2019-09-05, 21:22
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Deadliest catch har varit favoritprogrammet länge.

Då är vi två.. Har kollat alla säsonger och det blir fan bättre och bättre. Säger bara.

SIG Hansen legend!""
Citera
2019-09-05, 21:28
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Då är vi två.. Har kollat alla säsonger och det blir fan bättre och bättre. Säger bara.

SIG Hansen legend!""

Citera
2019-09-05, 22:50
Medlem
Enmansdemos avatar
Värdelös tråd då den är för allmängiltig

Och oavsett vad ni rekommenderar för skit så kommer
antalet fortfarande vara för få för er eftersom det inte kan uppväga antalet dåliga
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-09-05 kl. 22:54.
Citera
2019-09-05, 23:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Värdelös tråd då den är för allmängiltig

Och oavsett vad ni rekommenderar för skit så kommer
antalet fortfarande vara för få för er eftersom det inte kan uppväga antalet dåliga
Nope, detta är inte ngn värdelös tråd. Tvärtom så är det en tråd där vi kan fråga om varför det visas så mkt skit på TV i 2019. Kikar man på TV i dag så ser man endast repriser av gamla TV-serier som hade sin storhetstid på 90 och i början av 00-talet, annars så visas bara urtråkiga svenska program av nyare datum som inte fångar allmänheten som klassiska program som t.ex bingolotto eller fångarna på fortet fortfarande gör, eller så visas nya säsonger av olika reality-serier som alla hade sitt bäst före datum i 2009 också visas det enbart gamla filmer som man redan har sett 10x gånger eller nyare filmer som man inte ens har hört talats om på riks-TV i dag, nyare filmer/serier som har varit bra under 2010-talet kan man endast se på betal-TV som Netflix m.m. Inte för att klaga, men det är helt sanslöst hur mkt kvaliten på riks-TV har sjunkit de sista 10-15 åren.
Citera
2019-09-06, 03:32
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Nope, detta är inte ngn värdelös tråd. Tvärtom så är det en tråd där vi kan fråga om varför det visas så mkt skit på TV i 2019. Kikar man på TV i dag så ser man endast repriser av gamla TV-serier som hade sin storhetstid på 90 och i början av 00-talet, annars så visas bara urtråkiga svenska program av nyare datum som inte fångar allmänheten som klassiska program som t.ex bingolotto eller fångarna på fortet fortfarande gör, eller så visas nya säsonger av olika reality-serier som alla hade sitt bäst före datum i 2009 också visas det enbart gamla filmer som man redan har sett 10x gånger eller nyare filmer som man inte ens har hört talats om på riks-TV i dag, nyare filmer/serier som har varit bra under 2010-talet kan man endast se på betal-TV som Netflix m.m. Inte för att klaga, men det är helt sanslöst hur mkt kvaliten på riks-TV har sjunkit de sista 10-15 åren.
Duktigt inlägg, du har just nämnt dom enda komponenter som är värd att kolla på, du är en vandrande fördom om varför jag inte vill ha kompisar å titta på teve ihop med, må du sitta där med ditt netflix i din ensamhet
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-09-06 kl. 03:36.
Citera
2019-09-06, 03:36
Medlem
Lowlyfes avatar
Fy fan måste bara ventilera och denna tråd känns rätt.

"Bilbaronen" (eller vad det heter) som dom kör nattetid på 6an. Okej om man gillar bilar kanske men satan vilket cheesy program. Äkta USA-produktion. Det går alltså ut på att en snubbe leder någon slags bilverkstad och åker runt och vill köpa av folk deras bilar och styla upp dom, tror jag i vart fall, enda gången det rullar är i bakgrunden när TVn bara står på.

Dock är ju detta nattetid så inte primetime direkt, inte för att tablån är särskilt underhållande övrig tid.
Citera
2019-09-06, 03:38
Citat:
Duktigt inlägg, du har just nämnt dom enda komponenter som är värd att kolla på, du är en vandrande fördom om varför jag inte vill ha kompisar å titta på teve ihop med, sitt du med ditt netflix id in ensamhet

Menar du verkligen att "klassiska program" som t.ex bingolotto eller fångarna på fortet är hela behållningen av ditt tv-intresse? Jisses, du är ett ironiskt geni. Kudos för nattens garv.
Citera
2019-09-06, 03:42
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Menar du verkligen att "klassiska program" som t.ex bingolotto eller fångarna på fortet är hela behållningen av ditt tv-intresse? Jisses, du är ett ironiskt geni. Kudos för nattens garv.
Faktiskt inte Bingolotto men det är bra att det finns kvar i tablån, Fångarna på Torpet har faktiskt blivit för modernt för mig, så jag bojkottar den här säsongen i protest, men formatet är ju rätta upprepandet, du får följa mina strövtåg i tv-forumet här så lär du märka tematiskt vilket ensidig nivå jag ligger på hi hi

Ja du vill väl förstås istället tipsa mä om den senaste amerikanska serien, med
ett tema/genre som inte intresserar mig men som du tycker att alla borde se likväl?

Lika taktlöst som att rekommendera en annan människa en bra bok

Den här skämt-tråden återkommer ungefär var 4 år på flashback, och det är samma visa varje gång..
varav man inte kan se någon nedåtgående trend, utan vi snackar decennier sedan
sist isåfall som det var bra...
Senast redigerad av Enmansdemo 2019-09-06 kl. 03:52.
Citera
2019-09-06, 03:52
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:

Just sådana program har ju snurrat på i evigheters evigheter. TV-folket har inga nya idéer. Dokusåpor, fjantiga tävlingsprogram och liknande tar ju upp minst 50% av sändningstiden. Är det inte sådant, är det någon idiot-sport eller invandrarprogram varje gång man slår på linjär-tv.

Jag som glott på tv i ett halvt sekel, kan säga att det inte var bättre förr. Även då uppfylldes sändningstiden (förutom testbild och myrornas krig till 75% av dygnets timmar) av "Språka på serbokroatiska" (invandrarprogram), långfilm från Vietnam, Vilse i pannkakan och liknande skit. Samt sportsändningar som var trams. (Oj, de springer runt i en ring i flera timmar, vem hinner först? Vad spännande! -NOT!). Nä, TV är värdelöst. SVTplay och liknande tjänster är dock bra, så man kan välja de fåtal program som är värda att se.
Citera
2019-09-06, 03:54
Citat:
Lika taktlöst som att rekommendera en annan människa en bra bok

Jo men flashback är ju flashback. Annars håller jag med TS. Tv:n kan lika gärna vara avstängd för ofta sitter man bara där och tänker på något helt annat.
Citera
2019-09-06, 04:03
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Jo men flashback är ju flashback. Annars håller jag med TS. Tv:n kan lika gärna vara avstängd för ofta sitter man bara där och tänker på något helt annat.
Eller så kan man ha teven påslagen och sänka förväntningarna på vad man vill ha, är det inte tillräcklig akut har man bara på teven i bakgrunden
Citera
2019-09-06, 15:44
Medlem
Bret-Harts avatar
Den enda kanal jag tittar på ibland är TV4 Fakta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in