2021-02-15, 16:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yuppinallen
Gissar att du har rätt.
Du kan ju t. ex. roa dig med att försöka hitta bilder på en av Assanges svenska groupies. Fast där var det nog städhjälp finansierad på annat vis.

Det finns väl iofs ett par bilder på KL i tråden; från hennes bröllop med HOL t. ex. och en med fejkad blåtira etc
Citera
2021-02-15, 16:18
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Nu har jag inte följt denna tråden speciellt men, är det samma Mikael Rönnkvist i detta fall som var involverad i Playamålet om Jonas Falk?
Citera
2021-02-15, 17:19
Medlem
Jag är medveten om att jag ligger långt efter i tråden och antagligen sist på bollen gällande ljudinspelningarna på tuben, så jag hoppas ni har lite överseende med mig🙂.
Jag är heller inte speciellt bevandrad i vårat rättssystem, men blir ändå förvånad över att man får säga att man inte vill kommentera eller har någon kommentar på åklagarens frågor under rättegång. Tänker då på väldigt centrala personer som Ö*er och Sa*uel (inspelning 2 va?)
Bara en reflektion.

FÖ: Ö*er låter som en ledsen liten skolpojke. Hur är han i verkligheten?
Citera
2021-02-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag vet inte om jag har drömt eller om det är sant att Karin i verkligen hade fallit på ett glasbord och skurit sig i magen? Det låter kanske mer spännande med en knivskärning i Sarajevo? (självklart för att då också lägga skulden på HOL).

Hur som helst så har de flesta "skador" hon fått uppkommit under hennes fyllor. Såvida inte någon på hennes egen begäran gett henne lite blåtiror? Hon har ju som bekant bett om att få stryk så hon på något vis kan skylla på HOL. Utan framgång, lyckligtvis!

Jag hoppas att Karin spelar så korkad som hon låter i förhör. Annars är det skrämmande att hon kommit så långt i karriären. Ja, den numera obefintliga karriären.

Tack för svar!
Jag har inte följt fallet mer än i tidningarna med jämna mellanrum, men efter att jag börjat lyssna på tuben så har jag blivit mer intresserad av huvudpersonerna och deras bakgrund. Men svårt att läsa i kapp tråden (om ens möjligt).
Men vadå? Skulle hon kunna vara kapabel till att åsamka sig skadorna själv genom att BE nån utdela slag? Vet inte hur pass djupt ner i whiskey-glaset hon tittar (hur pass sjuk hon är i sitt alkoholberoende).

Vad är det för inneboende hon har? Av vilken anledning?
Vän?
Citera
2021-02-15, 17:55
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Tack för svar!
Jag har inte följt fallet mer än i tidningarna med jämna mellanrum, men efter att jag börjat lyssna på tuben så har jag blivit mer intresserad av huvudpersonerna och deras bakgrund. Men svårt att läsa i kapp tråden (om ens möjligt).
Men vadå? Skulle hon kunna vara kapabel till att åsamka sig skadorna själv genom att BE nån utdela slag? Vet inte hur pass djupt ner i whiskey-glaset hon tittar (hur pass sjuk hon är i sitt alkoholberoende).

Vad är det för inneboende hon har? Av vilken anledning?
Vän?

Jodå, det finns med i förundersökningen. Hon har bett en (eller flera personer?) att misshandla henne i en trappuppgång. Hon vill få skador som hon sedan ska anklaga HOL för.

Inneboende? Vad jag vet är det Karin själv som brukar vara inneboende hos andra.
Citera
2021-02-15, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jodå, det finns med i förundersökningen. Hon har bett en (eller flera personer?) att misshandla henne i en trappuppgång. Hon vill få skador som hon sedan ska anklaga HOL för.

Inneboende? Vad jag vet är det Karin själv som brukar vara inneboende hos andra.

Jaha, ja det vet nog du bättre än jag. Jag har bara noterat en man som hon bor under samma tak med.
Bra du fyller i mina gigantiska luckor.

Men jösses...! Okej, jag behöver läsa FUP. Det här är ju långt mer vrickat än vad som går att begripa.
Den enda jag själv kommer att tänka på som också tillskanskade sig skador är styckmördaren J som skar sig själv i magen. Det var så starkt att nån stackare i Rätten svimmade, väl? Man får väl inte skratta, men det var lite komiskt ändå för jag tänkte att han, stackaren, kommer få det tufft framöver om han ska svimma av pga magstarka berättelser.
Citera
2021-02-15, 19:16
Medlem
Citat:
Jag är medveten om att jag ligger långt efter i tråden och antagligen sist på bollen gällande ljudinspelningarna på tuben, så jag hoppas ni har lite överseende med mig🙂.
Jag är heller inte speciellt bevandrad i vårat rättssystem, men blir ändå förvånad över att man får säga att man inte vill kommentera eller har någon kommentar på åklagarens frågor under rättegång. Tänker då på väldigt centrala personer som Ö*er och Sa*uel (inspelning 2 va?)
Bara en reflektion.

FÖ: Ö*er låter som en ledsen liten skolpojke. Hur är han i verkligheten?

Min slutsats efter att ha läst FUPen är att Ö nog är just en omogen, vilsen och ledsen liten skolpojke. Vilket är synd för han är inte ointelligent.
Citera
2021-02-15, 19:28
Medlem
Yuppinallens avatar
Har försökt ladda ner FUPen men forumfiles funkar aldrig. Någon som vet om den finns någon annanstans?
Citera
2021-02-15, 19:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yuppinallen
Har försökt ladda ner FUPen men forumfiles funkar aldrig. Någon som vet om den finns någon annanstans?
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Citera
2021-02-15, 19:37
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Nu har jag inte följt denna tråden speciellt men, är det samma Mikael Rönnkvist i detta fall som var involverad i Playamålet om Jonas Falk?
Ja
Citera
2021-02-15, 20:00
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ja

Ok, tackar.
Citera
2021-02-15, 20:24
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Herregud, jag håller på att förgås av att lyssna på K's jobbiga svammel och jag är bara inne på inspelning 2!
Om hon svamlar och jamsar med flit, så är det otäckt.
Om hon inte svamlar och jamsar med flit, så är det otäckt.
Hon både låter och beter sig som en dement tant.
Jag hade noll problem med att lyssna på C's förhör. Det är som dag och natt (inte sagt att C är helt 100 hon heller).
Därför så har jag oerhört svårt att tro att dessa två trivdes så bra ihop om nu K ÄR så här svamlig
och "klen" på riktigt. De hade inte haft utbyte av varandra alls och C hade inte trollbundits av K's sävlighet. Att en jurist skulle ha så lätt att tappa tråden som K har, så har jag svårt att begripa hur hon kunnat klättra på karriärstegen.

För övrigt. Sa hon att hon var sjuk i Covid 19 2019, eller vaddå?? Jag orkar inte lyssna tillbaka.
Skulle hon i så fall varit bland de första som drabbats av Covid i Sverige? Innan det ens var känt?
Hon har lyckats snurra bort mig också

EDIT: Och hur sjutton har hon lyckats få alla skador? "Avvriden" arm, sprickor i fingret, knivad i magen? Får man reda på omständigheterna? Det måste ju ha gått vilt till i privatlivet.

Och... Hon blixtrar till ibland när hon får frågor. Tur, jag började bli orolig.
Karin svamlar med flit för det är en taktik hon skulle använda för att snurra bort rätten.
Observera att ibland kommer svaren blixtsnabbt utan eftertanke, vilket du också har märkt.

Hur Karin får alla skador? Hon blir för full och ramlar och ramlar på vänster sida har hon själv berättat i förhör. Men det skyller hon på sin dåliga balans efter den lilla stroken, full är hon absolut inte enligt henne själv. Men bl.a poliserna som LOBar henne ser en väldigt berusad kvinna.

Karin är ett unikum Inte visste jag att Sankt Göran skickade hem patienter på grund av corona redan i dec 2019 Bara ännu en lögn till från Karin.
Det första verifierade fallet av covid-19 i Sverige fick sin diagnos den 31 januari 2020 i Jönköping.

Utskrift av ett samtal som finns i fupen från 200412. Aktbilaga 366, sidan 40.
https://docdro.id/Hg6ecRM Aktbil 366 2020-10-08

Karin blev smittad i början av mars 2020 av personen som blev hemskickad från sjukhuset i slutet av dec 2019 pga coronan. OM hon nu ens har varit sjuk...

N: Mmm. Men när blev du smittad?
K: Ehh, nu ska vi se. Det var en person…nu ska vi se…som hjärtopererades…jag måste tänka efter nu här bara…en person som jag faktiskt lärde känna när jag själv låg inlagd för den här bukoperationen före jul. Då låg jag inlagd i fem veckor, den här jättestora operationen.
N: Mmmm
K: Då låg han inlagd för att han hade fått en stroke. Och då upptäckte sen att stroken, han varken röker eller drack eller tränade och var väldigt ung och så där, då upptäckte dom att stroken hade uppkommit på grund av han hade ett medfött hål i hjärtat
N: Oj
K: Och det… i slutet av december så gick dom in i vaden och täppte igen hålet. Och då blev han hemskickad nån gång på grund av det var Corona på sjukhuset, på Sankt Göran.
K: Och, jag kan ju tycka så här i efterhand (ohörbart) inte ovänner men vi har liksom ingen superkontakt längre och det hade det inte gjort (ohörbart) heller, men han säger då ja han är hänging och…han är hängig och han är hängig och han är hängig och så frågade han (ohörbart) lite svag och…kan kan jag…ååå…jag tycker som mycket om Ester ååå. Kan inte jag komma liksom och ja, vila upp mig lite. Jag kan ju ta hand om dig, jag finns (ohörbart).
Så kommer han och så är han skitdålig och har feber och så sa jag bara så här du jag tycker inte att det här är nåt lustigt liksom. Antingen har du Corona eller så eller så har du nåt annat, jag ska inte ta ansvar för det liksom.
N: Mmm
K: Nej, då åkte han och det måste ha varit i…det här måste vara i början på mars. Och sen är det så enligt infektionsläkaren, överläkaren som behandlade mig, så vet man att de allra flesta insjuknar fem dar efter att man blivit smittad
N: Ja
K. Så det blev jag. Fem dar senare så var jag jättesjuk, så det måste ha varit..fasiken..tionde den tionde mars eller nåt sånt som det…(ohörbart) och dom senaste två veckorna har jag haft jävligt ont.
N: Mmm
K: Ja.
N: Jobbigt
K: Men men. Nä men som nån kompis sa till mig att…du har verkligen nio liv alltså

Det är mycket mer i den fupen om det här samtalet för Karin räknar i vanlig ordning upp en massa skador och sjukdomar. ORKA!

Sen har vi knivskärningarna. Den i Sarajevo säger Karin hände 2017 men nu blir det rörigt för då var hon ju knivskuren och låg på sjukhus i Sverige som jag uppfattar det.
Från Fup 373 sidan 1890. https://docdro.id/t51h9sY Aktbil 373 del 3 sidan 1482-2431.
H: är Karin. Står för Hörd. FL är FörhörsLedaren.
Förhör med Lilja, Karin Cecilia; 2020-06-03

H: För jag låg på alltså sjukhus. 17 var ju knivhuggningen på hösten och sen låg jag inlagd, 18…
FL: Men om vi hänger upp det på det då Karin, knivhuggningen då. Det var den som var i Sarajevo om jag förstår saker rätt eller i…
H: Ja, det var ju en svensk som gjorde det och jag fick ju samma hälsning som i…
FL: Mm…
H: … Stockholm.
FL: … men det var i alla fall i Sarajevo 2017…
H: Ja.
FL: … på hösten.
H: Ja.

Varför behöver Karin behandling nu efter en knivskärning som eventuellt hände i Sarajevo 2017?
Var det ens i Sarajevo med tanke på vad hennes hundvakt skriver?

Karin har kanske en gammal skada i magen som hon inte minns hur den uppkom mycket tidigare enligt uppgift i tråden. Den skadan ska vara väldigt ojämna sårkanter. Fallit genom en glasdörr?
Sarajevo är det ens en knivskärning? Fallit genom en glasdörr, fallit på ett glasbord?

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Detta pågick ju i många år innan en intervention med släkt gjordes. Skilsmässan var sista vägen ut för HOL. Så nån första gång finns nog varken vad gäller våldsamheter eller fylla. Men hon hade ju dessutom hjälp av sin formidable hundvakt att lämna små skrivelser. Skrivelser som dessa, fantastiskt genomtänka, nedan: Observera att hundvakten endast förmedlar det KL VILL att han skall förmedla. Inget annat.

---------------------

Från: Tommy Bulut Skickat: den 30 augusti 2017 00:24 Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 3 - TSM Ämne: Målnummer T5134-17, kärande Karin Lilja, 681130-1669 Bifogade filer: image1.jpeg; image2.jpeg; image3.jpeg; image4.jpeg

Hon knivhöggs allvarligt i magsäck och främst i lever och var nära att avlida, förblöda, enl kirurg. Händelsen har koppling till tidigare händelser. Hon fortfarande mkt dålig och sängliggande. Hennes tfn är spärrad. Där hon är har hon ej tillgång till mejl, oklart när hon klarar av att resa åter till Stockholm. Det går att skicka meddelande via denna mejl. Jag, f.d. hundvakt, är långt ifrån henne, men har antagit mig att hjälpa med mejl då jag studerar och har mkt ledig tid. Vänligen sekretessbelägg bilder, mejl och mejladress. Mvh KL gn mig

----------

Från: t*mmy b*lut Skickat: den 20 november 2017 13:52 Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 3 - TSM Ämne: Målnummer T 5134-17 BRÅDSKANDE INFORMATION TILL RÅDMAN ELLER TIMMO ÖHMAN

strax efter Karin lilja möte med Ola Hansson på Hamilton inträffade en ny otrevlig händelse , hon hamnade igen på sjukhus och fick igen en hjärnskakning. I torsdags var första dagen som hon var på benen , strax utanför den senaste bostaden som ännu inte upptäckts av svaranden, troligtviss för att den är långt ifrån Stockholm i ett stillsamt samhälle. Strax utanför bostaden svimmade Karin och föll som vanligt på vänster sida efter en av hennes tre hjärnskador , hon fördes till sjukhus och syddes i huvudet igen, stygnen ska tas bort inom 7 till 10 dagar. pgr av alla otaligt många skador mot huvudet orsakade av andra eller att hon som i torsdags svimmade Tar varje skada mot huvudet tar längre tid att läka Hon måste därför be om ytterligare anstånd till efter tingsrätten julledighet Positivt är att hon tror att hon har hittat en advokat med aktuell inriktning som inte borde vara jävig eller bara vara för rätt för att åta sig målet. Hon kan dock inte boka in ett besök fören hon mår bättre , halva håret är inkletat i blod och hon har av läkare avråtts att duscha Om intyg från sjukhus och läkare som ska ta bort erfodras vänligen kontakta henne på hennes telefonnummer eftersom ni inte pgr av sekrettes och bristande förekomst av fullmakt kan kontakta mig Detta mail ska därför enbart uppfattas som information från hennes sida Stort tack på förhand Hälsningar Karin lilja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in