2019-09-01, 02:06
Avslutad
Jag pratar inte om ett fiskenät nu, utan jag pratar främst om videos jag ser på Youtube eller saker jag läser på flashback. Ibland fastnar man i ett ämne som man hakar upp sig på och så kanske man spenderar några veckor med att några gånger i veckan se klipp där oftast en man förklarar hur kvinnor är. Överlag brukar det låta något i termer kring att en kvinna enbart vill ha kul och är som ett barn.

Min instinkt säger mig att detta är fel, men så försöker jag lyfta på huvudet och anlägga ett mer rationellt sätt att inta världen på. Vem vet då mest - jag som inte bryr mig om att analysera kvinnor eller folk på Youtube med tusentals följare som lägger upp videos med många positiva omdömen och få negativa.

Så då måste jag fråga: är det allmänt erkänt inofficiellt att kvinnor är hänsynslösa varelser som egentligen bara vill ha kul och har svårt för att tänka rationellt kring mänskliga relationer?

Som sagt, ingen rök utan eld känns som en rimlig utgångspunkt.

Detta förändrar faktiskt inte något för mig, förutom att jag blir än mer ovilligt inställd till att interagera mer kvinnor.

Sedan är den relativa bristen på mäns grundläggande tillkortakommanden presenterad i videoformat på Youtube något anmärkningsvärt. Om nu inte kvinnor är så förvirrade så borde väl även videos av "hatiska" kvinnor läggas upp om män?

Jag lägger tråden i feminism eftersom att det inte finns något annat specifikt kvinnoforum på flashback.
Citera
2019-09-01, 02:13
Medlem
För svenska kvinnor stämmer det, internationellt är det en överdrift.
Citera
2019-09-01, 02:23
Bannlyst
Ja, det stämmer givetvis, det har man sagt genom alla tider under hela vår historia, det finns ändlöst med texter skrivna av gamla filosofer om detta, under olika tider, på olika sidor av jordklotet, kom de fram till detta.

Kvinnor har ingen anledning att utvecklas mentalt efter 16-18, då deras primärt uppgift är att föda barn, vara fertila, ta hand om barn. Män å andra sidan, måste utveckla egenskaper, kunskap etc, för att kunna konkurrera med andra män om reproduktionsmöjligheter.

Vilka använde internet när det var till för mestadels informationsutbyte och datorspelande? Män. Vad hände när det började lanseras sidor/appar för att dela bilder på sig själv och skvallra? Kvinnor blev som besatta.

Vad vi tror om kvinnor idag, att dom är "lika män!", att vi är "sååå liika!", nej, det stämmer inte, det stämmer inte över huvud taget, det är en av de största lögner som florerar idag.
Citera
2019-09-01, 02:31
Medlem
Monkeyspanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
För svenska kvinnor stämmer det, internationellt är det en överdrift.

Japp. Av någon skum anledning har just svennekvinnor förfallit något oerhört.
De kåtar och slampar sig och försöker spela tuffa, men ger man dem en rejäl örfil börjar de böla och hota med polis.
Tror personligen att det har med den nya familjestrukturen att göra. Ingen äkta pappa, bara mammas nya älskare som inte sätter några krav och byts ut mot en ny "pappa" ungefär var 18:e månad.

Nej, återinför legal husaga och gör det mycket svårare att ta ut skilsmässa.
Ett barn behöver sin biologiska far, och både hustru och barn behöver hållas i strama tyglar för familjesammanhållningens skull.
En man som inte agar sin familj av kärlek är inte en värdig far.

Husaga är nyttigt och något som snarast måste återupptas för den civiliserade människans överlevnad. Det funkar inte att ha mammor som visar fittan på nätet och smetar in ansiktet med kosmetika.
Citera
2019-09-01, 03:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Japp. Av någon skum anledning har just svennekvinnor förfallit något oerhört.
De kåtar och slampar sig och försöker spela tuffa, men ger man dem en rejäl örfil börjar de böla och hota med polis.
Tror personligen att det har med den nya familjestrukturen att göra. Ingen äkta pappa, bara mammas nya älskare som inte sätter några krav och byts ut mot en ny "pappa" ungefär var 18:e månad.

Nej, återinför legal husaga och gör det mycket svårare att ta ut skilsmässa.
Ett barn behöver sin biologiska far, och både hustru och barn behöver hållas i strama tyglar för familjesammanhållningens skull.
En man som inte agar sin familj av kärlek är inte en värdig far.

Husaga är nyttigt och något som snarast måste återupptas för den civiliserade människans överlevnad. Det funkar inte att ha mammor som visar fittan på nätet och smetar in ansiktet med kosmetika.

Också märkt det. Det är specifikt svenska kvinnor mellan 18-45 som är riktigt sjuka i huvudet. Jag ser inte samma sak i andra kulturer.
Citera
2019-09-01, 03:04
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Jag pratar inte om ett fiskenät nu, utan jag pratar främst om videos jag ser på Youtube eller saker jag läser på flashback. Ibland fastnar man i ett ämne som man hakar upp sig på och så kanske man spenderar några veckor med att några gånger i veckan se klipp där oftast en man förklarar hur kvinnor är. Överlag brukar det låta något i termer kring att en kvinna enbart vill ha kul och är som ett barn.

Min instinkt säger mig att detta är fel, men så försöker jag lyfta på huvudet och anlägga ett mer rationellt sätt att inta världen på. Vem vet då mest - jag som inte bryr mig om att analysera kvinnor eller folk på Youtube med tusentals följare som lägger upp videos med många positiva omdömen och få negativa.

Så då måste jag fråga: är det allmänt erkänt inofficiellt att kvinnor är hänsynslösa varelser som egentligen bara vill ha kul och har svårt för att tänka rationellt kring mänskliga relationer?

Som sagt, ingen rök utan eld känns som en rimlig utgångspunkt.

Detta förändrar faktiskt inte något för mig, förutom att jag blir än mer ovilligt inställd till att interagera mer kvinnor.

Sedan är den relativa bristen på mäns grundläggande tillkortakommanden presenterad i videoformat på Youtube något anmärkningsvärt. Om nu inte kvinnor är så förvirrade så borde väl även videos av "hatiska" kvinnor läggas upp om män?

Jag lägger tråden i feminism eftersom att det inte finns något annat specifikt kvinnoforum på flashback.
Tja, vi har världens första feministiska regering. Min gissning är att det är mycket värre än du tror.
Feminism är inte lika med jämställdhet.
Feminism är att driva kvinnors rättigheter på bekostnad av männens.
Ingen feminist vet dock en enda rättighet män har som kvinnor saknar.
Alltså handlar det om kvinnlig överhöghet.
Citera
2019-09-01, 03:32
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Skulle snarare säga fega än hänsynslösa och kvinnor är generellt bättre föräldrar så sämre på mänskliga relationer skulle jag inte säga.

Finns typ en miljon saker att kritisera kvinnor för så lite konstiga saker att ta upp tycker jag.
Citera
2019-09-01, 03:41
Bannlyst
Cyndi Lauper - Girls Just Want To Have Fun

Du får sätta dig in i deras skor en stund.

Kvinnor förväntas från ung ålder att ingå i en o samma mall. De ska framstå som och kunna vara lugna, harmoniska o anständiga. Gör hon som hon vill, är hon en hora. Tar hon sig friheter är hon ett luder. Och hon riskerar att få ett rykte av o bli våldtagen.

Deras pojkvänner är ofta tröga och förstår inte deras skämt. Tar allt hon säger seriöst istället för med humor och blir förbannade när hon spelar sina små mindgames och försöker skapa lite spänning i relationen. Detta gör hon för att hon vill ha sex och beter sig kvinnligt, men det förstår inte pojkarna utan dom blir förbannade istället.

Kvinnor är en grovt missförstådd grupp. Som får utstå mycket skit när dom dom försöker o vara sig själva.

Och nej. Detta beteende är inte något svenskt fenomen. Kvinnor är såhär runt hela globen. Andra kulturer har bara striktare riktlinjer och vem säger att dem kvinnorna skulle må bättre? Jag flörtar med muslimska kvinnor hela tiden när dom spanar på mig. Så deras burka är förgäves, under den döljer sig samma små sluga och listiga slynor.
Så incelsen kan ta o hålla käften.

Hänsynslösa är de inte. Men vad som stämmer dock är att hon går o likna vid ett barn som behöver få leka fritt. Det är då kvinnor skiner och mår som bäst och även då dom är som mest attraktiva. När hon har lyckats hitta sig själv och är flörtig o charmig som fan och älskar att prata med killar. Det är då de flesta killar ser henne och jagar efter som besatta. Det är kvinnligt helt enkelt när hon tillåts vara fri.

I förhållande med de sen, så kommer de försöka att ta den dominanta positionen ifrån dig. Mest för att se om hon kan. (för det är kul.). Det är bara o se till att inte ge bort den så kommer du ha en trogen och fin tjej sen.
Citera
2019-09-01, 03:51
Medlem
En inte helt osund metod att träffa folk är ett slags invitesystem där alla nya introduceras genom någon du tidigare känner där denne känner personen i fråga antingen genom studier, arbete, uppväxt eller liknande så att alla är verifierade under en längre tid. Inte sett de där skämtbilderna om snyggingar som är feta äckel i en skrubb, nu kanske det är en lite ytlig jämförelse för det är vilka personerna är som är intressant.

Bara genom den där metoden så finns det massor med intressanta människor, fler än du hinner med. Glöm internet!
Citera
2019-09-01, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stadskanten
Cyndi Lauper - Girls Just Want To Have Fun
Hade män lekt runt med artificielt färgat hår, smink och färgglada kläder som sticker ut som Cyndi Lauper i den videon så hade de setts som omogna, narcisisster eller bögar, det är inte en fråga om könsorättvisor utan snarare krav på att bevara ett kvinnligt privilegium.
För män är det jantelag och "klipp dig och skaffa dig ett jobb" som gäller.
Om nu kvinnor ska vara mognare än oss män, varför ställs då högre krav om mognad på oss män, även från kvinnligt håll, även från feministiskt håll?
Hur kan en kvinna med oranget hår och smink ses som genuint god, hundra procent osjälvisk, seriös och smart medans en man tappar all trovärdighet med minsta stilexperiment?
Citera
2019-09-01, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
En inte helt osund metod att träffa folk är ett slags invitesystem där alla nya introduceras genom någon du tidigare känner där denne känner personen i fråga antingen genom studier, arbete, uppväxt eller liknande så att alla är verifierade under en längre tid. Inte sett de där skämtbilderna om snyggingar som är feta äckel i en skrubb, nu kanske det är en lite ytlig jämförelse för det är vilka personerna är som är intressant.

Bara genom den där metoden så finns det massor med intressanta människor, fler än du hinner med. Glöm internet!
Fast vi som bor i småstad vet att det där inte stämmer, nu talar jag främst om Sverige dock.
Citera
2019-09-01, 04:02
Medlem
Lydans avatar
Bara vill ha kul? Du måste väl ha träffat på just en feminist någon gång? De är väl det yttersta beviset på att kvinnor inte bara vill ha kul. De har i stort sett förbjudit att ha kul. Det anses vara kränkande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in