2019-08-26, 17:12
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Tramadol brukar vara go-to drogen innan dylika handlingar.

är det Tramadol eller benzo som är vanligast i sådana sammanhang? vilket prep. blir man lugnast av men inte helt sänkt? skall man genomföra tex ett rån kam man väl inte vara helt horsad?
Citera
2019-08-26, 17:12
Medlem
TheGreekWolfs avatar
Polisen har nu gått ut med att det var kvinnan som var målet och ingen annan. Så vi kan helt släppa att det skulle varit av misstag. Teorierna dem jobbar med nu är att antingen handlar det om barnets pappa eller en rättegång hon vittnade i för något år sen... Borde inte det gå att hitta vem/vad hon vittnat emot?
Citera
2019-08-26, 17:14
Medlem
welcometorealitys avatar
Kvinnan vittnade för något år sedan i en uppmärksammad mordrättegång i Malmö där flera personer tidigare hotats. Vittnesmålet var inte centralt för målet men polisen undersöker ändå om det kan finnas en koppling till det ärendet, enligt Aftonbladets uppgifter.
Citera
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ifaransriktning
Polisens två spår kring mordet på mamman i 30-årsåldern https://www.aftonbladet.se/a/rAb3dR

Plausibelt det där med vittnesmålet.

Vilken mordrättegång var det hon vittnade i?
Citera
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Så glock är det man använder om man vill säkra någons död? Jävla tönt
Glock 23 kanske med 40 kal kulor?
Jag vet inte då jag inget vet om vapen men det är en glock...
Pappan måste utredas av polisen man ska sätta press på honom omgående han måste tala vilket han inte kommer göra troligtvis.
Mycket vidriga människor det här och det mest tragiska är att dom är i Sverige.....
Ännu en mördare som går fri.....
Hur många mördare finns det egentligen i Sverige?
Citera
2019-08-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Tror på vittnesmålet 100%. Vilket av alla mordfall är det som ska upp i rätten snart?

Fast hon hade ju inga avgörande vittnesmål. Tror du man blir mördad ändå? Uppriktig fråga alltså då man förstår att de kriminella får färre och färre spärrar.
Citera
2019-08-26, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
100% en Zastava då det kryllar av sådan från forna Jugoslavien.

Ja inte fa kan man se om det är en Glock i alla fall. Fast jag tycker mig skönja en striker fired före en men hane.
Citera
2019-08-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Vild spekulation men kan det vara någon observation i samband med hennes yrkesroll som läkare?

Det kan det kan mycket väl vara. Här är en intressant artikel om hur utsatta olika slags tjänstemän med vittnesplikt har blivit i takt med den ökade och grövre brottsligheten. Många av dem har blivit hotade av gängkriminella. Detta fallet kan ha att göra med att hon skulle vittna mot gängkriminella.

Citat:
Hoten från kriminella gäng mot olika typer av tjänstemän och andra personer i deras yrkesroller har blivit allt tydligare, vilket Metro nyligen har kunnat berätta om.

Det kan handla om alltifrån skadereglerare på försäkringsbolag, personer som på olika sätt arbetar med bedrägeribrott, butiksinnehavare eller sjukhuspersonal.

På Skånes universitetssjukhus, Sus, har personalen flertalet gånger utstått hot i samband med gängskjutningar.

Citat:
Samtidigt gör vittnesplikten i Sverige att dessa personer måste vittna mot gängen, trots att det kan vara förenat med en risk. I flera fall har gängkriminella angripit vittnen för att tysta dem.

Daniel, som Metro berättat om tidigare, blev själv dödshotad av gängkriminella. Han vittnade i rätten mot de som åtalades för dådet.

– Tjänstemän tvingas vittna, men samtidigt är det är de som får betala priset, säger Daniel.

Citat:
– Man har ingen respekt för vad polis, räddningstjänst eller sjukvården utför. Man har en jargong som inbegriper att man hotar personal, benämner kvinnlig personal som horor och hotar att göra saker med deras systrar och döttrar. Vad för något vill jag inte ens uttrycka mig om, säger Marie Jensen, säkerhetshandläggare för Sus Malmö, Lund, Trelleborg, Ystad och Landskrona.

https://www.metro.se/nyheter/tjansteman-tvingas-vittna-mot-gangkriminella-far-betala-priset-0Rx3ib0Eo
https://www.metro.se/nyheter/tjansteman-dodshotas-av-kriminella-vem-som-helst-kan-bli-utsatt-mrjX6SYyZ
Citera
Medlem
Isac Drivhall fick sitt straff höjt idag till 11 år för mord på Ahmeto el Zein men minns inte hennes namn från den fup så finns kanske inte ett samband? Någon som vet vilket fall hon vittnade skulle vittna i?
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius

Behnaz är ett iranskt namn, så frågan blir; var tjejen arab eller iranier? Handlar det om att hon hittade en svensk man och att killen hade beställts för att mörda henne pga en svensk man i hennes liv?? Eller vad handlar motivet om?

Min erfarenhet är att iranierna inte är speciellt inställda på hedersvåld. De flydde när mullorna återinförde medeltiden.
O speciellt inte familjer som låter utbilda sina döttrar till läkare.

Så jag är övertygad om att det spåret är lågprioriterat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frestadius

Behnaz är ett iranskt namn, så frågan blir; var tjejen arab eller iranier? Handlar det om att hon hittade en svensk man och att killen hade beställts för att mörda henne pga en svensk man i hennes liv?? Eller vad handlar motivet om?

Det var då ett jävla fetande från dig, skumma tråden!

Modersmål: persiska!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
varför då hänge sig åt kaozkillar?
kaozblattar med låg iq och lätt inavlade har ofta snygga ansikten, det drar till sig honor som flugor till skiten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in