Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-30, 20:58
Medlem
Kan någon hjälpa mig?
vill göra en usb boot med high sierra till min gamla bärbara mac som krånglar
Har gjort det några gånger förut, men nu när jag laddar ner high sierra ifrån App Store får jag bara nån mini version på några mb, inte hela operativsystemet.
https://itunes.apple.com/us/app/macos-high-sierra/id1246284741?ls=1&mt=12

När jag testar skapa usb stickan i terminal får jag upp detta:

"Install macOS High Sierra.app does not appear to be a valid OS installer application"

har sökt lite, och nånstans stod det att man kan få hem den via nån skum tredjeparts hemsida/program som inte verkade säker.
Men det måste ju gå att ladda hem ifrån apple på något sätt eller hur?
Citera
2019-08-30, 21:12
Avstängd
Finnj-vels avatar
Det låter som en nätverksinstallationsfil.
Citera
2019-08-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finnj-vel
Det låter som en nätverksinstallationsfil.
Exakt!
Men hur får jag den fullstora är frågan
Citera
2019-08-30, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rexona
Exakt!
Men hur får jag den fullstora är frågan
http://osxdaily.com/2017/09/27/download-complete-macos-high-sierra-installer/
Citera
2019-08-30, 22:35
Avstängd
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
http://osxdaily.com/2017/09/27/download-complete-macos-high-sierra-installer/
Tack för snabb hjälp, jag har kikat lite och min uppfattning är att du kan lita helt på detta, TS. Använd verktyget och ladda bara ner High Sierra, så kan du ju ta bort verktyget sedan om det är obekvämt att ha det på datorn.

Jag vet att Apple inte är helt säkert från virus som många verkar tro, men jag har inte ännu hört om infekterade operativsystemsfiler.
Citera
2019-08-31, 00:33
Medlem
systems avatar
Citat:
Tack för snabb hjälp, jag har kikat lite och min uppfattning är att du kan lita helt på detta, TS. Använd verktyget och ladda bara ner High Sierra, så kan du ju ta bort verktyget sedan om det är obekvämt att ha det på datorn.

Jag vet att Apple inte är helt säkert från virus som många verkar tro, men jag har inte ännu hört om infekterade operativsystemsfiler.
Vänligen länka mig till en sida som infekterar min Mac med virus. Många har sagt att detta ska finnas och dessutom vara vanligt. Ingen har ännu lyckats länka till något.

OnT:
@TS: om du inte lyckas få hem installationsfilen så kan jag bistå. Jag har sparat en del installationsfiler för olika OS X och macOS. Återkom via PM om du behöver någon av dessa.
Citera
2019-08-31, 00:36
Avstängd
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Vänligen länka mig till en sida som infekterar min Mac med virus. Många har sagt att detta ska finnas och dessutom vara vanligt. Ingen har ännu lyckats länka till något.

OnT:
@TS: om du inte lyckas få hem installationsfilen så kan jag bistå. Jag har sparat en del installationsfiler för olika OS X och macOS. Återkom via PM om du behöver någon av dessa.
Oavsett operativsystem så får du inte virus bara genom att navigera till en hemsida, förutsatt att du kör en modern webbläsare utan helt retarderade inställningar.
Citera
2019-08-31, 00:44
Medlem
systems avatar
Citat:
Oavsett operativsystem så får du inte virus bara genom att navigera till en hemsida, förutsatt att du kör en modern webbläsare utan helt retarderade inställningar.
Jo, om det är virus så ska det räcka. Du pratar måhända om annan skadlig kod.

Men detta är inte topic och jag kommer inte kommentera detta mer i denna tråd.
Citera
2019-08-31, 01:05
Avstängd
Finnj-vels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jo, om det är virus så ska det räcka. Du pratar måhända om annan skadlig kod.

Men detta är inte topic och jag kommer inte kommentera detta mer i denna tråd.
Bra, för jag tror inte någon förstår vad du surrar om. Ett virus är egentligen ett samlingsnamn för olika sorters skadlig kod. Det jag menade var att du kan inte gå in på getavirus.com och plötsligt få ett virus i datorn. Åjo, visst är det tekniskt möjligt, men då måste man knappa in det manuellt i webbläsaren att man är en jävla idiot.

Du kanske inte ska ge dig in i diskussioner som du inte är redo för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in