2019-09-06, 16:27
  #157
Medlem
Ska hon inte jobba till den nya höga pensionsåldern för att föregå med gott exempel? Men klart, snickare och hemtjänsten är väl mindre ansträngande.
Citera
2019-09-06, 16:27
  #158
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Hon har alltid varit lite korkad.

https://www.youtube.com/watch?v=K-9ClkTVQBo

Ja, käringen har inte en frisk fläck. hon kommer att bli saknad - av ingen.
Citera
2019-09-06, 16:28
  #159
Medlem
Smegmas avatar
Ragatan inser Sveriges förfall och hennes delaktighet i detta och lämnar innan skeppet (Sverige) hamnar i total kollaps. Hennes dåliga samvete gnager i hjärnbarken på henne. Kan inte vara lätt att sova om nätterna. Ungefär som råttor gör när det vankas kris - lämnar...

FLER JÄVLA LANDSFÖRRÄDARE BORDE TA EFTER!
Citera
2019-09-06, 16:28
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja de har gjort precis som globalisteliten vill.

Det är så här politiken fungerar idag. Dels får de ju feta pensioner för sina uppdrag. Men de som gör som eliten vill är dessutom garanterade styrelseposter och överbetalda föreläsningar. Rena guldregnet.

Precis så. Det finns massvis med exempel av sådana politiker som endast har som mål att tjäna så mycket pengar som möjligt på olika sätt. Politiken är bara ett redskap för att nå de stora pengarna. Globalismen och EU har öppnat upp för detta. Giriga politiker som egentligen fullkomligt skiter i Sverige och gör allt för att tjäna pengar för sin egen skull.
Citera
2019-09-06, 16:29
  #161
Medlem
Inte så bra reklam för detta land, internationellt sett, att utrikesministern avgår, även om många här inne hurrar.
Citera
2019-09-06, 16:29
  #162
Medlem
derAltmeisters avatar
Meddela sin avgång på facebook utan att Stefan har kunnat utse en efterträdare.
Någon allvarlig konflikt måste ligga bakom detta beslut.
Citera
2019-09-06, 16:30
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Är Margot en nazistisk krigsförbrytare?

Nej!

Citat:
Ja zionisterna avrättar palestinier som protesterar mot Israels olagliga bosättningar. Det är ett väldigt känt faktum. Är det anti-semitiskt att påpeka det?

Okej, här är hur det fungerar, för jag ser att detta är första gången du konfronteras med frågan:

(1) Användande av formuleringen "zionist avrättar" .. (är antisemitisk per definition)
(2) Antydandet att dödsskjutningar av Palestinier är statligt sanktionerade av Israel .. (är antisemitiskt)

Margot har argumenterat (2).

Välkommen till Flashback för övrigt.
Citera
2019-09-06, 16:31
  #164
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undrarson
tvingade igen att alla utlandspensionärer i Portugal ska betala skatt till Sverige men själv:

Tjänade 23,5 kr miljoner (efter skatt) och betalde 0 i svensk skatt
Som EU-kommissionär i 10 år tjänade Wallström enorma pengar. 23,5 miljoner kronor mellan 1999 och 2010 efter skatt. Men hon valde, för det är ett val, att inte skatta i Sverige utan den minimala EU-medarbetarskatten på någon procent.

4,5 miljoner i pension – 0 kr skatt
När Wallström slutade i EU fick hon dessutom 4,5 miljoner kronor i avgångsersättning. För det betalade hon lika mycket skatt i Sverige som på de 19 miljonerna – 0 kr.

Satt i ICAs styrelse
Hon fick 2013-2014 ett årligt arvode på 350 000 kronor, totalt över 500 000 kronor för de 1,5 år hon satt i styrelsen.

Okänt miljonbelopp från Postkodlotteriet

Wallström fick uppdrag som “mångfaldsdirektör” och cashade in ett okänt men högt belopp via sitt bolag från dem. 2014 omsatte hennes bolag Lydia Consulting 2,5 miljoner kronor nästan. Enligt uppgift skulle hon jobba 25 % med det omstridda spelbolaget, som kritiserats bland annat för att ha betalat säljare så lite som 6 000 kronor i lön och inte dela ut tillräckligt med vinster till spelarna.

FN-jobbet betalade skattebetalarna i Sverige
När hon slutade i EU så fick hon ett toppjobb i FN. Men lönen på 80 000 kronor per månad skattefritt fick svenska skattebetalare betala för att man “glömt” att budgetera. Återigen, 0 kr i skatt i Sverige.

Fick lägenhet av facket Kommunal – misstänktes för muta
När Wallström blev utrikesminister behövde hon någonstans att bo och Anneli Nordström på Kommunal ville gärna ha bra kontakt med den nya utrikesminister. Och halade fram en 3:a i innerstan.

Betalade 32 kronor i hyra i Stockholm
Lägenheten från Kommunal, på låga 12 000 kronor per månad, betalade Wallström nästan lika mycket för i månaden som hon är van att skatta i Sverige. Nästan 0 kr, hon betalade hela 32 kronor per månad.

Måste försörja mig
Kvinnan som alltså skattat 0 kronor i Sverige på 24 miljoner kronor på 10 år försvarade sin höga ersättning från skandalbolaget Postkodlotteriet med “jag måste ju försörja mig”.

https://uvell.se/2017/11/06/32-kronor-hyra-och-andra-margot-wallstrom-skandaler-vi-minns/
Utöver det ska väl nämnas att när hon fyller 65 år om några veckor så börjar EU betala ut pension till henne på 1,2 miljoner / år. Den summan tillsammans med statsrådspensionen gör att hon kan räkna med över 22 miljoner de närmaste 20 åren.

1,2 miljoner / år är en rätt duktig pension för någon som tjänstgjort i tio år.
Citera
2019-09-06, 16:33
  #165
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av undrarson
tvingade igen att alla utlandspensionärer i Portugal ska betala skatt till Sverige men själv:

Tjänade 23,5 kr miljoner (efter skatt) och betalde 0 i svensk skatt
Som EU-kommissionär i 10 år tjänade Wallström enorma pengar. 23,5 miljoner kronor mellan 1999 och 2010 efter skatt. Men hon valde, för det är ett val, att inte skatta i Sverige utan den minimala EU-medarbetarskatten på någon procent.

4,5 miljoner i pension – 0 kr skatt
När Wallström slutade i EU fick hon dessutom 4,5 miljoner kronor i avgångsersättning. För det betalade hon lika mycket skatt i Sverige som på de 19 miljonerna – 0 kr.

Satt i ICAs styrelse
Hon fick 2013-2014 ett årligt arvode på 350 000 kronor, totalt över 500 000 kronor för de 1,5 år hon satt i styrelsen.

Okänt miljonbelopp från Postkodlotteriet

Wallström fick uppdrag som “mångfaldsdirektör” och cashade in ett okänt men högt belopp via sitt bolag från dem. 2014 omsatte hennes bolag Lydia Consulting 2,5 miljoner kronor nästan. Enligt uppgift skulle hon jobba 25 % med det omstridda spelbolaget, som kritiserats bland annat för att ha betalat säljare så lite som 6 000 kronor i lön och inte dela ut tillräckligt med vinster till spelarna.

FN-jobbet betalade skattebetalarna i Sverige
När hon slutade i EU så fick hon ett toppjobb i FN. Men lönen på 80 000 kronor per månad skattefritt fick svenska skattebetalare betala för att man “glömt” att budgetera. Återigen, 0 kr i skatt i Sverige.

Fick lägenhet av facket Kommunal – misstänktes för muta
När Wallström blev utrikesminister behövde hon någonstans att bo och Anneli Nordström på Kommunal ville gärna ha bra kontakt med den nya utrikesminister. Och halade fram en 3:a i innerstan.

Betalade 32 kronor i hyra i Stockholm
Lägenheten från Kommunal, på låga 12 000 kronor per månad, betalade Wallström nästan lika mycket för i månaden som hon är van att skatta i Sverige. Nästan 0 kr, hon betalade hela 32 kronor per månad.

Måste försörja mig
Kvinnan som alltså skattat 0 kronor i Sverige på 24 miljoner kronor på 10 år försvarade sin höga ersättning från skandalbolaget Postkodlotteriet med “jag måste ju försörja mig”.

https://uvell.se/2017/11/06/32-kronor-hyra-och-andra-margot-wallstrom-skandaler-vi-minns/
Skamligt. Hoppas hon går samma öde till mötes som Palme och Lindh. Hycklare av rang.
Citera
2019-09-06, 16:34
  #166
Medlem
Normalt skulle man korka upp en fin whiskey och ta sig en sup.

Men med tanke på vilka stolpskott som finns inom Socialdemokraterna, och som nu riskerar bli ersättare, så ska man nog inte slösa på finspriten.

Skulle inte förvåna mig om det blir Ygeman.
__________________
Senast redigerad av Barbequeken 2019-09-06 kl. 16:37.
Citera
2019-09-06, 16:36
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Hon har varit karriärpolitiker i hela sitt vuxna liv, så det där med "mer tid för familjen" och "barn och barnbarn" låter inte speciellt trovärdigt. Hade det handlat om sjukdom/problem inom familjen skulle det väl ha påståtts vara "av familjeskäl", men så uttrycker man sig inte nu. Nej, hon har nog gjort sig omöjlig helt enkelt.

Exakt, särskilt barnen skulle hon väl isf ägnat sig åt när de var yngre, inte nu när de är vuxna med egna familjer och karriärer, och hon själv börjar bli gammal. Likaså att "sluta i närtid" låter lite för hastigt påkommet. Annars kunde hon ju sagt att hon planerar att gå i pension om ett halvår, eller att hon vill trappa ner efter nästa val eller liknande.
Citera
2019-09-06, 16:36
  #168
Medlem
Näe, här ligger en hundbegraven, en smutsig hund, hoppas det kommer fram. Antingen någon skandal eller så är det en eftergift, något som har med någon uppgörelse att göra, vi får se vem som efterträder.

Jag tror inte en sekund att ett så pass panikartat avgående kommer från planering och familjeskäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in