2023-10-15, 00:49
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lums
Sett en del trådar där först kvalitetsinlägg rensats till 80% och något senare flyttas trådstarten till Papperskorgen med motiveringen låg kvalite. Det är väldigt kontraproduktivt handlat av moderatorn enligt regelverket men effektivt sätt för att kunna motivera en korgning utan att avslöja sina personliga skäl.

Vad anser du admin om det förfarandet, jag antar att alla moderatorer och admins kan se raderade inlägg, hur är det ens möjligt att det får fortgå utan att någon varningsklocka ljuder?
Upptäcker du sådant så är väl det bästa att anmäla detta till Admin. Admin sitter nog inte 7/24 och övervakar alla trådar som slängs i papperskorgen utan anmäls inte detta till Admin så blir det nog inte uppmärksammat.
Citera
2023-10-15, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Upptäcker du sådant så är väl det bästa att anmäla detta till Admin. Admin sitter nog inte 7/24 och övervakar alla trådar som slängs i papperskorgen utan anmäls inte detta till Admin så blir det nog inte uppmärksammat.

Det finns moderatorer som modererar Papperskorgen. Jag har skickat RP när jag ansett att en tråd felaktigt korgats. Då fick jag tillbaka i PM från en moderator i Papperskorgen att jag skulle kontakta moderatorn som papperskorgat tråden. Det struntade jag i eftersom att det inte var en av mina egna trådar, och att jag inte ville lägga näsan allt för mycket i blöt vad gäller någon annans trådstart.

Vore det inte bra om dessa moderatorer som håller till i Papperskorgen hade den funktion som admin försöker ta på sig vad gäller dessa papperskorgade trådar? Just nu så förstår jag inte vad deras syfte i den rollen är. Sätt ett halvdussin moderatorer där och ge dem myndighet att skicka trådar upp ur Papperskorgen igen.
Senast redigerad av Al-Gore-Rytm 2023-10-15 kl. 08:40.
Citera
2023-10-15, 08:53
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lums
Sett en del trådar där först kvalitetsinlägg rensats till 80% och något senare flyttas trådstarten till Papperskorgen med motiveringen låg kvalite. Det är väldigt kontraproduktivt handlat av moderatorn enligt regelverket men effektivt sätt för att kunna motivera en korgning utan att avslöja sina personliga skäl.

Vad anser du admin om det förfarandet, jag antar att alla moderatorer och admins kan se raderade inlägg, hur är det ens möjligt att det får fortgå utan att någon varningsklocka ljuder?

Vad jag anser tror jag framgår med all tydlighet i trådstarten. Om ni upptäcker en tråd som hamnat i Papperskorgen av fel orsak, så kan ni uppmärksamma tråden i denna tråd. Att skriva att många trådar hamnar i Papperskorgen av fel orsak hjälper inte mycket, om ni inte också berättar vilka trådar det gäller.

Jag flyttar tillbaka trådar som jag anser har hamnat där felaktigt, men det är lyckligtvis inte så vanligt längre. Sedan denna tråd skapades så tror jag att de flesta vet min åsikt i frågan. Men olyckshändelser kan hända, och då är det bra om vi upptäcker dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Det finns moderatorer som modererar Papperskorgen. Jag har skickat RP när jag ansett att en tråd felaktigt korgats. Då fick jag tillbaka i PM från en moderator i Papperskorgen att jag skulle kontakta moderatorn som papperskorgat tråden. Det struntade jag i eftersom att det inte var en av mina egna trådar, och att jag inte ville lägga näsan allt för mycket i blöt vad gäller någon annans trådstart.

Vore det inte bra om dessa moderatorer som håller till i Papperskorgen hade den funktion som admin försöker ta på sig vad gäller dessa papperskorgade trådar? Just nu så förstår jag inte vad deras syfte i den rollen är. Sätt ett halvdussin moderatorer där och ge dem myndighet att skicka trådar upp ur Papperskorgen igen.

Istället för att skicka PM så kan du posta tråden direkt i denna tråd. Är den felaktigt flyttad så lär den flyttas tillbaka.

admin
Citera
2023-10-15, 22:37
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Se denna tråd som en sorts skattjakt. En tråd där vi letar efter trådar i Papperskorgen som vi anser håller alldeles för hög kvalitet. Trådar som vi anser aldrig borde ha hamnat där från början. Jag har postat mängder av exempel i trådstarten, och dessa trådar har jag givetvis flyttat tillbaka till där de borde vara. I forumen där de låg från början.

Ser du någon tråd som absolut inte borde ha kastats i Papperskorgen, så uppmärksamma oss. Vi vill ha låg kvalitet i Papperskorgen. Ju mer kvalitetet vi får bort från Papperskorgen, desto mer sjunker kvaliteten i Papperskorgen. Vilket var syftet med denna trådstart. Att få bort kvaliteten från Papperskorgen.

admin
Tack för svar, hade ett långt på lut men besvarats i väsentligheterna i senare trådsvar såg jag, så kokar ned det till tummen upp för möjligheten.
Citera
2023-10-24, 19:50
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Se denna tråd som en sorts skattjakt. En tråd där vi letar efter trådar i Papperskorgen som vi anser håller alldeles för hög kvalitet. Trådar som vi anser aldrig borde ha hamnat där från början. Jag har postat mängder av exempel i trådstarten, och dessa trådar har jag givetvis flyttat tillbaka till där de borde vara. I forumen där de låg från början.

Ser du någon tråd som absolut inte borde ha kastats i Papperskorgen, så uppmärksamma oss. Vi vill ha låg kvalitet i Papperskorgen. Ju mer kvalitetet vi får bort från Papperskorgen, desto mer sjunker kvaliteten i Papperskorgen. Vilket var syftet med denna trådstart. Att få bort kvaliteten från Papperskorgen.

admin
Inte i papperskorgen utan ute i den svarta delen av den binärarymden, hoppas den ändå kan övervägas.

Nominering:
Det raderades idag en tråd ur,
(FB) Medicin och hälsa

5 av 10 får Cancer före 80års ålder och alla är drabbas

Tydligen så fruktansvärd att inte ens papperskorgen dög, utan den måste "blackhole'as".
Som jag ser det förtjänade den inte riktigt den behandlingen.
Senast redigerad av arne99 2023-10-24 kl. 19:55. Anledning: Mer text.
Citera
2023-10-24, 19:56
Medlem
Ganonitos avatar
Den här

Ryssar är Ukrainas ursprungsfolk. Vad finns det för etniska motiv bakom kriget?

(FB) Ryssar är Ukrainas ursprungsfolk. Vad finns det för etniska motiv bakom kriget?

Har PM:at moderatorn som kastade den varför den gjorde det, men den vägrar svara.
Citera
2023-10-28, 13:19
Medlem
Det känns som vad som hamnar i ”Papperskorgen” mer beror på enskilda admins än regler.
Kanske en second opinion är på sin plats.
Citera
2023-10-28, 14:21
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anal.Fabet
Det känns som vad som hamnar i ”Papperskorgen” mer beror på enskilda admins än regler.
Kanske en second opinion är på sin plats.

Efter avslutad PM-konversation med moderatorn kan du få hur många second opinion du vill om du startar en tråd i (FB) Klagomål och kritik
Citera
2023-10-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Efter avslutad PM-konversation med moderatorn kan du få hur många second opinion du vill om du startar en tråd i (FB) Klagomål och kritik
Tackar för infon.
Perfekt, då funkar ju systemet.
Jag har personligen aldrig behövt använda mig av det.
Citera
2024-01-05, 16:24
Medlem
Merwinnas avatar
(FB) Jag kan inte köpa toalettpapper i affären!!

Den här trådstarten - om att tycka att det är pinsamt att handla toapper - papperskorgades, medan jag var i färd med att skriva ett pedagogiskt svar till TS!

Jag vill bara påpeka, att det FINNS människor som har detta problem. Jag fick vid ett tillfälle gå in och köpa en toarulle åt en kille på en bensinmack, medan han väntade utanför, han skämdes så. Särskilt som han bara behövde EN rulle, för då var han rädd att kassörskan skulle tänka "då är det bråttom!"

Jag hade själv diverse problem med att köpa dambindor som ung, om det satt en snygg ung kille i kassan... särskilt om man behövde de stora och tjocka, för de två första dagarnas blodbad.

Och kondomer och graviditetstest har många åkt tvärs över sta'n för att köpa, dit där ingen känner dem...
Citera
2024-01-05, 21:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Den här trådstarten - om att tycka att det är pinsamt att handla toapper - papperskorgades, medan jag var i färd med att skriva ett pedagogiskt svar till TS!

Jag vill bara påpeka, att det FINNS människor som har detta problem. Jag fick vid ett tillfälle gå in och köpa en toarulle åt en kille på en bensinmack, medan han väntade utanför, han skämdes så. Särskilt som han bara behövde EN rulle, för då var han rädd att kassörskan skulle tänka "då är det bråttom!"

Jag hade själv diverse problem med att köpa dambindor som ung, om det satt en snygg ung kille i kassan... särskilt om man behövde de stora och tjocka, för de två första dagarnas blodbad.

Och kondomer och graviditetstest har många åkt tvärs över sta'n för att köpa, dit där ingen känner dem...

Håller helt med. Inte för att jag någonsin har haft detta problem men jag vet folk som har så korgningsmeddelandet "Trådstarten saknar sannolikhetens prägel." är ren dumhet.
Citera
2024-01-05, 21:26
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Den här trådstarten - om att tycka att det är pinsamt att handla toapper - papperskorgades, medan jag var i färd med att skriva ett pedagogiskt svar till TS!.
Den här tråden är öppen om man vill ventilera ämnet

(FB) Pinsamt att köpa toalettpapper?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in