2019-09-19, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Att påstå att Karoline Hakim levde i kriminell miljö, stämmer ju inte.
Hon arbetade i sjukhusmiljö, bodde i ett lugnt område.
Barnets far, hennes partner, hade varit delaktig i ett bankrån för elva år sedan.
Han avtjänade sitt straff, och verkar inte sedan dess,
ha ingått i våldsam gängmiljö eller fortsatt leva aktivt kriminellt liv.
Om du har annan fakta eller annan information om hans sk kriminella liv
så kontakta polisen.
Hon levde med en kriminell man. Barnets far är fälld för flera brott efter rånet, är inblandad i en pågående utredning och kan leva gott utan officiella inkomster. Flera som kan kopplas till parets bekantskapskrets är grovt kriminella. Hur kan det inte vara att leva i en kriminell miljö?

Den döda iranska kvinnan hade möjlighet att skaffa ett vettigt liv men valde att stanna bland det kriminella pack hon växt upp med. Umgås man med kriminella så har man valt sida,. Ostraffad var hon kanske, men inte oskyldig.

Mordet är sjukt oavsett vilket, men att höja en utländsk gangsterbrud till skyarna istället för att erkänna att hon var av samma skrot och korn som de flesta andra från Mellanöstern är ungefär lika sjukt. Hon förtjänade inte att skjutas, men hon satte sig själv i fara och hennes bortgång är ingen förlust för samhället.
Citera
2019-09-19, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Hur han försörjer sig kan ju bland annat vara på de pengar som delades upp efter rånet. Ett rån som gav en bra avkastning och även om de var många aktörer inblandade så bör han ha medel därifrån.

Att inte vara skriven på samma adress kan ha att göra med bostadsbidrag eller kronofogdeskulder som han såklart har från den domen. Man behöver inte göra allt så dramatiskt.

Men såklart det kan vara på annat sätt med.
Så häleri (att använda sig av stulna medel), bidragsfusk m.m. är inga brott enligt dig? Vilka lagar kan man bryta utan att förlora epitetet "hederlig"?
Citera
2019-09-19, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Så häleri (att använda sig av stulna medel), bidragsfusk m.m. är inga brott enligt dig? Vilka lagar kan man bryta utan att förlora epitetet "hederlig"?

Jag svarade på din fråga vad han kan ha livnärt sig på. Jag skulle säga att i jämförelse med den tidigare kriminaliteten så kan det vara så att han inte behöver ha varit kriminell längre.

Att dömas för pengahäleri är jag osäker på att han kan om det är just de stulna pengarna eftersom han dömts för dessa innan. Att han inte har inkomst lär i högsta grad handla om att kronofogden utmäter den lön han skulle få ner till minimum. Jag tar ingen ställning utan jag ger alternativ till dina frågeställningar.

Bidragsfusk får man ändå se som en betydande skillnad än grovt rån i frågan om allvarlighet. Med det sagt så behöver det inte ens vara så utan han kan vara skriven på annan plats av andra skäl.
Citera
2019-09-19, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...orlorat-sin-ma

Det är hennes lillebror R, som täcker sina röda ögon från gråten. Alltså en helt onödig diskussion kring tjejens sambo de senaste inläggen.

Ps. Var det verkligen det mest märkbara under begravningsceremonin?
Citera
2019-09-19, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Nu hade ju polisen haft flera genomgångar med anhöriga och vänner och talade upplägg så det fanns säkert skäl till att inte visa upp sin identitet för tydligt. Solglasögon är vanligt på begravning men kan såklart också skydda identitet. Där var väl bara 2 med keps och hoodtröja.

Det är inte hennes sambo som bär solglasögon. Han bar inte några solglasögon.
Citera
2019-09-19, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Jag svarade på din fråga vad han kan ha livnärt sig på. Jag skulle säga att i jämförelse med den tidigare kriminaliteten så kan det vara så att han inte behöver ha varit kriminell längre.

Att dömas för pengahäleri är jag osäker på att han kan om det är just de stulna pengarna eftersom han dömts för dessa innan. Att han inte har inkomst lär i högsta grad handla om att kronofogden utmäter den lön han skulle få ner till minimum. Jag tar ingen ställning utan jag ger alternativ till dina frågeställningar.

Bidragsfusk får man ändå se som en betydande skillnad än grovt rån i frågan om allvarlighet. Med det sagt så behöver det inte ens vara så utan han kan vara skriven på annan plats av andra skäl.
Varför leta ursäkter för hans beteende? Kriminella svartskallar ändrar inte sin livsåskådning så lätt. Han är den han alltid varit, en kriminell parasit.
Citera
2019-09-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Varför leta ursäkter för hans beteende? Kriminella svartskallar ändrar inte sin livsåskådning så lätt. Han är den han alltid varit, en kriminell parasit.

Jag har varit på många begravningar igenom åren. Det är väldigt vanligt med solglasögon på begraving. Alla begravningar jag vart på har alltid en grupp bärt svarta solbrillor.
Nästan alltid män. Inga konstigheter.

MEN det känns som att det finns liiiiiiite annat att diskutera än solglasögon va? Att människor orkar lägga ner så offantligt mycket på att diskutera helt obetydelselösa detaljer i denna tråd är bara helt sjuk.
Citera
2019-09-19, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman
Jag har varit på många begravningar igenom åren. Det är väldigt vanligt med solglasögon på begraving. Alla begravningar jag vart på har alltid en grupp bärt svarta solbrillor.

MEN det känns som att det finns liiiiiiite annat att diskutera än solglasögon va? Att människor orkar lägga ner så offantligt mycket på att diskutera helt obetydelselösa detaljer i denna tråd är bara helt sjuk.
Du citerade nog fel. Vi diskuterade den kriminella mannens aktiviteter efter senaste fängelsestraffet.
Citera
2019-09-19, 12:20
Medlem
johnthedickholmess avatar
Om personer runt kriminella. Att umgås som kompis eller vara ihop med en grovt kriminell är förenat med stora risker. Den kriminella kan bli utsatt för attentat och då kan man av en ren olyckshändelse skadas. Därför är det ju verkligen att rekommendera svenssons att inte hänga med eller bo ihop med den kategorin människor. Men skulle olyckan vara framme så skall brottslingen straffas och inte brottsoffret. Brottslingen har ju begått ett brott och dessutom klantat sig rejält. Alla skall kunna vara kompis/ihop med den de vill utan att riskera att skadas. Så är det ju i en rättstat, även om risken att utsätta sig för något ökar med val av fel person. Lägg skulden på rätt person. Samma princip som med rörlighet i storstäder. Man skall undvika mörka gränder om man är ensam för att minimera risken för överfall MEN man har rätten att röra sig fritt.

Nu var det ju inget misstag att Karolin sköts. Hon blev ju brutalt avrättat mitt på ljusa dagen av någon störd vettvilling. Det var inget misstag. Man skjuter inte kvinnor och barn, det finns speciella avdelningar på fängelset för sådana gärningsmän. Det är lika aktuellt idag som någonsin tidigare. Nog om det.

Tror ni det är Helsingborgsgänget eller hans f.d. kompanjon som numera är i Rio som ligger bakom? Och varför isf. Någon insatt?
Citera
2019-09-19, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsagerman

Obetydelselösa? Vad betyder det? Du kanske menade betydelselösa, eller?

Mitt inlägg om glasögon/kepsar handlade om en undran om de som hade det på sig, hade behov av att dölja sig. Begravningen var ju offentlig, gick t o m ut i media. Kanske var de nervösa för igenkänning.

För övrigt håller jag inte med dig heller om att det är "normalt" att bära solglasögon INOMHUS på en begravning, även om det verkar vara det i dina kretsar.
Senast redigerad av meredith 2019-09-19 kl. 12:33. Anledning: Felskrivning
Citera
2019-09-19, 12:42
Medlem
NA

Har livnärt sig på att sälja kokain från att han släpptes. En gång kriminell alltid kriminell. Det är väldigt få kriminella som vill lämna det livet. Men vad har det men mordet på Karolin att göra?

Med er retorik så menar ni att alla kriminellas partner och familjemedlemmar ska dö. Så även dem som köper knark ska dö och även deras familjemedlemmar.

Slutta pissa ner tråden och tillför något vettigt istället.

Jag var på begravningen och såg inte Pedram. En annan kille på tråden har bekräftat detta. Vilka fler har inte sett honom?
Citera
2019-09-19, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abozzza
NA

Har livnärt sig på att sälja kokain från att han släpptes. En gång kriminell alltid kriminell. Det är väldigt få kriminella som vill lämna det livet. Men vad har det men mordet på Karolin att göra?

Med er retorik så menar ni att alla kriminellas partner och familjemedlemmar ska dö. Så även dem som köper knark ska dö och även deras familjemedlemmar.

Slutta pissa ner tråden och tillför något vettigt istället.

Jag var på begravningen och såg inte Pedram. En annan kille på tråden har bekräftat detta. Vilka fler har inte sett honom?

Såg inte heller honom igår..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in