Börjar det inte bli för mkt nu? Kändisar som bakar, lagar mat, bygger o renoverar. Seglar över Atlanten, är med i olika tävlingsprogram, Wahlgrens värld, you name it. För vem är dessa program intressanta? Är det så att underhållningsprogrammen är kalibrerade efter tittarens förmåga att tillgodogöra sig innehållet?
Ju dummare vi blir desto mindre substans i underhållningsprogrammen.Är jag något på spåren nu eller är jag helt ute o cyklar...
Har det inte alltid varit så? Kan egentligen inte svara på det eftersom att jag helt och hållet slutade titta på tv för kanske 5 år sedan. Jag vet ju varför jag slutade dock!
Börjar det inte bli för mkt nu? Kändisar som bakar, lagar mat, bygger o renoverar. Seglar över Atlanten, är med i olika tävlingsprogram, Wahlgrens värld, you name it. För vem är dessa program intressanta? Är det så att underhållningsprogrammen är kalibrerade efter tittarens förmåga att tillgodogöra sig innehållet?
Ju dummare vi blir desto mindre substans i underhållningsprogrammen.Är jag något på spåren nu eller är jag helt ute o cyklar...
Det har alltid varit mest kändisar på TV. Det ligger liksom i sakens natur. Det du egentligen menar är ju realityshower med kändisar och det har väl ökat på senare år. När dokusåpor kom på 1990-talet så var det mest helt vanliga människor med, men sedan har man väl insett att de flesta tittare tycker det är mer spännande med folk som de känner igen. Om man inte gillar det så är det ju bara att låta bli att titta.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!