2019-09-09, 06:38
Medlem
krautbrains avatar
Alla som har katt vet ju att de har sina personligheter. De har sina små quirks som ofta är väldigt underhållande men ibland ack så irriterande.

Min katt jag har nu har mängder med små egenheter. Katter brukar ju få sig ett riktigt energiöverflöd efter de bajsat. Efter de krafsat klart i lådan så ruschas det runt rätt ordentligt. Min katt gör detta, men även en rusch innan. Jag måste jaga henne. Är som hon behöver röra sig, men även spänningen av att bli jagad, för att få fart på tarmrörelsen. Hon skriker tills jag kommer och jagar henne, från ett rum till ett annat. Plötsligt är hon bara borta. Då sitter hon alltid inne på lådan och skiter.

Hon ska alltid trycka upp stjärten i nyllet på en. Inte heller det jätteovanligt för det är en del av hälsningsprocessen för en katt. Där är bara omfånget av det som är udda. Hon går ifrån ena axeln till den andra och stryker sig mot ansiktet. På varje axel så vänder hon sig utåt, vilket blir en längre väg att vända sig, bara för att trycka upp stjärten i ansiktet på en.

Om jag rapar och hon är i närheten ska hon alltid köra in nosen i munnen på mig och lukta. Hon ser alltid ut att ångra sig efteråt.

Hon leker inte själv. Punkt. Det är alltid jag som måste jaga henne eller leka med något snöre. Gör jag inte det blir det ett jävla liv. Även fast hon är tio år så är hon fortfarande som en kattunge i leken. Oftast är det kul och underhållande men vissa dagar så orkar man inte jaga runt katten 3 gånger om dagen. Då får man höra det.

Äter allt som kan få henne att kräkas. Kastar i sig maten och en massa vatten efteråt för att kaskadkräkas. Har ett enormt tryck i magen och kan spy över metern. Går och nosar efter damm eller smågrus och hittar hon en liten gömma som jag missat att dammsuga upp så blir det kräkfest flera gånger om dagen tills jag lyckas lokalisera gömman. Katten är bulimisk. (Upptäckt att bästa sättet att få henne att äta långsammare är att sprida ut maten på en stor platt tallrik)

Hatar när jag pratar i telefonen. Ställer ofta till ett jäkla liv om jag pratar längre en tio minuter. Har även börjat komma och naffsa på mig nu på senaste tiden. Hatar även när jag duschar. Då sjungs det tondövt tills jag duschat klart.

Hon är även världens bästa katt. Men det är ju inte så ovanligt för det brukar ju de flesta ägares katter vara.
Citera
2019-09-09, 07:14
Medlem
StrutenDenOtroligas avatar
Roligaste katt jag någonsin hört talas om...!!!! Skrattade i fem minuter efter att jag läst denna beskrivning... Vilken personlighet...
Jag har också en liten söt katt och hon har också små 'spratt' för sig men inget som liknar detta...!!!
Citera
2019-09-09, 07:17
Medlem
Hur gammal?
Citera
2019-09-09, 07:22
Medlem
Min lilla innekatt är så försynt så jag knappt märker henne. Jag är pensionär och tillbringar mkt tid med kissen men hon skiter i vilket:-). Jag lämnar ju självklart hemmet för att handla mat och annat och när jag kommer hem är det... Jag: "Hej gumman, nu är matte hemma"! Kisse: "va, har du varit borta" gäsp"! Huvudsaken för min kisse är att hon får Shebas kattmat i SÅS (sauce). En gång köpte jag fel och det var kattmat i GELÈ. Fick slänga den:-(((
Citera
2019-09-09, 07:23
Medlem
Vet inte om det är min, eller krautbrain's katt, du undrar över hur gammal den är men min lilla katt är bara 10 månader...
Citera
2019-09-09, 07:26
Medlem
En berättelse till om en rolig katt...!!!
Blev en trevlig morgon med mycket att skratta åt...
Citera
2019-09-09, 07:50
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagrej
Hur gammal?
Hon är 10 år ung.
Citera
2019-09-09, 07:56
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Min lilla innekatt är så försynt så jag knappt märker henne. Jag är pensionär och tillbringar mkt tid med kissen men hon skiter i vilket:-). Jag lämnar ju självklart hemmet för att handla mat och annat och när jag kommer hem är det... Jag: "Hej gumman, nu är matte hemma"! Kisse: "va, har du varit borta" gäsp"! Huvudsaken för min kisse är att hon får Shebas kattmat i SÅS (sauce). En gång köpte jag fel och det var kattmat i GELÈ. Fick slänga den:-(((

Min katt blir förbannad om jag varit borta. Ger en en blick som säger "Vart fan har du varit?"
Om jag säger hej då till katten innan jag ska ut blir hon jättesur och biter mig (inte hårt) om jag försöker klappa henne. Hon fattar fler ord än det. Kattgodis, tuggpinne, "är det någon som vill smaka". Då kommer hon lommande och skriker att hon minsann vill ha. "Busa med snöret" då springer hon direkt upp i sängen och väntar på att jag ska hämta leksaken och busa med henne. När hon var liten så apporterade hon men tråkigt nog så har hon slutat med det.
Senast redigerad av krautbrain 2019-09-09 kl. 07:58.
Citera
2019-09-09, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Min katt blir förbannad om jag virit borta. Ger en en blick som säger "Vart fan har du varit?"
Om jag säger hej då till katten innan jag ska ut blir hon jättesur och biter mig (inte hårt) om jag försöker klappa henne. Hon fattar fler ord en det. Kattgodis, tuggpinne, "är det någon som vill smaka". Då kommer hon lommande och skriker att hon minsann vill ha. "Busa med snöret" då springer hon direkt upp i sängen och väntar på att jag ska hämta leksaken och busa med henne. När hon var liten så apporterade hon men tråkigt nog så har hon slutat med det.
Okej! Imponerad av din kisse. Min älskade kissekattflicka är ganska tråkig! Hon sköter sitt MEN när hon får för sig att hon vill gosa så kurras det hejvilt så jag tänker att hon mår bra! EN sak visar hon mig dock tydligt och det är när hon vill ha blötmat. Då sätter hon sig och stirrar på mig när jag är i köket. Då är det dags för "Shebas kattmat" i SAUCE.
Citera
2019-09-09, 08:04
Medlem
Tänk om min lilla katt höll på så där.... Jag skulle få skrattkramp... Min katt äter, sover, leker och spinner... Vet inte vad jag mer ska berätta.. Ju, bits lite på skoj gör hon... Och tittar intresserat ut genom fönstret...
Citera
2019-09-09, 08:05
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Okej! Imponerad av din kisse. Min älskade kissekattflicka är ganska tråkig! Hon sköter sitt MEN när hon får för sig att hon vill gosa så kurras det hejvilt så jag tänker att hon mår bra! EN sak visar hon mig dock tydligt och det är när hon vill ha blötmat. Då sätter hon sig och stirrar på mig när jag är i köket. Då är det dags för "Shebas kattmat" i SAUCE.

Haha ja dom brukar ju vara rätt så bestämda när det gäller maten.
Citera
2019-09-09, 08:06
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrutenDenOtroliga
Tänk om min lilla katt höll på så där.... Jag skulle få skrattkramp... Min katt äter, sover, leker och spinner... Vet inte vad jag mer ska berätta.. Ju, bits lite på skoj gör hon... Och tittar intresserat ut genom fönstret...

Jag skrattar åt henne varje dag. Det är skönt för hur dålig dag man än har så får man alltid skratta lite. Att ha en katt är lite som att ha en personlig clown som lever rövare hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in