Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-10, 21:06
  #1
Medlem
Har ätit 30mg mirtazapin i ca 5 år nu och jag minns knappt längre hur det var att vara "nykter".
Ett år kan kännas som 5 minuter och 1 dag och kännas som en sekund.

KONSTANT påverkad av något.

Jag börjar tro att jag är knäpp, känns som jag lever i en total bubbla. På engelska, "I am simply not there..."

Vafan ska jag göra?
Citera
2019-09-10, 21:09
  #2
Medlem
Ja det har i vart fall inte med din Mirtazapin på 30 mg att göra.
Citera
2019-09-10, 21:24
  #3
Medlem
Sluta med pillrena vore väl vettigt.
Citera
2019-09-13, 21:31
  #4
Avstängd
Kanske dags att minska?
Citera
2019-09-13, 23:01
  #5
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ja det har i vart fall inte med din Mirtazapin på 30 mg att göra.

Flytta till Mars.
Citera
2019-09-14, 15:21
  #6
Medlem
Mulla Krekars avatar
Jo, man kan bli "hög" på Mirtazapin, finns folk som missbrukar det. Men visst, alla antidepressiva förändrar ju psyket o det kan nog ibland kännas som om man är "onykter". Jag hade väldigt svårt först att sluta med Mirtazapin, sluta helt från 30 mg. La mig i sängen o grät för ingenting... Rekommenderas inte!

Minskade sen till 15 mg i två veckor, 7,5 mg i två veckor o 3,75 mg i ytterligare två veckor. Det gick bra.

Men nu har jag endast Venlafaxin, 375 mg. Det förändrar också psyket, glömmer jag en dos, så mår jag mycket dåligt. Vågar inte tänka på vad som skulle hända om man klipper den helt.

Sen har jag andra mediciner, bl.a. Haldol, som försätter en i "en bubbla". Slutar jag med den känns det ibland som man "vaknar upp", en dag efter tre dagars uppehåll, mår man bra, men sen blir jag paranoid o inbillar mig saker.

Jag kör t.ex. inte bil längre, det är inte lämpligt med den medicin jag har. Men jag klarar ett reaktionstest snabbare än medel ändå numera, med all medicin.
Citera
2019-09-14, 16:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Jo, man kan bli "hög" på Mirtazapin, finns folk som missbrukar det. Men visst, alla antidepressiva förändrar ju psyket o det kan nog ibland kännas som om man är "onykter". Jag hade väldigt svårt först att sluta med Mirtazapin, sluta helt från 30 mg. La mig i sängen o grät för ingenting... Rekommenderas inte!

Minskade sen till 15 mg i två veckor, 7,5 mg i två veckor o 3,75 mg i ytterligare två veckor. Det gick bra.

Men nu har jag endast Venlafaxin, 375 mg. Det förändrar också psyket, glömmer jag en dos, så mår jag mycket dåligt. Vågar inte tänka på vad som skulle hända om man klipper den helt.

Sen har jag andra mediciner, bl.a. Haldol, som försätter en i "en bubbla". Slutar jag med den känns det ibland som man "vaknar upp", en dag efter tre dagars uppehåll, mår man bra, men sen blir jag paranoid o inbillar mig saker.

Jag kör t.ex. inte bil längre, det är inte lämpligt med den medicin jag har. Men jag klarar ett reaktionstest snabbare än medel ändå numera, med all medicin.
Min läkare nämnde en gång att folk som tar mirta tycker det påminner om opiodater.... ? Frågade dock aldrig hur hen menade.
Citera
2019-09-14, 16:52
  #8
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lisen75
Min läkare nämnde en gång att folk som tar mirta tycker det påminner om opiodater.... ? Frågade dock aldrig hur hen menade.
Jo, jag har naturligtvis testat o ta typ 10 st 30 mg. En gång blev jag hög på Mirtazapin, men somnade hårt. Minns inte om det var jämförbart med opioider, men det var rätt fint i.a.f. Det var årtionden sen jag slutade med Mirtazapin, men så fick jag en karta för några år sen av en kompis. Slängde i mig 300 mg, det hände inte ett dugg! Mycket märkligt...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback