2019-08-30, 19:12
Medlem
over-unitys avatar
Ni som använder alternativmedicin/örter och liknande och sett kraften i det, vad tänker ni när ni ser idioter som tampas med svåra sjukdomar/hälsoproblem och vägrar använda sig av alternativmedicin?

En del motståndare till alternativmedicin kanske har haft turen att klara sig trots att de aldrig använder sig av healing/örter och liknande men för en del som inte har den turen kan lidandet bli stort.

Många lider i ett antal år innan de inser att naturens kraft överglänser syntetiska gifter men blir därefter omvända.

Diskussionsämne:

Jag tänkte vi kunde berätta om vilka fördelar ni som använder er av alternativmedicin åtnjuter och vad ni tänker när pseudovetenskapliga troll lider i sina sjukdomar och vägrar använda sig av alternativmedicin.

Jag börjar:

Vid ett tillfälle i livet hamnade jag på sjukhuset för brusten blindtarm, det var vid denna tid jag ännu inte kände till kolloidalt silver eller honung som överlägsna bakteriedödare. Något som ju faktiskt är belagt vetenskapligt.

Efter min sjukhusvistelse började jag få problem med molande värk i magen och extrem trötthet. Något som verkade bero på bakterieinfektion. problemet blev bara värre och värre tills jag plötsligt sprang på en vetenskaplig artikel om honungens överlägsna effekt på skadliga bakterier + att honungen tillför nyttiga mjölksyrabakterier.

Efter att ha inhandlat lite kvalitets honung så löste sig problemet snabbt, tröttheten och magsmärtan försvann samma dag. Problemen återkom då och då men med lite honung så löste sig problemet alltid lika snabbt.

Hade jag inte använt honung så hade jag fått hållit på med antibiotika som ju dödar alla tarmbakterier, även de bra med alla problem det innebär.

Alltså gav honungen mig ett hälsomässigt övertag.

Till skillnad från denna idiot som hellre kapade av sig sin ben istället för att använda honung eller kolloidalt silver.
https://www.youtube.com/watch?v=rkmccZY0ia0
Mördarbakterierna tog hans båda ben

Andra produkter jag använder är medicinsk väteperoxid 3% som rengör öronen från skadliga bakterier, underbart att känna hur väteperoxiden på ett kittlande sätt rengör öronen.

Har haft problem med slem i lungorna i många år. Även här fungerar väteperoxiden som ett undergörande medel och löser upp slem i lungorna på sekunden.

Örtteer som ger välbefinnande och rensar kroppen från gifter.

Har en släkting som har problem med att ena öret slaggar igen, vilket hon löser med öronljus.

Berätta era egna historier om vilka fördelar alternativmedicinen ger er som andra störda mongoloidjävlar aldrig får ta del av för att de är för dumma för att nyttja naturens kraft utan hellre sågar av sig benen.
Citera
2019-08-30, 19:29
Medlem
X-fronts avatar
Hade förr ett stressat inre, energilös, fantasilös och kände mig som en halv människa.

Sen hittade jag Cannabis som gjort mig till en bättre människa. Ger mig energi, ork och kreativitet.
Citera
2019-08-30, 19:51
Medlem
Vilken tur vi har då.

För vetenskapen fungerar ju som sådan att det är bara att utföra lite tester systematiskt, föra statistik över det hela -> tillgänglig göra dessa (publicera vad du hittat) på vilket sätt som helst (dom lite mer respektabla publikationerna är det svårare att få något publicerat i). Få någon annan än dig själv att replikera effekterna och vips så är det inte längre alternativ medicin.

Än så länge har du lyckats med den absoluta 0an vad som krävs.

Mitt förslag är att du ändrar på det :P

Lycka till!
Citera
2019-08-30, 20:59
Medlem
NykteristJaVissts avatar
Vegansk kost. Löser alla problem. The end. Pröva och fullfölj ALL IN så ska ni få se
Citera
2019-08-30, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Ni som använder alternativmedicin/örter och liknande och sett kraften i det, vad tänker ni när ni ser idioter som tampas med svåra sjukdomar/hälsoproblem och vägrar använda sig av alternativmedicin?

En del motståndare till alternativmedicin kanske har haft turen att klara sig trots att de aldrig använder sig av healing/örter och liknande men för en del som inte har den turen kan lidandet bli stort.

Många lider i ett antal år innan de inser att naturens kraft överglänser syntetiska gifter men blir därefter omvända.

Diskussionsämne:

Jag tänkte vi kunde berätta om vilka fördelar ni som använder er av alternativmedicin åtnjuter och vad ni tänker när pseudovetenskapliga troll lider i sina sjukdomar och vägrar använda sig av alternativmedicin.

Jag börjar:

Vid ett tillfälle i livet hamnade jag på sjukhuset för brusten blindtarm, det var vid denna tid jag ännu inte kände till kolloidalt silver eller honung som överlägsna bakteriedödare. Något som ju faktiskt är belagt vetenskapligt.

Efter min sjukhusvistelse började jag få problem med molande värk i magen och extrem trötthet. Något som verkade bero på bakterieinfektion. problemet blev bara värre och värre tills jag plötsligt sprang på en vetenskaplig artikel om honungens överlägsna effekt på skadliga bakterier + att honungen tillför nyttiga mjölksyrabakterier.

Efter att ha inhandlat lite kvalitets honung så löste sig problemet snabbt, tröttheten och magsmärtan försvann samma dag. Problemen återkom då och då men med lite honung så löste sig problemet alltid lika snabbt.

Hade jag inte använt honung så hade jag fått hållit på med antibiotika som ju dödar alla tarmbakterier, även de bra med alla problem det innebär.

Till skillnad från denna idiot som hellre kapade av sig sin ben istället för att använda honung eller kolloidalt silver.

Andra produkter jag använder är medicinsk väteperoxid 3% som rengör öronen från skadliga bakterier, underbart att känna hur väteperoxiden på ett kittlande sätt rengör öronen.

Har haft problem med slem i lungorna i många år. Även här fungerar väteperoxiden som ett undergörande medel och löser upp slem i lungorna på sekunden.

Har en släkting som har problem med att ena öret slaggar igen, vilket hon löser med öronljus.

Berätta era egna historier om vilka fördelar alternativmedicinen ger er som andra störda mongoloidjävlar aldrig får ta del av för att de är för dumma för att nyttja naturens kraft utan hellre sågar av sig benen.
Inhalerade du väteperoxiden?
Citera
2019-08-30, 22:34
Medlem
Jag vill slå ett slag för grundning. Studier visar att det sänker inflammationen i kroppen, tunnar ut blodet, ökar blodflödet, sänker blodsocker och blodfetter, med mera. Det är alltså en otroligt effektiv och naturlig terapi helt utan biverkningar, men självklart finns det skeptiker som vägrar tro på det trots gjorda studier.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4378297/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3265077/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6360250/
Citera
2019-08-30, 22:41
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:

Kan du länka till den där randomiserade studien som visade att honung var överlägsen antibiotika och dessutom selektivt effektiv mot just den bakterie som orsakat infektionen oavsett om det streptokocker eller enterokocker?
Citera
2019-08-30, 22:47
Medlem
Att ha en övertygelse om att något utanför sig själv, oavsett vad, som tillförs kroppen har kraften att bota är bara en placeboeffekt.

Har man dragit på sig en Sjuk-dom, alltså gett sig själv domen att vara sjuk, så spelar det ingen roll vilken form av medicinsk hjälp man vänder sig till.

Väljer man den medicin man tror på och upplever en lättnad i sin sjukdom så är det aldrig någonsin fel.

För att bli frisk måste man "get out of your own way".

Alltså, hitta en lättnad och må bättre med hjälp av medicin för att låta kroppen jobba själv och läkas.
Att förstå och ha tillit till att kroppen fixar det själv och hålla sig själv ur vägen genom att fokusera på annat som är glädjehöjande är "medicinen".

Väljer du en medicin, alternativa eller skolmedicin, som du känner motstånd till så upplever man bara en noceboeffekt. P.g.a rädslan och oron för eventuella biverkningar etc. så gör du dig själv sjukare och skuldbelägger medicinen utan att förstå bakgrunden till varför du blir sämre.

Ta ansvar för ditt egna mående och hälsa så slipper du döma och förminska medmänniskor som inte tycker och tänker som dig eller väljer samma väg som dig.
Citera
2019-08-31, 12:05
Avslutad
Du kallar personer som inte förlitar sig på alternativmedecin för pseudovetenskapliga,
sen hänvisar du till vetenskapen när det gäller Honungens bakteriedödande effekter.
Hur ska du ha det? använder du den vetenskapliga metoden eller inte?
Citera
2019-09-01, 12:49
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

Diskussionsämne:

Jag börjar:

Skor är ett bra exempel.. då det finns vetenskap som säger att man skadar knän, nacke och rygg om man bär skor som har högre häldel än tådelen. Trots detta så finns det troligen bara ett känt företag som skapar skor som har zerodrop dvs inte högre häldel jämfört med tådelen.

Skor som har zero-drop gör att man går och springer på ett naturligt sätt där kroppen inte belastas överdrivet mycket på nacke, rygg och knän.

Så, nu vet du mer än vad 99% av skoltillverkarna på Jorden vet om gällande vetenskapen som säger att deras skor är farliga.

Ibland är det jobbigt att veta om jordnings-skor och zero-drop... för jag förstår att ingen kommer skapa zero-drop skor som är bekväma och jordar den som bär skorna, jordning som även det har positiva hälsoeffekter som skotillverkare bara väljer att inte räkna in i sina affärsplaner.

Så zero-drop.. ignoreras av 99% av skotillverkare.. och deras kunder.

jordnings-skor ignoreras av 99% av skotillverkare.. och deras kunder..

trots att skor som har zero-drop , stor tåbox och jordningsfunktion.. hade varit hälsoskor som har mycket bättre egenskaper än vanliga skor som kan köpas i affärer.. och tillverkarna hade därför kunnat tagit ett högre pris vilket dom redan gör för skor som har zero-drop.

Jag har själv investerat i skor som har zero-drop.. och det var något av det bästa som jag nånsin gjort. Jag glömmer bort att jag har skorna på mig, för dom känns som en del av foten.
Min gångstil ändrades.
Skorna tvingar fram en gångstil och springstil som jag gillar.. en stil där knät alltid är lite böjt när foten slår i marken.. vilket gör att ingen belastning alls skapas på knän, nacke eller rygg.. då belastningen sprids ut och påverkar hela kroppen. Tillåmed min rygg arbetar nu när jag går.. vilket jag inte känt på samma sätt innan, när jag hade skor som har drop.

Jag köpte sulor på ett apotek en gång.. och det var nära att jag förstörde hela min kropp genom att köpa sulor från ett apotek som säljer knark till folk som burit fel skor och sulor vilket skadade deras knän, nacke och ryggar.

Jag gick en liten bit med sulorna, och jag fick lov att ligga i sängen i två dagar eeftersom mina knän och ryggen var helt utslitna efter en liten promenad med sulor från apotek.. sulor utan valvstöd och gjorda av jättemjukt gummi vilket gjorde att mitt valv sträcktes ut när foten gled i gelen i varje steg jag tog... det var extremt skadligt, och det fick mig att förstå hur viktigt skorna och sulorna är.

Sen när jag läste på apotekets hemsida så stod det att sulorna inte är ortopediska.. dvs inget valvstöd hos apoteket där dom säljer knark åt folk som skadas sina kroppar genom att bära sulor utan valvstöd.. och med skor som har drop.

Apoteken handlar inte om att berätta för deras kunder om sulor, valvstöd eller zero-drop.

Knappt skotillverkare vill informera sina kunder om vetenskapen om zero-drop och valvstöd.. förutom ett företag som gjorde zero-drop till sin grej.. liksom stor tåbox.
Senast redigerad av KungPungPat 2019-09-01 kl. 12:52.
Citera
2019-09-08, 21:12
Medlem
Kolloidalt silver hjälper ju verkligen vid t ex bakterier och virus. Är verkligen jättebra att ha med sig om man blir sjuk eller krasslig t ex utomlands eller om man inte får eller vill undvika antibiotika.
Citera
2019-09-12, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarasquest
Kolloidalt silver hjälper ju verkligen vid t ex bakterier och virus. Är verkligen jättebra att ha med sig om man blir sjuk eller krasslig t ex utomlands eller om man inte får eller vill undvika antibiotika.

Eller så kan folk följa Jacob Zumas råd, och ta en rejäl dusch efter oskyddat sex för att undvika HIV.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in