2019-09-06, 22:14
Medlem
JontenZs avatar
Sverige anses vara ett attraktivt och tryggt land för många utrikesfödda att bo i. Jag som infödd svensk dock har på senare år tyckt att den svenska tryggheten hållit på att havereras. Skottlossning, bilbränder och sprängningar känns för varje år mer normaliserat i landet och utanför städerna växer de parallella samhällen som styrs av kriminella och/eller islamister. Till och med mindre städer terroriseras nu av nyanlända killgäng med asylbakgrund från Mena-länderna. Allt detta känns som ogräs som aldrig kommer tas bort.

Om det finns några här med invandrarbakgrund så vill jag gärna höra hur ni själva tycker om Sverige nu. Själv har jag planer i framtiden på att flytta utomlands, Sverige har för mig blivit som Nordens "Mexico".
Citera
2019-09-07, 05:34
Medlem
Sverige har blivit rena skithålet.

Finns några städer kvar som är normala men sverige har släppt in folk från helt fel länder som har förstört många städer.

Skiter i om folk svartjobbar eller andra smågrejer men om man skadar andra så ska man ut ur landet direkt.

Vanliga skötsamma invandrare blir också drabbade av dessa svin som miljöpartiet och socialdemokraterna släpper in helt löst.

Man skulle stoppat invandringen från vissa länder totalt till att börja med.

Man blir bara förbannad.
Minns hur lugnt uppsala var förut och hur man kunde gå ut å natten på 90talet utan att behöva oroa sig särskilt mycket i de flesta ställen i sverige men idag har det gått utför.

Narkotikan flödar och horsepundarna tillxempel rekryterar fler och även unga tjejer lurar de ibland sen är de förstörda för livet.
Eller somalier som lurar tjejer med narkotika man blir så förbannad.

Och fjortisar som är ute med afghaner och det värsta jag hörde om var minderåriga tjejer som hade sex med en halvung zigenartiggare som köpte ut cigaretter och snus åt dom(även om detta faktiskt hör till ovanligheterna).

Att vänsterfolk blundar varje gång är så sjukt.

Vill inte bo kvar i sverige om 20 år för att vara ärlig om man inte blir rik och kan bo i skärgården.
Senast redigerad av Blatteman 2019-09-07 kl. 05:49.
Citera
2019-09-07, 05:45
Bannlyst
Integrerade utlänningar vill ha invandringstopp och skicka ut packet som inte sköter sig, då de förstör för dem. Säger en hel del...
Citera
2019-09-07, 05:57
Medlem
taucetis avatar
Det är för jävligt. Visst att man bör hjälpa folk i nöd, men det ska aldrig gå före att ta hand om sina egna medborgare. Svensken lider utav många problem som inte hade behövts, om man bara hade ställt krav på folk som kommer hit. Samt att man borde vara snabb med att slänga ut folk som inte gör rätt för sig.

Men svensken är sjuk, såpass sjuk, så att hen säger upp kontakten med sin familj om familjen inte tycker rätt. Sverige är tvärtom landet. Jag gör mitt bästa för att väcka svensken, men svensken fortsätter att rösta på 7 klövern och förstör sitt land än mer, istället för att göra nåt åt problemen. Att man ens anser SD vara farliga rasister säger allt om läget.

Jag älskar svenska folket, men ni är förlorade. Inget annat folk är som er, på gott och ont.
Citera
2019-09-07, 07:52
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti

Jag älskar svenska folket, men ni är förlorade. Inget annat folk är som er, på gott och ont.

Håller med att svensken har en mycket märklig inställning till sin eget existens berättigande samt sin tillhörighet med rättigheter av vad man ska ha och förtjäna av sin egen insats och ursprung... Det är ytterst mystiskt relativt hur andra länder ser på dessa saker som fullt naturliga och självklara att praktisera.. Jag kommer nog alldrig förstå detta än hur jag än försöker. Jag är 100% vit svensk
Senast redigerad av TraXzman 2019-09-07 kl. 07:54.
Citera
2019-09-07, 10:59
Medlem
Sooks avatar
Ännu en tråd på temat ”hata sverige”.

Som jag kan konstatera har vi mer och mer turister i sverige. Så ryktet om svenska förfallet verkar vara något överdrivet. Vi kan nog hitta invandrare som hatar sverige precis som vi kan hitta svenskar som anser att vi är körda. Å andra sidan kan vi hitta både svenskar och invandrare som älskar Sverige och tycker att det är paradiset på jorden.

Med allt detta som bakgrund kan man nog konstatera att Sverige fortfarande är ett bra och relativt säkert land att bo i och framför allt turista i.
Citera
2019-09-07, 11:15
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook

Som jag kan konstatera har vi mer och mer turister i sverige. Så ryktet om svenska förfallet verkar vara något överdrivet. Vi kan nog hitta invandrare som hatar sverige precis som vi kan hitta svenskar som anser att vi är körda. Å andra sidan kan vi hitta både svenskar och invandrare som älskar Sverige och tycker att det är paradiset på jorden.

Med allt detta som bakgrund kan man nog konstatera att Sverige fortfarande är ett bra och relativt säkert land att bo i och framför allt turista i.
Jaha det är hur många turister som besöker landet som avgör om invandringspolitiken är fungerande?

Lägg ner sook. Hur många svenska tjejer har blivit våldtagna utav utlänningar? Hur många svenska killar har blivit rånade och slagna? Hur mycket utav våra skattepengar bör vi ge bort, och hur många pensionärer är värt att offra? Förstår du hur mycket pengar som slukas utav alla problemen som har tillkommit med massimporten? Pengar som egentligen bör gå till det svenska folket. Pengar som behövs för medborgarna. Vi har utförsäkrat tusentals och åter tusentals som inte har fått rätt vårdi tid. Är allt detta värt det bara vi får fortsätta ta emot folk?

Hur många ska vi hjälpa? När räcker det anser du? Hur många miljoner till kan vi hjälpa innan du anser att det drabbar oss skattebetalare negativt?

Jag har inget emot mångkultur sook, jag trivs som fan i Sverige, men jag kan inte sitta tyst och titta på när jag ser hur mycket sämre det här blivit på så många punkter för svensken.

Jag förstår att du är ideologiskt blind, men försök att tänka på dina svenska systrar och bröder. När dom drabbas negativt för din dröm så har du gått för långt. Jag kan dra upp hundra punkter till som påvisar det negativa, men du kommer nog aldrig att förstå ändå.
Citera
2019-09-07, 11:17
Medlem
Jag tycker Sverige är ett underbart land, men det vore synd att blunda för det som faktiskt händer just nu. Många städer har vi blivit invaderade av andra bakgrunder där svenskar längre inte vågar bo och flyttat ifrån. Ett exempel är Malmö. Det är osannolikt..

Jag tror att Sverige står vid en gräns nu där de måste besluta sig för göra det rätta valet. De behöver stanna upp, hjälpa och åtgärda all skit som skapats och se till att börja älska sitt land utan att känna sig som en rasist. Tidigare har det bara varit solidaritet vilket skapat detta, varför ska någon jobba när de tjänar mer som bidragstagare? Varför ska någon anpassa sig efter lagar och regler när de alltid ändå kommer lätt undan och ingen vågar säga STOPP?

Självklart har man själv nu börjat titta på vart framtiden kan tänkas sluta. Om Sverige fortsätter som de gjort tills nu så kommer det inom kort bli ett land man bara inte orka bo i. Man kan skylla på politikerna men det är fortfarande svenskar som röstat på Partiernq och då är också ansvaret ert.

Jag älskar Sverige, systemet, solidariteten och naturen men ni har varit alldeles för snälla, alldeles för länge mot människor som inte bryr sig ett skit om detta land.

Jag vet inte hurvida ett flashback inlägg hjälper men förihelvete om ni fortfarande har något att leva för, se till att fixa landet nu, hur fan kan man tillåta detta, vart är nationalismen?

Jag kan säga en sak, hade någon utlänning kommit där jag kommer ifrån och brännt bilar, ställt krav osv, så hade det blivit en helt annan saga.

ÄLSKA ERT LAND OCH STÅ UPP FÖR DET!!!
Citera
2019-09-07, 12:44
Medlem
Citat:

Som jag kan konstatera har vi mer och mer turister i sverige. Så ryktet om svenska förfallet verkar vara något överdrivet.

Detta i takt med kronans förfall, det är nu pissbilligt för rika asiater och européer att komma hit och äta skaldjursplatå och kolla in våra vackra städer en sista gång innan de kollapsar. Gud vet att de inte besöker Rinkeby i alla fall.

Visst är det många som är fast i en negativ inställning på FB, men vad tjänar du på att ljuga för dig själv och andra om de grova problem vi har i Sverige? Två skjutningar i Malmö och Stockholm mitt på ljusa dagen denna vecka, och du påstår att det är ”relativt säkert” i Sverige? Relativt till vad fan då får jag fråga?
Citera
2019-09-07, 12:54
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Sverige anses vara ett attraktivt och tryggt land för många utrikesfödda att bo i. Jag som infödd svensk dock har på senare år tyckt att den svenska tryggheten hållit på att havereras. Skottlossning, bilbränder och sprängningar känns för varje år mer normaliserat i landet och utanför städerna växer de parallella samhällen som styrs av kriminella och/eller islamister. Till och med mindre städer terroriseras nu av nyanlända killgäng med asylbakgrund från Mena-länderna. Allt detta känns som ogräs som aldrig kommer tas bort.

Om det finns några här med invandrarbakgrund så vill jag gärna höra hur ni själva tycker om Sverige nu. Själv har jag planer i framtiden på att flytta utomlands, Sverige har för mig blivit som Nordens "Mexico".
Nästintill alla etablerade "Svenneblattar" med utbildning, jobb, bil, ungar, etc. som jag känner överväger att flytta från Sverige inom en nära framtid.
Många har redan ordnat boende (Och det är inga dåliga bostäder!) i sina tidigare hemländer och det är bara en tidsfråga innan de lämnar Sverige.

De som kommit för att leva på "hotell alla ska med" där "allt är gratis och all inclusive" kommer aldrig att lämna landet så länge som dårskapen fortsätter.
Senast redigerad av RobbanUC 2019-09-07 kl. 13:00.
Citera
2019-09-07, 14:04
Medlem
Citat:

Vi har mer turister eftersom vi fått massa billiga flyglinjer överallt.

De stannar dessutom oftast i innerstaden så de ser inte lika mycket av problemen runtomkring.

Vi skulle fått ännu mer turister om sverige skulle vara tryggare som förut för det finns en hel del som hört om vad som händer i sverige trots allt.

Det går inte ens att betala kontant för sverige har tagit in mycket skräp så de kan säga att det är otryggt md kontanter så turister från länder som tyskland osv som bara använder kontanter kommer inte tillbaks lika ofta när de märker hur sjukt landet har blivit.

Vi skänker massa turistpengar till våra grannländer istället.
Citera
2019-09-07, 16:39
Medlem
Invandrare som skjuter och säljer droger är offer de också. Salah mördades förra året och så kommer det att sluta för de flesta som håller på med sånt. Men självaste Salah var också ett offer eller vill man övertyga mig att haschet smugglats genom 10 hamnar och andra tullpunkter från Marocko hela vägen till Rinkeby för att det var han (Salah) eller irakiske 20 årige Ali som ståd* bakom hela operationen?

Eller kokainet. Hela vägen från Colombia till Rosengård; är det somaliske 17 årige Abdi som är the mastermind, tro?

Kom igen. Väx upp. Ta de stora huvuden istället. Det stavas: seta i o en i es ti e är.

Svenska poliser är också fega. Svenska politiker ännu fegare. Jag tror inte att jag behöver förklara varför. Det är därför de rosa kandidaterna som hyllar och skyddar kriminalitet (för att de gynnas materiellt av det) genom att försvara det så kallade mänskliga rättigheter aldrig bör få vara med och styra. Sverigedemokraterna är också rasister, oftast.

För övrigt tycker jag att vi ska ta emot fler invandrare. En kriminell in i fängelset. En ingenjör in i landet. Och flyktingar också <3

* hatar när människor säger stog. Kan tänka mig att många flashbackare brukar säga så.
Senast redigerad av Votramos 2019-09-07 kl. 16:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in