Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2006-03-11, 12:04
Medlem
Jag var på willys igår och köpte mig lite köttfärs. Men vad i helvete såg jag bredvid köttfärsen om inte det äckligaste jag sett. Där låg det grissvansar. De såg jävligt äckliga ut, jag tänkte köpa en paket och lura i polarn att det var korv men sen gjorde jag inte det ändå, vilket jag ångrar nu.
Men det jag undrar över är vem i helvete som äter grissvansar och hur de ska tillagas, jag tänkte nämligen åka tillbaka och köpa mig ett paket.
Citera
2006-03-11, 13:09
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Jag var på Willys i dag och reagerade på samma sak. Bland allt gott kött låg slaktavfall såsom hjärta, njurar och tungor(!) från svin och kycklinghjärtan. Det måste väl vara tänkt till hundmat och inte ligga bland det riktiga köttet.

Sen fanns det lever och grisfötter och även om det inte ser särskilt aptitligt ut så vet jag ju att det är ätbart. Grisfötter ska ju finnas på ett julbord, även om ingen äter det.
Citera
2006-03-11, 13:19
Medlem
redbull72s avatar
mm, grissvans, lite lohmanders vitlöksbea o klyftpotatis mm! Eller varför inte till pörsan!
Citera
2006-03-11, 14:08
Medlem
ZätaGustavs avatar
Griljerad grisaknorr:

"Sved, blanchera och koka grissvansarna som grisfötter. Servera ned rödbetor. Rimmad grisaknorr är en mycket angenäm variant. Tillagningen är densamma. Vintertid passar det utmärkt att servera kgrisaknorr, färsk eller rimmad med rödkål eller surkål och potatispuré" (Tore Wretman, Svensk husmanskost)

Antar att det är ett skånskt påfund. Kan endast vara såna som är så snåla att de ska äta hela grisen.
Citera
2006-03-11, 19:55
Medlem
pimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Jag var på Willys i dag och reagerade på samma sak. Bland allt gott kött låg slaktavfall såsom hjärta, njurar och tungor(!) från svin och kycklinghjärtan. Det måste väl vara tänkt till hundmat och inte ligga bland det riktiga köttet.

Sen fanns det lever och grisfötter och även om det inte ser särskilt aptitligt ut så vet jag ju att det är ätbart. Grisfötter ska ju finnas på ett julbord, även om ingen äter det.

Kycklinghjärtan rätt tillagat är riktigt gott! Dessutom är Inälvsmat från ganska många djur riktigt gott, dock tillhör inte grisens inälvor delikateserna enligt mig.
Citera
2006-03-11, 20:02
Medlem
Patriarch Ks avatar
*spyr*
Det är just tanken på vad det är man äter som är det vidriga. Inte smaken.
Samma gäller fisk - det kan vara riktigt gott, men när man tänker på en äcklig slemmig fisk som simmar i havet känns det lite lika lockande att äta.

Att lura någon som du tänkte göra är ett bra drag. Då tänker man inte på vad det är för äckel utan i stället tänker man på smaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in