• 5
  • 6
2019-09-12, 08:06
Moderator
Chantres avatar
Från samma artikel.

Citat:
Förra veckan var alla polisresurser i Malmö fokuserade på att hitta vapen. Det var nationell vapenvecka.
Citat:
En vanlig vecka brukar polisen ta i snitt två vapen i beslag. Därför blev vapenveckan en lyckad insats. Totalt fick man in 13 skjutvapen – sex pistoler, tre hagelgevär och fyra jaktgevär – samt tre tårgasburkar.
Man kanske skulle fundera på vad man gör resten av de 51 veckorna om året?

Citat:
Att spela in den typen av filmer i Malmö med vapen och narkotika – det är direkt olämpligt om man inte berättar det för oss innan, säger Stefan Sintéus.

Varför valde malmöpolisen att inte gå ut direkt med att det var en filminspelning förrän efter en vecka?
Citera
2019-09-12, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Från samma artikel.

Man kanske skulle fundera på vad man gör resten av de 51 veckorna om året?

Varför valde malmöpolisen att inte gå ut direkt med att det var en filminspelning förrän efter en vecka?

Ja det kunde dom gjort direkt! Skapar bara ännu mera otrygghet om det nu är möjligt 😉
Citera
2019-09-12, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Det är väl den där jävla båtflyktingen Hong som är ute och hittar på något hyss igen.

Hong Nemo? Han är gömmer väl sig.... eller har han återhämtat sig från flaskaniarslet och kidnappningen? (FB) Hong Nemo (M-falang) kidnappad och misshandlad
Citera
2019-09-18, 02:22
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Han skulle vara med i en musikvideo. Men polisen trodde att han höll i ett riktigt vapen och avlossade ett skott. "Ett varningsskott" sa polismästaren förra veckan. Men Al Mamour Ndow säger att han nästan blev träffad.
Citat:
– Han trodde att jag riktade min pistol mot honom, berättade poliserna i bilen. Han sköt först, för att inte bli skjuten. Men han missade mig.
Citat:
– När jag sitter i polisbilen efteråt säger en polis: "Du ska ha tur att du lever för han sköt mot dig."
Citat:
– Generellt kan jag säga: Ja, vi har riktig ammunition i de vapen som polisen har.
Citat:
Al Mamour Ndow har polisanmält polisen som sköt mot honom.
https://www.sydsvenskan.se/2019-09-1...ekt-sina-vapen

Inte bara de kriminella i Malmö som är kassa på att sikta.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in