• 1
  • 2
2019-09-07, 23:27
Medlem
BigFatCones avatar
T-shirtar då eller?

Om vi säger så här; Du kan köpa tishor med roliga tryck, som håller form och tryck i flera år. För ungefär hundra spänn. Inklusive frakt.

Vad tror ni att det kostar för säg Hugo Boss att trycka upp tio miljoner basic t-shirts med deras logga? Cirka ingenting, inte sant?

Och sen säljer man dom för trehundrafemtio till alla som inte har råd med företagets riktiga sortiment. Men som vill "visa sin dyra smak".
Citera
2019-09-07, 23:33
Medlem
Bara fattiga och nyrika stoltserar med synliga märken.
Rika klär sig i det som finns till hands, och köper kläder utan märkning, dyrt eller ej
Citera
2019-09-07, 23:56
Avstängd
hugo boss sydde tyska officersuniformer på det ljuva 30-40 talet..och visste hur man fick folk att arbeiten
Citera
2019-09-08, 00:12
Medlem
brianmolkos avatar
Rika klär sig i kläder med mer märkning som syns mer, en pyttelogga som stör symmetrin, som att ha en bil, vit sen en röd prick mitt på motorhuven
Citera
2019-09-08, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appael
Är ett märke jag aldrig skulle drömma att ha på mig.
Märkt att det är väldigt poppis bland invandrare.

Invandrarmodet har jag aldrig lockats av.
Det är blaffiga märken och fantasilöst.
Alla har samma saker på sig.

Helt rätt, men det är vi som betalar deras uppehälle. Ut med skiten nu!
Citera
2019-09-08, 11:27
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Rika klär sig i kläder med mer märkning som syns mer, en pyttelogga som stör symmetrin, som att ha en bil, vit sen en röd prick mitt på motorhuven

Hobbyrika patrask, ja.
Citera
2019-09-08, 20:12
Medlem
Är väl inte dyrare än Lacoste, RL etc? Svenskar har råd med det, så det är väl inget lustigt att många har det då? Tycker personligen att Hugo Boss gör väldigt snygga kläder överlag. Mycket snyggare än Lacoste, Armani, och Fred Perry, som gör ganska så oinspirerade kläder och saker som ser billigt ut överlag

"Blattemärke"? Alla märken är "blattemärken" enligt flashback. Hugo Boss är och kommer förbli över lång tid ett av världens mest kända märkeskläder som folk förknippar med lyx, oavsett vad flashback säger.
Citera
2019-09-08, 20:58
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Är väl inte dyrare än Lacoste, RL etc? Svenskar har råd med det, så det är väl inget lustigt att många har det då? Tycker personligen att Hugo Boss gör väldigt snygga kläder överlag. Mycket snyggare än Lacoste, Armani, och Fred Perry, som gör ganska så oinspirerade kläder och saker som ser billigt ut överlag

"Blattemärke"? Alla märken är "blattemärken" enligt flashback. Hugo Boss är och kommer förbli över lång tid ett av världens mest kända märkeskläder som folk förknippar med lyx, oavsett vad flashback säger.
Vilket så klart är anledningen till att sämre bemedlade köper en svindyr t-shirt från Boss.
Citera
2019-09-09, 01:31
Medlem
johanjosefssons avatar
Du svarar ju själv på frågan i ditt startinlägg:

"Dyrt märke ju"

Där har du svaret. Behöver inte beskrivas någonting. Behöver inte utveckla ett resonemang alls. Så här har människan fungerat i alla tider. Naturligtvis är det inte begåvningsreserven som istället investerar sina pengar i fonder eller aktier inför framtiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in