2019-09-15, 23:59
Medlem
[quote=Tatoo123|68715479]Jag har fått en annan bild av Pedram, pluggade första terminen med honom på Juridicum i Lund och vi har även hängt en del utanför skolan. Det du påstår om att han blåst folk i Helsingborg och det är anledningen till att de mörda Karolin, detta påstående saknar belägg. Att Naief och Pedram gemensamt blåst någon i Helsingborg och därför mörda de Karolin är taget från luften. Det känns mer som att du har nåt personligt mot honom! Någon annan påstår att Pedram sålde Naief och pratade med honom i telefon?

Jag håller med dig kring hans skumma sätt att vara företagare på, står massa skit på nätet och utöver det så har han köpt ett hus i Hofterup för de bedrägeripengarna och det gör saken ännu sämre.

Om han knullar horor i Tyskland och hänger på nattklubbar saknar relevans i denna tråden. Sen skriver du att han gömmer sig, det är märkligt för jag såg honom senast förra veckan i cafet på skolan.

När det gäller Naief och Louise och om de haft ihop det tidigare kan jag inte uttala mig något om.

Jag skrev detta inlägg mest för att tillrättavisa min uppfattning om honom och hans fru, 3 barns pappa (blivande jurist) där hans respektive Louise (soc tanten enligt dig) avlagt en socionomexamen efter tre och ett halvt år slit. Detta är inga monster vi pratar om, men en sak kan vi vara eniga om och det är att du bara vill att han ska framstå som en ond människa och det är han verkligen inte

Jag känner folk som har gått i samma skola som Pedram. Grabben kan knappt stava så att han skulle plugga juridik är helt omöjligt. Du ska ha 20 i snitt för att komma in I Lund, du kan ge pedram 20 år och han kommer inte ens komma in på Juridicum. och han har inget samvete överhuvudtaget. Det är klart att jag har något emot pedram och alla andra kriminella kräk i Malmö...

Grattis till ditt första inlägg på fb.... försvarar ett kräk direkt.... det är klart att du pluggar på Juridicum med pedram. Och jag såg elvis på lillatorg förra veckan.
Citera
2019-09-16, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tatoo123
Jag har fått en annan bild av Pedram, pluggade första terminen med honom på Juridicum i Lund och vi har även hängt en del utanför skolan. Det du påstår om att han blåst folk i Helsingborg och det är anledningen till att de mörda Karolin, detta påstående saknar belägg. Att Naief och Pedram gemensamt blåst någon i Helsingborg och därför mörda de Karolin är taget från luften. Det känns mer som att du har nåt personligt mot honom! Någon annan påstår att Pedram sålde Naief och pratade med honom i telefon?

Jag håller med dig kring hans skumma sätt att vara företagare på, står massa skit på nätet och utöver det så har han köpt ett hus i Hofterup för de bedrägeripengarna och det gör saken ännu sämre.

Om han knullar horor i Tyskland och hänger på nattklubbar saknar relevans i denna tråden. Sen skriver du att han gömmer sig, det är märkligt för jag såg honom senast förra veckan i cafet på skolan.

När det gäller Naief och Louise och om de haft ihop det tidigare kan jag inte uttala mig något om.

Jag skrev detta inlägg mest för att tillrättavisa min uppfattning om honom och hans fru, 3 barns pappa (blivande jurist) där hans respektive Louise (soc tanten enligt dig) avlagt en socionomexamen efter tre och ett halvt år slit. Detta är inga monster vi pratar om, men en sak kan vi vara eniga om och det är att du bara vill att han ska framstå som en ond människa och det är han verkligen inte.
Jag kanske har fördomar, men trodde att juridikstuderande var hyfsat bra på att uttrycka sig i skrift....
Citera
2019-09-16, 08:05
Medlem
Citat:
Jag har fått en annan bild av Pedram, pluggade första terminen med honom på Juridicum i Lund och vi har även hängt en del utanför skolan. Det du påstår om att han blåst folk i Helsingborg och det är anledningen till att de mörda Karolin, detta påstående saknar belägg. Att Naief och Pedram gemensamt blåst någon i Helsingborg och därför mörda de Karolin är taget från luften. Det känns mer som att du har nåt personligt mot honom! Någon annan påstår att Pedram sålde Naief och pratade med honom i telefon?

Jag skrev detta inlägg mest för att tillrättavisa min uppfattning om honom och hans fru, 3 barns pappa (blivande jurist) där hans respektive Louise (soc tanten enligt dig) avlagt en socionomexamen efter tre och ett halvt år slit. Detta är inga monster vi pratar om, men en sak kan vi vara eniga om och det är att du bara vill att han ska framstå som en ond människa och det är han verkligen inte.

Så om jag förstår dig rätt så tycker du att det är lämpligt att en blivande jurist har haft skumma bedrägeriföretag och köpt ett hus för pengarna där hans soc tant bor...🥴
Du vet att det är många som fuskat med högskoleprovet...Pedram är en av dessa!!
Citera
2019-09-16, 08:40
Medlem
Citat:

Den pedram som pluggar juridik är inte samma pedram som tas upp här i tråden. Så ta din falska info någon annanstans. Alla vet att pedram f INTE är någon jävla jurist och har inte kapacitet till att bli det heller.
Citera
2019-09-16, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Den pedram som pluggar juridik är inte samma pedram som tas upp här i tråden. Så ta din falska info någon annanstans. Alla vet att pedram f INTE är någon jävla jurist och har inte kapacitet till att bli det heller.

Det är samma Pedram!
Citera
2019-09-16, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatsandbuts
Det är samma Pedram!
Källa på det?
Citera
2019-09-16, 10:53
Avstängd
dacks avatar
Var har Pedram för nationalitet etnisk tillhörighet?
Citera
2019-09-16, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Var har Pedram för nationalitet etnisk tillhörighet?
av namnet att dömma skulle jag gissa Iranie.
Citera
2019-09-16, 11:35
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
av namnet att dömma skulle jag gissa Iranie.
I så fall bör hans föräldrar kommit till Sverige efter revolutionen 1978 - 1979 lite beroende på hur gammal han är idag förmodligen så är han född i Sverige.

Och AT-brudens bakgrund samt hennes föräldrar har ju en liknande med sig i bagaget om nu bägge släkterna är sekundära muslimer.
Det finns 3700 iranier i malmö så sannolikheten är ju stor att dessa släkterna känner till varandra vilket komplicerar det hela.

Lite som om att Andersson och Svensson skulle flyttat till ett annat land och Andersson anstiftar ett mord på en Svensson i det nya hemlandet.
Citera
2019-09-16, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
I så fall bör hans föräldrar kommit till Sverige efter revolutionen 1978 - 1979 lite beroende på hur gammal han är idag förmodligen så är han född i Sverige.

Och AT-brudens bakgrund samt hennes föräldrar har ju en liknande med sig i bagaget om nu bägge släkterna är sekundära muslimer.
Det finns 3700 iranier i malmö så sannolikheten är ju stor att dessa släkterna känner till varandra vilket komplicerar det hela.

Lite som om att Andersson och Svensson skulle flyttat till ett annat land och Andersson anstiftar ett mord på en Svensson i det nya hemlandet.

Sant, dock så finns det väl inga officiela uppgifter som tyder på att han är inblandad? Kontot abozzza har lämnat många trovärdiga uppgifter som tyder på det, men ingen internationell efterlysning(då han enlingt uppgifter befinner sig i Brasilien) eller nånting som tyder på att polisen är intresserad av honom har väl dykt upp än?
Citera
2019-09-16, 12:00
Medlem
Hur går utredningen med 23 åringen? Har någon hört något nytt?
Citera
2019-09-16, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatsandbuts
Det är samma Pedram!

Vissa gärna källa. Jag har sökt i Juridicums databas på examensarbete och inte funnit hans namn där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in