2019-09-11, 13:53
Medlem
Nedomanskys avatar
Börjar det inte bli för mkt nu? Kändisar som bakar, lagar mat, bygger o renoverar. Seglar över Atlanten, är med i olika tävlingsprogram, Wahlgrens värld, you name it. För vem är dessa program intressanta? Är det så att underhållningsprogrammen är kalibrerade efter tittarens förmåga att tillgodogöra sig innehållet?
Ju dummare vi blir desto mindre substans i underhållningsprogrammen.Är jag något på spåren nu eller är jag helt ute o cyklar...
Citera
2019-09-11, 14:00
Medlem
Thuriazs avatar
Har det inte alltid varit så? Kan egentligen inte svara på det eftersom att jag helt och hållet slutade titta på tv för kanske 5 år sedan. Jag vet ju varför jag slutade dock!
Citera
2019-09-11, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Börjar det inte bli för mkt nu? Kändisar som bakar, lagar mat, bygger o renoverar. Seglar över Atlanten, är med i olika tävlingsprogram, Wahlgrens värld, you name it. För vem är dessa program intressanta? Är det så att underhållningsprogrammen är kalibrerade efter tittarens förmåga att tillgodogöra sig innehållet?
Ju dummare vi blir desto mindre substans i underhållningsprogrammen.Är jag något på spåren nu eller är jag helt ute o cyklar...

Instämmer !
Citera
2019-09-11, 14:39
Medlem
Keldons avatar
Inflationen i kändisprogram startade 1991 med tv4...
Citera
2019-09-11, 14:39
Medlem
Det har alltid varit mest kändisar på TV. Det ligger liksom i sakens natur. Det du egentligen menar är ju realityshower med kändisar och det har väl ökat på senare år. När dokusåpor kom på 1990-talet så var det mest helt vanliga människor med, men sedan har man väl insett att de flesta tittare tycker det är mer spännande med folk som de känner igen. Om man inte gillar det så är det ju bara att låta bli att titta.
Citera
2019-09-11, 17:15
Medlem
Cannibalizations avatar
Bröd och skådespel innan kungarikets fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in