2019-09-01, 10:36
Medlem
Greatcucumber98s avatar
Jag började med hockey för snart tre år sedan och har spelat rekreationshockey i ett år. Jag skulle säga att jag är en hyfsat bra skridskoåkare med bra fart då jag klarar mig i de flesta situationer under träningsmatchen utan att falla. Åker mycket på allmänhetens åkning och tränar även fys vid sidan av ispassen. Vad jag däremot saknar är feedback. Jag tycker att ishockey är så rolig och vill fortsätta med det. Då vill jag självklart vara bättre på allt jag gör. Åka skridskor, skjuta, skydda pucken osv.

Ja, ni kan väl ana vad frågan är. Var kan man få tag på en personlig ishockeytränare i de nämnda städerna?
Citera
2019-09-01, 13:36
Medlem
MitchRapps avatar
Skulle rekommendera att du kollar om du kan hitta någon konståkningsgrupp. De kör mer fokus på teknik. Mycket billigare också.

Är du motionär är det bara att åka ner mot hörnet och klubban i ena handen och öva på motståndaren som kommer efter dig. Sedan försöker du ta dig bakom mål och upp till blå.

En personligtränare är nog lite overkill om du inte satsar mot elite.

Är du ung kan du alltid kolla om det finns några större att spela med då kommer det mer naturligt.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-09-01 kl. 13:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in