2019-10-24, 23:50
Medlem
Helt säker på att polis vet vem misstänkt är på bilden, dock inte var han befinner sig! Tydligen kan det bli aktuellt med ytterligare bilder enligt Åklagare via sydsvenskan?! (om inte detta ger ngt) konstigt uttryckt tycker jag..
Citera
2019-10-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Förtydliga gärna: "GM finns nog i tråden nu". Du menar att han har nämnts i tråden?

"men chauffören blir svårare att hitta. Chauffören är väl 23-åringen som sitter häktad." Hur menar du här? Chauffören är svår att hitta, men han är häktad.

????
Nej den häktade är han som köpte mordbilen, bilen som blev bränd och som köpts in för ändamålet.
Två stollar sprang omkring med pistoler, varav en fångats på film.
Den andre skytten jagade efter bebisens pappa.
En satt kvar i bilen.
Alltså ingen av dessa tre som fanns på mordplatsen är häktade eller ens hittade ännu.
Citera
2019-10-25, 00:54
Medlem
Gärningsmännen finns troligtvis på den häktades FB-sida som vänner.
Alla fyra känner varandra på något sätt. De känner antingen varandra genom andra vänner, eller också inom gängkriminaliteten.
Det är inte vem som helst som utför sådant brott. Gärningsmännen är även kända av polisen på något sätt och finns i databasen. Fallet kommer med stor sannolik att lösas.
Citera
2019-10-25, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Optenna53
Vad är det ni inte fattar, han är inte misstänkt för att ha kört bilen utan för att ha skrivit på 18 åringens underskrift till bilen

Chauffören har samma hår och rak näsa som den häktade 23-åringen har. Han kan mycket väl ha skrivit under, men även kört fordonet till platsen.
Senast redigerad av Loxxa 2019-10-25 kl. 01:01. Anledning: Fel
Citera
2019-10-25, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vad skulel det göra för skillnad att släppa bilden när man har teknisk bevisning till skillnad mot om man inte haft teknisk bevisning ich släppt bilden

(Jag skulle kanske skippat ordet "teknisk")

För det första kan man förstöra bevisläget genom att göra så och för det andra så är det ganska olämpligt att hänga ut folk innan man har hyffsat fog för att göra så.
Citera
2019-10-25, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Att få tag i de misstänkta står knappast i motsatsförhållande till att arbeta med teknisk bevisning. Tvärtom så kunde de haft betydligt mer bevisning om de släppt bilder och signalement tidigt. Tips kunde lett till gripanden och husrannsakningar där mer bevisning kunde säkrats. Nu är det några månader för sent. I detta läget kan de lika väl arkivera materialet, de kommer ändå inte att få GM fälld.

Bortsett från att man därigenom kan förstöra bevisvärde. Dessutom skall polisen inte hänga ut folk offentligt utan att ha fog för att göra så...
Citera
2019-10-25, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej den häktade är han som köpte mordbilen, bilen som blev bränd och som köpts in för ändamålet.
Två stollar sprang omkring med pistoler, varav en fångats på film.
Den andre skytten jagade efter bebisens pappa.
En satt kvar i bilen.
Alltså ingen av dessa tre som fanns på mordplatsen är häktade eller ens hittade ännu.
Japp, så har jag också uppfattat det, men undrade hur "Loxxa" menade i sitt inlägg.
Citera
2019-10-25, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
(Jag skulle kanske skippat ordet "teknisk")

För det första kan man förstöra bevisläget genom att göra så och för det andra så är det ganska olämpligt att hänga ut folk innan man har hyffsat fog för att göra så.
Hyfsat fog? De har publicerat bilder på en person som det finns flera vittnen på att han har mördat en kvinna.
Citera
2019-10-25, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Hyfsat fog? De har publicerat bilder på en person som det finns flera vittnen på att han har mördat en kvinna.

Jag kanske skulle vara tydligare. Det jag menar är att de skall ha på fötterna för att hävda att så är fallet eftersom de ju mer eller mindre hävger ut honom som mördare.

Det lät på dig som att de inte skulle förvissa sig om att det faktiskt är gärningsmannen på bilden. Att ha bevis så man faktiskt kan gå till rättegång med saken med andra ord.

Kort och gott att gå ut med bilderna för tidigt är kontraproduktivt, det är därför man inte gör det heller.
Citera
2019-10-25, 08:41
Medlem
I början sa alla att det var en dålig stressad skytt som sköt Karoline men jag har hela tiden tänkt att det var en skicklig skytt som visste vad han gjorde. Lät han bli att skjuta barnet eller brydde han sig inte?
Citera
2019-10-25, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
I början sa alla att det var en dålig stressad skytt som sköt Karoline men jag har hela tiden tänkt att det var en skicklig skytt som visste vad han gjorde. Lät han bli att skjuta barnet eller brydde han sig inte?

Skytten måste vara dömd för lite större brott tidigare. Det är väl inte många normala som skjuter så där på öppen gata? I killens brottsregister ligger domar som rån, misshandel, olovlig körning mm. Mordet måste vara planerat i minsta detalj, men det fanns nog saker som gick fel. Killen som skrev på pappret måste veta om vem gärningsmännen är. Planen var ju att bilen skulle brännas för att komma undan bevis. 23-åringen visste väl om hur en ändring hos Transportstyrelsen går till?
Alltså finns gärningsmännen i den häktades vänkrets. Det finns ju tre gärningsmän och alla bor nog inte i Sverige. En kan bo i Danmark faktiskt. Föraren som körde bor nog i Malmö. Han kunde området och körsträckan. Den tredje mannen är nog också från Malmö eller i närområdet. De skrev killens namn från Helsingborgs området på registreringsbeviset. Varför skrev man just hans namn? Någon av gärningsmännen känner den 19-åringen som först blev anhållen.
Vid dessa brott gäller det att tänka logiskt.
Senast redigerad av Loxxa 2019-10-25 kl. 10:04. Anledning: Fel
Citera
2019-10-25, 10:23
Medlem
Killen på bilden använde ögonlapp på morddagen. När man tittar på killens ögon så har han en ögonlapp på höger öga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in