2019-08-26, 10:41
Medlem
Hej! Är från Portugal och saknar mina så kallade grisrester (mage, öron, svans mm) är det någon som vet vart man kan köpa detta i Stockholm? Man kunde specialbeställa det på ica men hade vart skönt att bara kunna gå in och plocka.
Citera
2019-08-26, 10:54
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becca1480
Hej! Är från Portugal och saknar mina så kallade grisrester (mage, öron, svans mm) är det någon som vet vart man kan köpa detta i Stockholm? Man kunde specialbeställa det på ica men hade vart skönt att bara kunna gå in och plocka.

Inte helt 100 men CityGross brukar ha sådant i andra delar av landet, så ser inte varför de inte skulle ha dessa detaljer i Stockholm.
Citera
2019-08-26, 11:17
Medlem
BenDaviss avatar
Ute i förorten. Det finns polska och ryska affärer lite här och var som garanterat har det du söker.
Citera
2019-08-26, 11:28
Medlem
Megaforces avatar
De citygross-butiker som styckar hela grisar brukar ha öron, trynen och svansar men inte mage eftersom griskropparna i regel är urtagna när de får dem. Eftersom öron, trynen och svansar inte alltid finns framme så får man höra av sig innan så att styckarna kan ta fram det (beror på hur mycket butiken säljer av det)
Citera
2019-08-26, 12:22
Medlem
AldrigMeraMagalufs avatar
Även Matdax kan ha mer ovanliga styckdetaljer. Jag har hittat grisfötter där när det inte ens var julmatssäsong. Där finns också fryst höna, för den som är trött på smakfattig kyckling.
Citera
2019-08-26, 12:29
Medlem
Trasigatrosors avatar
Citat:

Åk till förorten. Typ skärholmen. De har sånt
Citera
2019-08-26, 12:59
Avslutad
Matvärlden i Veddesta har det du behöver.
Citera
2019-08-26, 13:13
Medlem
Citat:

Östetmalmshallen eler Hötorgshallen kanske, där har dom det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in