2019-09-12, 17:32
Medlem
Sedan är det bara att åka hem till Sverige igen & sedan tillbaka utomlands igen och på så sätt få förnyat 6 månader igen?

Ska försöka skaffa/få jobb så snabbt jag kan men är det så reglerna ser ut på försäkringskassan?

Moderatorer: Denna tråd passar i privatekonomi eller juridik, jag vet inte var den passar bäst.
Senast redigerad av TaxiFB 2019-09-12 kl. 17:51.
Citera
2019-09-15, 18:04
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxiFB
Sedan är det bara att åka hem till Sverige igen & sedan tillbaka utomlands igen och på så sätt få förnyat 6 månader igen?

Ska försöka skaffa/få jobb så snabbt jag kan men är det så reglerna ser ut på försäkringskassan?

Moderatorer: Denna tråd passar i privatekonomi eller juridik, jag vet inte var den passar bäst.

Så länge du inte har någon meningslös placering du måste gå till så torde det vara grönt, så länge du rapporterar in de jobb du måste per månad. Det kan du ju göra varsomhelst ifrån i världen egentligen.

Dock så har jag för mig om att "man måste söka tillstånd" och få "ledigt" från aktivitetsersättning om man ska utomlands. D v s att du inte egentligen skulle få ersättning över den tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in