/2010/11/07/prinskorv-i-kapprock-arabiska-flaskkotletter-och-glass-med-marang/
Ok, det är precis den där vitgrå jag tänkte på som min bullmorsa körde med. Bummer, var det kanske farsan min som försökte laga "pizza". Så där Eddie Murphy house-burger-style.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in