• 6
  • 7
2025-05-20, 15:09
Medlem
.

Nej. Exakt varje arbetsintervju jag har varit på har jag suttit med mössan i hand, ledsna glimrande hundögon, och sagt ’’jag vet jag vet, men kolla här..’’
Senast redigerad av audiemurphy12 2025-05-20 kl. 15:09. Anledning: .
Citera
2025-05-20, 15:38
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Det har hänt. Vid något tillfälle slutade det med djup oenighet varvid jag reste mig upp och bad arbetsgivaren att stoppa upp sin anställning i arslet. Jag orkar inte hålla på med idioter. Bättre att bryta redan från början när tecknen visar sig att man inte har samma åsikt.

Samma sak gäller för övrigt släkt, vänner och partners. Det finns ingen mening med att kröka rygg för någon i onödan.
Citera
2025-05-20, 19:19
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Ja, te.x när frågan ”vad är dina svagheter?” dyker upp. Det tog mig något år dock, att våga mig att anmärka på den usla frågan. Jag antar att detta härrör mer med lågkvalificerade jobb där rekryteraren är någon 23 åring, nyexaminerad (från Södertörns högskola), blondin med total oförmåga att kunna bedöma egenskaper ur olika perspektiv. Har faktiskt aldrig stött på denna fråga efter jag samlat på mig lite meriter.

Frågan har att göra med om du har självkännedom, svarar du inte på en sån fråga skulle dom flesta inte gå vidare.

Det finns en anledning man ibland ställer dumma frågor och du föll ju offer direkt genom att gå emot, inte smart om man vill ha jobb
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in