2019-09-04, 06:10
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttForetagOnline
Denna klockan från Armani...
...Lite så här med färgerna...
Antar att det är dessa klockor du försökte länka till:
https://www.uret.se/emporio-armani-r...xoCxWEQAvD_BwE
https://www.uret.se/oris-diving-bla-...-p-316133.html
Citera
2019-09-04, 07:26
Medlem
SupaStrats avatar
Vad du än gör, köp inte billigt kinesiskt skräp förpackat i ett designerskal typ Gant, Armani, Boss etc.
Seiko, som redan nämnts, har klockor i din prisklass. Longines, Tissot, Victorinox har också bra grejer.
Citera
2019-09-04, 07:44
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupaStrat
Seiko, som redan nämnts, har klockor i din prisklass. Longines, Tissot, Victorinox har också bra grejer.
Hur är det med Citizen?
Citera
2019-09-04, 09:05
Medlem
Titta på antingen Seiko eller Orient. Orients klockor är mycket prisvärda.
Citera
2019-09-04, 09:23
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupaStrat
Vad du än gör, köp inte billigt kinesiskt skräp förpackat i ett designerskal typ Gant, Armani, Boss etc.

Utveckla varför..?
Om klockan ändå känns solid, snygg och funkar bra?
Citera
2019-09-04, 10:05
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttForetagOnline
Vad sägs om denna? https://stjarnurmakarna.se/klocka/ch...1104701-236296

Hade aldrig betalat tre och ett halvt tusen för en sådan fuling. En boettdiameter på 45 mm till den modellen är inte snyggt, även om du skulle ha monsterhandleder med 25 cm omkrets eller mer. Dessutom är verken i dessa riktigt billigt skräp.

Finns mycket bättre varumärken att titta på i den här klassen. Någon har redan nämnt Seiko, men för högre kvalitet och bättre finish i den här prisklassen finns varumärket Orient (som ägs av samma företag, i.e. Epson-Seiko-gruppen). T ex en Orient Symphony III (med stålarmband) skulle troligen uppfylla dina önskemål, och då får du en mekanisk (automatisk) armbandsklocka med in-house-urverk, för strax över tusenlappen.
Citera
2019-09-04, 10:07
Medlem
Swedishcrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Utveckla varför..?

Finns sällan reservdelar till parfymklockor och att byta det billiga kvartsverket kostar ofta mer än en likadan ny klocka. Ett av många skäl att hålla sig borta från kinakrafset.
Citera
2019-09-04, 11:28
Medlem
SupaStrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Utveckla varför..?
Främsta anledningen är att du betalar 10 gånger mer än vad klockan borde kosta. Dessutom har märket i sig i stort sett inget med klockan att göra, de beställer en färdig produkt från billigast tillverkare med sin logga på.
Citera
2019-09-04, 11:44
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Hur är det med Citizen?

Citizen är det inget fel på.
Vad vill TS ha för typ av klocka?
Seiko är alltid en bra början och det slutar oftast inte med en klocka om man fastnar.
Seiko samurai, turtle, beggad sumo, sarb/sarx..
Orient kamasu/ray/mako eller någon Orient star. Googla runt och spana.
Citera
2019-09-04, 12:39
Medlem
SupaStrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Hur är det med Citizen?
Citizen är också helt ok.
Citera
2019-09-04, 17:43
Medlem
Nu när jag tokkollar på klockor på nätet, så tycker Instagram att det är ett perfekt tillfälle för att spränga annonsflödet med mer klockor. Men till bortsätt från andra så ser jag inget fel i att "min mobil lyssnar på vad jag säger", då de rekommenderar produkter jag är intresserad av för tillfället. Dock så marknadsför många märken jag aldrig hört talas om, och när jag kollar upp dem så är de ofta skitklockor som inte är värda pengarna. Trots detta ser många bra ut, t.ex den här klockan från märket Louisxvi_watches.https://www.instagram.com/p/B14SlFro...on_share_sheet Okänt från min sida, och när jag sökte upp den så var det inget att hänga i julgranen. Dock en riktigt häftig design (enligt mig). Var hittar jag Seikos, Tag Heuer, Hamlington och Tissots versioner av denna sortens klocka? Finns det något samlingsnamn?
Citera
2019-09-04, 18:09
Medlem
Finns fina mekaniska kinaur på nätet kanske kända märken i kina men inte här. Du kan kolla. Finns tillverkare där som tillhör de största producenterna på planeten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in