• 1
  • 2
2019-09-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Givetvis kommer jag se över mina utgifter för att kapa bort onödigheter. Kommer inte heller försöka mig på något dumt eller riskfyllt.

Däremot är jag sugen på att sondera terrängen och se över vilka möjligheter jag har i den situation jag kan komma att hamna i.

Om du är inne på bidragsspåret så är tipset att lyfta ut allt kontant direkt dag 1 .. avvakta 3 månader sen
söka försörjningstöd.. annars finns det nog inte mycket du kan göra för att öka inkomsten från så liten summa som inte innebär stor risk.
Citera
2019-09-04, 03:05
Medlem
yz44s avatar
Du ska absolut inte försöka investera fram en vinst eftersom du tydligen saknar kunskap om detta. Får ansluta mig till de som anser att det vore bättre om du arbetade.
Citera
2019-09-04, 09:16
Medlem
Nej det finns tyvärr ingen låg risk möjlighet att få flera tusen genom att investera 60000. Om det hade funnits hade alla varit miljonärer vid det här laget. Gör en budget, sälj saker och lev utifrån de pengar du har. När du senare har en god ekonomi utan oro för att få allt gå ihop kan du börja investera i breda indexfonder.
Citera
2019-09-04, 09:36
Medlem
är det 3 mån karens från a-kassan ? strula inte till det ändå mer, fan du har ju 15 papp/mån
jag lever på 7-8000 :- /mån ock klarar mig fint på det
Citera
2019-09-04, 15:17
Medlem
Isnatts avatar
Vad är du beredd att göra? Köp en plockpinne och ett långt metspö och sätt en krok längst fram så kan du plocka burkar. 30 burkar om dagen är 1000:- i månaden, minst.
Detta är en hyfsat riskfri syssla.
Leta efter övergivna cyklar och lämna in till polisen. Om ingen hämtar ut dessa så tillfaller dom dig och du kan som laglig ägare sälja dessa vidare.
Bor du på landet så köp höns och sälja ägg. Du kan lätt sälja dom för 4:- styck om du säger att dom är eko.

Aktier och fonder är inte att tänka på tycker jag.
Citera
2019-09-04, 21:13
Medlem
6500 x 4 = 26000kr

Så mycket behöver du ha tills du får din inkomst igen. Investera resten? Kanske ha 30,000kr för att vara säker på att du inte har brist på pengar.

Sedan vad du ska investera i kan du skapa en tråd för, eller läsa på andras.

Lätt lösning där. Lycka till.
Citera
2019-09-05, 00:05
Medlem
Hur hade jag gjort? Levt på min buffert och sökt jobb.
60000kr är inte mycket pengar när det gäller investeringar, det går säkert att få dem att växa men då kräver det att man jobbar för det (och när du måste leva för de pengarna också är det ännu svårare).
Vad händer om 4 månader? Om det är ett nytt jobb så är det bara att leva snålt och stå ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in