Citat:
Ursprungligen postat av
HeroesSilencio
Tror inte hon är orolig ett skit för barnen, helt känslomässigt avslagen. Hon är förblindad av sitt hat mot HOL. Hon är en fullblodspsykopat som helt saknar empati, anledningen att hon åkte till brottsplatsen var sannolikt att försäkra sig om att han var död, att attacken lyckats. För ingen visste ju så nära inpå om han levde eller inte.
En NORMAL mamma/exfru hade fått ett fullständigt psykbryt på plats och skrikit likt en person som blir påkörd av ett tåg typ och för att i första hand efter klargörande om attacken mot HOL försäkra sig att barnen är ok och direkt finnas där när de får beskedet som deras mamma i denna mycket svåra stund.
MEN inget av detta sker för att Polisen märker omgående att det är något i hennes beteende på plats som avviker mot ett normalt agerande samt att de givetvis hade fått information om eventuella gärningsmän eller vem som ligger bakom det av HOL innan han kördes till akuten.
Hon borde släckas ner för gott på kemisk väg, avliva henne!
Av ditt inlägg framgår det tydligt att de krafter som avhumaniserar en människa tycks ha lyckats med beröm godkänt. Det brukar vara en vanlig metod i nedbrytande av en person eller folkgrupp, innan de plockas på tillgångar andra vill ha.
Min fåtöljdiagnos är att det inte är KL som är psykopat. Hade hon varit de har det inte gått så illa i livet.
Jag har sett intervjuerna, och det var olyckligt att hon gick med på att tala med media oavsett vad hennes roll är i det som skett. Varför sa inte Ola Samuelsson till henne att hålla käft?
Det jag noterade var en människa som gått sönder. En blandning av olika personligheter, där den utmärglade och den slitna kvinnan, hade kvar lite av den beskäftiga domaren i sitt språk, där hon fortfarande var en del av rättsväsendet. Hon misslyckades totalt med intervjuerna där hon både förstod och inte förstod att hon var misstänkt, och på fel sida om lagen. Hon har problem med identiteten och ser inte sig själv så som hon uppfattas av omgivningen.
Jag tycker oändligt synd om henne, och undrar hur illa det kan gå innan kollegor inom rättsväsendet sätter ner foten för en medmänniska. Nu gömmer de sig bakom jävsregler, i stället för att hjälpa henne när de vet att hon är trasig och skulle behövt hjälp att tillvarata sina intressen. Att hon är hjärnskadad framgick tydligt.
Min undran var varför har hon inte haft kvalificerad juristhjälp i bodelning och varför har inte kollegor och andra jurister reagerat när hon inte ens lyckas posta en inlaga inom tidsfrister?
Bodelningsmannen, advokaten som skötte bodelningen, borde ha insett att den enkla vägen att avsluta fallet, inte är opartiskt när parterna är så olika i styrkeförhållande. Det är en uppenbart att KL är i underläge, och inte har förmågan att ta till vara sina intressen. Det verkar finnas ett tyckande i bodelningen som juridisk grund, typ att KL är så nedgången att hon inte har behov av en lägenhet på Norr Mälarstrand.
I normalfallet säljer en boutredingsman dyrbara tillgångar, genom att lämna in dessa till auktion eller mäklare. Parterna kan sen köpa det de vill ha genom att buda till marknadspris. I detta fall skulle lägenheten ge tillräckligt för att HOL kan bo i närheten, förvisso lite mindre elegant, på 100 m2 och få en slant över.