2019-09-03, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Vanligtvis rapé eller general (white). Tror egentligen inte snuset tappar effekt så snabbt utan det är att man vill åt den där känslan man får precis när man lägger in en ny.

Okej. Ja då är det nog bara att köra på, själv är jag alldeles för snål mot mig själv för att lägga 120:- per dygn på snus, du spenderar drygt fyrtio tusen spänn på snus per år, ta ett par snus och fundera på det.
Citera
2019-09-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpelaInteTuff
Okej. Ja då är det nog bara att köra på, själv är jag alldeles för snål mot mig själv för att lägga 120:- per dygn på snus, du spenderar drygt fyrtio tusen spänn på snus per år, ta ett par snus och fundera på det.
Det var under den stressiga perioden jag snusade så. Nu snusar ja 3-4 åt gången men har inne dem mycket längre. På jobbet och i sömnen har jag en åt gången. Fortfarande mycket pengar såklart, men är man rik så är man.
Citera
2019-09-03, 21:07
Medlem
Gick från 20 år av General kramsnus till portionssnus för några år sedan.

Alltid 2 portionspåsar samtidigt, går ca 1 dosa om dagen. Knox Extra stark White. Bra snus som kan ligga någon timma pt gången. Jag har nästan inne snus hela tiden men har slutat snusa på natten. Väldigt bra beslut!
Senast redigerad av Bobba74 2019-09-03 kl. 21:11.
Citera
2019-09-03, 21:11
Citat:
Snusar du fortfarande lössnus, tycker många snusare som varit med i snusgemet ett gäng år går över till portion, jag själv inkluderad.

Köper en lösdosa i veckan, mitt "lördagsgodis" Grovsnus såklart

Jag föredrar lössnus alla dagar i veckan, mycket godare, så klart. Jag varierar, beroende på situation. Grovsnus är favoriten, både lös och kudde.

Varför har du gått över till kudd-sidan?
Citera
2019-09-03, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Jag föredrar lössnus alla dagar i veckan, mycket godare, så klart. Jag varierar, beroende på situation. Grovsnus är favoriten, både lös och kudde.

Varför har du gått över till kudd-sidan?

Bekvämlighetsskäl men som du säger lössnuset är mycket godare, man kan inte tro att det är samma produkt i påsarna, rätt märkligt faktiskt.
Citera
2019-09-03, 21:27
Medlem
zajjahs avatar
Köp Siberia.
Citera
2019-09-03, 21:48
Citat:
Bekvämlighetsskäl men som du säger lössnuset är mycket godare, man kan inte tro att det är samma produkt i påsarna, rätt märkligt faktiskt.

Jag håller helt med dig. Personligen blir jag lite äcklad efter ett tag av portionssnusets bismak (oavsett märke), eller hur man ska kalla den. En oangenäm smak. Det upplever jag inte alls med lössnus.

När jag vill vara lite extra crazy kring kudd-snus så kör jag dubbelpipigt, alltså ta en kudde under vardera läpp. Kanske kunde vara någonting för TS?
Citera
2019-09-03, 22:41
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
När jag snusar portion, så brukar jag då och då lyxa till det med två kuddar under läppen. Jag har snusat i 25 år, så plats under läppen finns det allt! Är det jag som är konstig?
Helt normalt, jag kör alltid två åt gången, byter varannan timma.
Citera
2019-09-03, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Köp Siberia.

Det är bra tryck i men finns bara i Mintsmak , köpte en stock Siberia Brown i tron om att Brown betydde att det skulle vara tobakssmak men det var det inte, äckligt snus.
Citera
2019-09-04, 00:29
Medlem
towbs avatar
Har haft lite samma känsla, att snuset inte ger tillräckligt per portion. Köpte nyligen en låda gör-det-själv, "Dunderprillan", och är faktiskt rätt nöjd. Påsarna är bra fyllda och nikotinhalten hög. Tar gärna två och ibland tre av vanligt snus, även strong-varianterna, men det vande jag mig av med för det blev för starkt och jag mådde dåligt varje gång, funkar dock att blanda en Dunderprilla och en vanlig om man vill åt känslan.

Rökarom och salt efter behag.
Citera
2019-09-04, 00:51
Medlem
Lowlyfes avatar
Prova lös och trappa ner den vägen, eller köp starkare snus, till du kommer till det stadie att catch räcker redan minskar du bort den och slutar bara.
Citera
2019-09-07, 17:08
Medlem
TS här. Har bestämt mig för att trappa ned till 8 miniprillor per dag och förhoppningsvis sluta helt nån gång i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in