2019-09-08, 08:42
Medlem
En ärlig försäljare får inga problem om man inte har en jäkla otur. Då affären är klar är alla nöjda.

Du verkar vara rädd för invandrare. Det är ju lite märkligt att dra alla dessa över samma kam. Jag känner svenskar som blivit synnerligen obehagliga då de upplevt sig blåsta i bilaffärer så håll dig ärlig.
Citera
2019-09-08, 08:44
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Som alla vet så är det det ett helvete att göra bilaffärer i dagens Sverige.
Jag måste pga. ekonomiska problem sälja min bil och det verkar bli så att det är en ghetto-arab som ska köpa den. Alla svenskar som har varit intresserade har prutat järnet och velat på hit och dit så jag orkar inte med det längre. Måste få bilen sålt fort till ett vettigt pris.

Bilen är i bra skick men jag är ändå lite orolig att något ska gå sönder inom en snar framtid och att blatten vill häva köpet(har nämligen hört om skräckhistorier) Ett hävande av köpet kommer jag såklart vägra att gå med på men händer nått så kan jag ju förvänta mig att han och hans bruschor kommer förbi och för att hämnas med vapen eller nått.

Behöver tips på hur man skyddar sig mot detta? Har funderat på att dumpa mitt mobilnummer och göra affären långt ifrån min hemadress. Vad mer kan man göra?

Detta är en seriös fråga.
Gör inte affärer med MENA, PUNKT!
Jag skulle hellre sälja bilen för halva priset till en svensk eller tom skrota den än att sälja till MENA.
Gör du ändå som du tänkt, SKYLL DIG SJÄLV!
Citera
2019-09-08, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegin
Det gäller också zigenare. De var före blattarna på bilmarknaden i Sverige och är om möjligt mer komplicerade och ruttna i bilbranchen.

Hört av en polis som arbetar med just detta att Romer ska man akta sig för. Ett fåtal romska familjer står för nästan allt bilsvindleri. De har dock ofta en svensk missbrukare som mellanhand så det ska man så klart också undvika att deala med
Citera
2019-09-08, 08:45
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulekick
Finns inget bra skydd mot det. Gör helt enkelt inte affärer med utlänningar.

Även om det är Josefine89 som svarar på din annons, och det sen visar sig vara Muhammad som kommer för att kolla så avbryt köpet.

Affärer med invandrare leder bara till strul.
Det är skillnad på att vara rädd och att vara smart! Skulle det bli problem så är den enkla vägen att ta fram basebollträt och mötas upp. Men vem orkar med huvudvärken efteråt när polis etc. blir inblandade?

Är själv blatte men 9 gånger av 10 totalignorerar jag blattar och deras idiotbud på Blocket. Ska jag stå och tjafsa om några tusenlappar med en snål jävel på gatan när det finns folk som inte ens prutar? Gubbar från Mellanöstern är värst! Inte ens värda min tid.

Till TS: Ha lite is i magen så dyker rätt köpare upp! Det folk ofta gör att ta säljs till första bästa intresserade.
Senast redigerad av SylvesterLundgren 2019-09-08 kl. 08:49.
Citera
2019-09-08, 08:50
Medlem
Gör aldrig affärer med hudingar.visar det sig att en sådan ändå skulle dyka upp så spring.
Citera
2019-09-08, 08:53
Medlem
hnkls avatar
Jag sålde en Volvo s60 för cirka åtta år sedan. Det var dags för service på bilen och sommardäcken var helt slut, det var även dags för besiktning. Detta gjorde att jag sålde den för ett ganska bra pris. Samma dag som annonsen hamnade på blocket ringde det en utländsk kille, han var så intresserad att han skickade en handpenning. Han och en utländsk vän till honom var hos mig inom ett par timmar. Köparen provkörde bilen och ville köp bilen.

Han försökte såklart pruta, vilket inte gick då priset redan var så pass lågt. Hur som, han köpte bilen och de åkte iväg.

Fem dagar senare, ringer det en kille. Det är köparen av min Volvo. Han har nu servat bilen och besiktigat den. Under besiktningen hade besiktningsmannen sett att motor gav en felkod om motorproblem. Den utländska köparen vill därför nu häva köpet. Han ville ha tillbaka sina pengar och jag skulle få tillbaka min bil. Sa direkt nej. Men då svarade han att han kunde bjuda på servicen de utfört på bilen.

Jag skrattade och sa ”pengarna som du betalat, de är redan borta. Köpet är redan klart. Bilen är din. Du köpte den i befintligt skick. Att bilen hade en felkod för motorproblem hade jag ingen aning om. Sen har jag ingen aning om vad du har gjort med bilen under dessa fem dagar, eller hur?”

Han blev sur och sa att jag var en idiot, sen slängde han på luren. Efter det har jag inte handlat med en invandrare via blocket igen. Oavsett vad det är jag köper eller säljer.

Se till att skriva ett kontrakt. Sen kan han säga vad han vill.
Citera
2019-09-08, 08:53
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Jag måste pga. ekonomiska problem sälja min bil och det verkar bli så att det är en ghetto-arab som ska köpa den. Alla svenskar som har varit intresserade har prutat järnet och velat på hit och dit så jag orkar inte med det längre. Måste få bilen sålt fort till ett vettigt pris.

Bilen är i bra skick men jag är ändå lite orolig att något ska gå sönder inom en snar framtid och att blatten vill häva köpet(har nämligen hört om skräckhistorier) Ett hävande av köpet kommer jag såklart vägra att gå med på men händer nått så kan jag ju förvänta mig att han och hans bruschor kommer förbi och för att hämnas med vapen eller nått.

Behöver tips på hur man skyddar sig mot detta? Har funderat på att dumpa mitt mobilnummer och göra affären långt ifrån min hemadress. Vad mer kan man göra?

Om det är så att svenskar prutar på bilen medan blatten vill betala det pris du begär, så måste du räkna med att han har någon baktanke med detta. Han har redan klart för sig att han ska få tillbaka sina pengar. Bilen kan t.ex. gå sönder på något extra olämpligt ställe vilket förorsakar blatten stora kostnader, som han kommer att kräva dig på ersättning för. Det hela kan sluta med att du blir av med bilen, alla pengar du fått för den och dessutom "vara skyldig" någon klan en massa pengar.

Bilen är bara värd så mycket som någon vill betala för den. Sälj den för det du kan få till någon människa som verkar vettig i stället.
Citera
2019-09-08, 08:55
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
En ärlig försäljare får inga problem om man inte har en jäkla otur. Då affären är klar är alla nöjda.

Du verkar vara rädd för invandrare. Det är ju lite märkligt att dra alla dessa över samma kam. Jag känner svenskar som blivit synnerligen obehagliga då de upplevt sig blåsta i bilaffärer så håll dig ärlig.
Bara så du vet, man är inte rasse bara för att man använder sitt sunda förnuft när man ska göra affärer.
Man ska undvika labila, giriga och opålitliga personer när man gör affärer, 90% av alla manliga MENAs ingår i dessa grupper.
Detta är fakta, inte rasism.
Senast redigerad av araka 2019-09-08 kl. 08:58.
Citera
2019-09-08, 09:30
Medlem
Citat:

Skaffa stake. Såna som dig är orsaken för Sveriges nedfall mot muslimer. Du är så jävla feg. Svensken är riktigt riktigt feg och du som många andra bevisar det.
Citera
2019-09-08, 09:47
Medlem
Svintomans avatar
Gör inte affärer med sådana, det blir inget annat än problem.
Citera
2019-09-08, 10:03
Medlem
Sälj till "Viköperdinbil". Funkar hur bra som helst
Citera
2019-09-08, 10:15
Medlem
Låter som TS vill sälja bilen för mer än den är värd pga att han behöver pengarna. Han vet med sig att den har en massa fel som han mörkar.

Din skuld är helt irrelevant för bilens värde. Självcentrerat och korkat tankesätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in