2019-08-31, 21:29
Medlem
Hej,

Är en rookie när det gäller datorer och har inte riktigt förstått hur iCloud fungerar. Försökt läsa på Apples hemsida men det besvarade inte riktigt det jag undrade över.

När jag går in på Finder så har jag märkt först nu att alla mina dokument osv ligger under rubriken "iCloud". Har sorterat och hållt på rätt länge med att få det strukturerat. När jag går in på mobilen så vill jag gärna läsa alla dokument men har ju bara 5GB iCloud lagringsutrymme, så vissa dokument som finns på datan finns inte på mobilen. Man kan se på datan att det står "Slut på utrymme" över mapparna som inte finns med på mobilen.

Jag vill helst slippa köpa extra utrymme och undrar hur jag kan ta bort filer från iCloud(som jag inte behöver på mobilen, dvs alla mina dokument på datorn har hamnat under den där iCloud rubriken) utan att dessa försvinner från datorn helt? När dom hamnade i papperskorgen så försvann det från datorn och jag fick lägga tillbaka dom.

Hoppas ni förstår mitt problem, kan tänka mig att det låter rätt efterblivet haha
Citera
2019-08-31, 21:38
Medlem
Asmodeusvults avatar
Läs igenom den här sidan där det beskrivs hur iCloud fungerar med dokument.

Längst ned, sista styckena, på sidan står det hur du stänger av den automatiska kopieringen så du själv kan välja vilka dokument och filer du vill kopiera.

Lägga till filer från Skrivbord och Dokument till iCloud Drive
https://support.apple.com/sv-se/HT206985
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in