Flashback bygger pepparkakshus!
2019-08-31, 21:13
Medlem
Förutom smaken då alltså. Jag minns när jag gjorde lumpen. Då värmde vi konservburkar med diverse olika mat. Men om det nu är krig, vad är då poängen med omaket att värma skiten? Finns det någon hälsofördel, eller handlar det bara om att det smakar gott?
Citera
2019-08-31, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Förutom smaken då alltså. Jag minns när jag gjorde lumpen. Då värmde vi konservburkar med diverse olika mat. Men om det nu är krig, vad är då poängen med omaket att värma skiten? Finns det någon hälsofördel, eller handlar det bara om att det smakar gott?

Du blir varm själv, men i stekande sol lär väl kall mat vara bättre.
Citera
2019-08-31, 21:16
Bannlyst
Man blir varmare och inte lika frusen med exempelvis varm soppa i magen än någon kall blodpudding. Jag trodde det var något som alla visste redan från lågstadiet, men tydligen inte.
Citera
2019-08-31, 21:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Näring som näring. Finns ingen större mening med att värma. Det går lättare ner i magen bara. Sedan om det är krig kanske lite mer gemenskap att man värmer något tillsammans. Sedan efter det är det ut att dö.
Citera
2019-08-31, 23:06
Medlem
sommarlovs avatar
Det är psykologiskt mycket viktigt med varm mat när man är i en krigssituation!
Citera
2019-09-01, 07:41
Medlem
Även om det är krig så är du fortfarande människa. Du vill äta gott och känna dej fräsch. Varm mat, och rena kalsonger. Det är mera väntan än strid. Soldaterna måste känna sig som människor, inte som kanonmat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in