2006-03-11, 09:58
Medlem
Morticians avatar
Ska flyga till Prag och ta tåget till Arlanda jag undrar hur långt det är till terminalen från Arlanda C eftersom den tågbiljetten var 400 kr billigar jämfört med om man tar tåget till Stockholm C och byter till Arlanda Express.
Citera
2006-03-11, 10:06
Medlem
Varnims avatar
Arlanda C ligger precis under Sky City som jag tror har två terminaler åt ena sidan och två åt andra. Jag har sprungit från terminal 5 (som ligger längst bort) till Arlanda C på under 10min med resväska på 20+kg och extra väska. Jag har även för mig att det är nästan på precis samma ställe som Arlanda Express hamnar på så ja, ta tåget direkt!
Citera
2006-03-11, 10:37
Medlem
Morticians avatar
OK tackar
Arlanda Express stannar vid Arlanda Norra medan "vanliga" SJ stannar vid Arlanda C. Då bokar jag en vanlig SJ biljett till Arlanda C då. Så sparar jag 400 kr.
Citera
2006-03-11, 14:42
Medlem
Staineds avatar
Fjärrtågen har mycket riktigt bara en station på Arlanda som kallas för Arlanda C. Arlanda Express har två egna stationer, Arlanda Norra och respektive Södra.

Från Arlanda C finns det två uppgångar en direkt upp till terminal 5 (där de flesta utrikesflyg avgår från) och Sky City. I Sky City ligger de flesta restaurangerna och butikerna. Man kan gå inomhus mellan alla terminaler + Sky City eller ta en gratis transferbuss.

Se karta här: http://www.lfv.se/templates/LFV_InfoSida_Bred____2133.aspx

/Trevlig resa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in