2019-09-07, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimousinKungenRask
Jag tror det är bättre människor som du slutar hänga upp er på just halalslakt, och istället ser det för vad det är. En protest mot ALL form av slakt!

Det är ingen protest, det är trackasserier. Hade jag dykt upp en dag maskerad och stört dig i ditt arbete genom att ställa mig framför dig och skrika förolämpningar och filma, hade du sett det som en protest också? Skulle inte tro det.

Nu dyker man upp maskerade i svart, vilket är välkänt inom vänsterextrema kretsar för att försvåra identifiering och skapar bara en hotfull stämning.
Citera
2019-09-07, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sasar
Det är ingen protest, det är trackasserier. Hade jag dykt upp en dag maskerad och stört dig i ditt arbete genom att ställa mig framför dig och skrika förolämpningar och filma, hade du sett det som en protest också? Skulle inte tro det.

Nu dyker man upp maskerade i svart, vilket är välkänt inom vänsterextrema kretsar för att försvåra identifiering och skapar bara en hotfull stämning.
Jag pratade om själva frågan rent allmänt, inte just denna incident!

Det är mycket riktigt så att jägarna blev trakasserade i detta klipp! Men inte till den grad att man behöver skjuta varningsskott! Det är iallafall min åsikt!
Citera
2019-09-07, 20:50
Medlem
Citat:
Jag pratade om själva frågan rent allmänt, inte just denna incident!

Det är mycket riktigt så att jägarna blev trakasserade i detta klipp! Men inte till den grad att man behöver skjuta varningsskott! Det är iallafall min åsikt!

Maskerar man sig och söker upp en beväpnad grupp så skapar man en allvarligt situation. Även poliser som är tränade kan reagera på ett negativt sätt när dom blir rädda.

Tycker dock att "är man med i leken så får man leken tåla" passar bra in här.
Citera
2019-09-07, 20:54
Bannlyst
Citat:
Men om man nu protesterar mot all form av slakt, varför ska man då specifikt protestera mot just halalslakt, fysiskt eller verbalt?

Vi kan ju också vända på frågan! Eller finns det exempel där man endast protesterar mot slakt, men just poängterar att halal är okej? I så fall var?

Jag tror det är bättre människor som du slutar hänga upp er på just halalslakt, och istället ser det för vad det är. En protest mot ALL form av slakt!
Om man e e mot all form av slakt borde man ju nagon gang hamna utanför en inrättning där halalslakt Begas Eller har begatts, om man nu e emot all slakt. annars e man ju emot all slakt utam halalslakt till slut. dessutom om man väger in empati vilket flera veganaktivister verkar sakna sa e ju halalslakt speciellt grymt da djuren plagas till döds. det e ju onödigt att inte bara döda Utan även att plaga djuren innan.
Citera
2019-09-07, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sasar
Maskerar man sig och söker upp en beväpnad grupp så skapar man en allvarligt situation. Även poliser som är tränade kan reagera på ett negativt sätt när dom blir rädda.

Tycker dock att "är man med i leken så får man leken tåla" passar bra in här.
Ja, visst gör man det!

Men såvida dessa aktivister inte är beväpnade med vare sig skjutvapen, kniv eller annat tillhygge, så får jägaren ej freda sig genom att använda sitt gevär! Jag kan garantera dig att om en av jägarna hade skjutit en av de maskerade aktivisterna med sin bössa, då hade han fått sitta inne ganska länge!

Sen håller jag inte med dig om det sistnämnda! Jägaran har VAPEN, och dessa kan utan problem döda en människa! Så det är inte alls på lika villkor! Iallafall inte i det här fallet!
Citera
2019-09-07, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colombo555
Klipp nedan 3-4 aktivister som är maskerade provocerar några jägare.

Hade kunnat slutat illa. Hur dum är man att bråka med jägarna som är beväpnade?

Hade jägarna rätt att skjuta varningsskotten? Slå ner dem?

Jag hade känt mig hotat, eftersom de var maskerade!

Detta hade kunnat hända vemsomhelst som är ute och jagar.

Aktivisternas handlingar tvingar en att svara tillbaka med någon form av våld.

Slutar, vad jag tror med indragen licens iallafall tillfälligt.

Vad fan ska man göra som jägare i samma sits?

Det är ju inte svårt att skjuta aktivisterna, men jag menar med sådana personer runt en som bråkar, så hur man än vrider och vänder så blir det fel för ens egen del.

https://www.liveleak.com/view?t=aKZRy_1567534915

Jag skulle göra patron ur och bryta vapnet och gå därifrån oavsett utfall som dessa småglin gör. Mina licenser är viktigare än att bemöta veganer med varningsskott eller våld.
Citera
2019-09-07, 22:29
Medlem
Badchilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Varför försöker du gola ner en person som du inte har något emot?

Gola? Vad i mitt inlägg anger något som inte är allmänt känt i den staden?
Citera
2019-09-07, 22:56
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pege70
Har fått rikochett(stavning?) och nedfallande hagel på kroppen.

Rikoschett, med -sch.

Kvällens Messerschmitt avklarad

Och ja, även en rikoschett från ett luftgevär svider.
Citera
2019-09-07, 23:06
Avstängd
Erik Östs avatar
Så fort jag hör ordet "aktivist" blir jag illamående!
Väldigt löjliga människor! Vad har de skapat tills nu förutom kaos?
Senast redigerad av Erik Öst 2019-09-07 kl. 23:11.
Citera
2019-09-08, 00:19
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benelli
Jag skulle göra patron ur och bryta vapnet och gå därifrån oavsett utfall som dessa småglin gör. Mina licenser är viktigare än att bemöta veganer med varningsskott eller våld.

Inte bara licensen, det är det enda riktigt korrekta sättet att hantera en sådan där situation, om man börjar vifta och hota så skadar det bara för alla andra i jaktlaget och för alla andra jägare i Sverige.

När det kommer till folk som inte ska vara på plats och som medvetet stör så måste man vara smart och jävligt lugn, det är en sak om de börjar slås och vara hotfulla men man själv ska aldrig starta något för det leder bara till gratispoäng till folk som vill förbjuda jakt i Sverige.
Citera
2019-09-08, 00:29
Bannlyst
Filmen visar ju tydligt "Stor i orden, lite på jorden!".
En äldre man sparkar och slår ner 2 mesiga vänsteraktivister väldigt lätt!
Hade jag fått bestämma så skulle dom skjutit avskummet direkt!
Citera
2019-09-08, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inte bara licensen, det är det enda riktigt korrekta sättet att hantera en sådan där situation, om man börjar vifta och hota så skadar det bara för alla andra i jaktlaget och för alla andra jägare i Sverige.
.

Ska det bli normaliserat med maskerande vänsterextremister som skriker förolämpningar i ansiktet på en så borde jägarförbundet bli bättre på att informera och sprida kunskaper om hur man ska hantera detta.

Kan tänka mig att har man haft mycket skadegörelse på jakttorn osv i området sen dyker det upp extremister och stör jakten också så kan det bli lätt att man går över gränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in