Flashback bygger pepparkakshus!
2019-08-30, 10:26
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Enligt den här besvikna journalisten så är det ingen kriminell som har golat ännu:

https://www.sydsvenskan.se/2019-08-3...en-som-forsokt

Men vad fan trodde han.. Hade han verkligen förväntat sig det?

Han skriver ju tvärtom att den kriminella "hedern" är en myt. Naturligtvis kommer ingen att gola, inte heller den här gången. Det finns en anledning till att uppklarningen av gängskjutningar är på enstaka procent och det beror inte på brist på försök från polisens sida om man säger så.
Citera
2019-08-30, 10:28
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
"Så fort dådet kom till socialtjänstens kännedom betraktades det som en anmälan.

En utredning inleddes angående pappan och bebisen.

– För att barnet ska slippa skiljas från bägge föräldrar försöker vi göra vad vi kan för att de ska vara tillsammans."

Bara i idiot-Sverige.

Håller med. En grovt kriminell förälder kan aldrig vara en god förebild.
Citera
2019-08-30, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swede84
Vem någon vilken grundskola eller gymnasieskola Naif gick på?

Pauliskolan, handelsporgrammet
Citera
2019-08-30, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Du får nog försöka hålla lite koll vad du skriver för något i dina knarkdimmor. I dina tidigare inlägg var du så tvärsäker på att "polisen exakt vet vilka de är" men nu är den undre världens "rättvisa" den enda rättsapparaten i detta land?

Vad svamlar du om? Det ena utesluter väl inte det andra?

Aldrig hört talas om fall som är polisiärt avklarade men där fysiska bevis saknas för fällande dom?
Tror du undre världen bryr sig om det?

Tillbaks till dina dataspel och gangsterserier nu.
Senast redigerad av eliassonsfinapojke 2019-08-30 kl. 10:34.
Citera
2019-08-30, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Polisen själva säger att dem oftast vet vem som ligger bakom men att bevisningen inte räcker tillräckligt för åtal men att dem tar dem för små potatis som vapenbrott och narkotikabrott. 🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️
Hur kan de VETA vem som ligger bakom om de inte har bevis?

För att verkligen VETA får väl polisen ha t ex bildbevis, helt trovärdiga vittnen, DNA eller ta gangstrarna på bar gärning. Har de inte den typen av bevis kan de inte VETA, utan bara anta.

Om de verkligen vet, borde de kunna gripa.
Citera
2019-08-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith

För att verkligen VETA får väl polisen ha t ex bildbevis, helt trovärdiga vittnen, DNA eller ta gangstrarna på bar gärning. Har de inte den typen av bevis kan de inte VETA, utan bara anta.

På polisspråk heter det: Polisiärt uppklarat vilket betyder att dom är 100% säkra på vem den skyldiga är men har inte tillräckligt med juridisk bevisning som håller i rätten. Typ så.. Du kan annars googla.. Det finns många fall som slutar på det här viset.
Citera
2019-08-30, 10:42
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith

Vad är bevis? Hur pass säker är bevisföring?
Allting handlar om sannolikheter.
Jag är övertygad om att polisen i många fall vet vem som utfört ett dåd med hög sannolikhet men det saknas vittnen och teknisk bevisning, då går det aldrig att få en fällande dom.

Men vill du ha erkännanden av allt och alla hur det ligger till och total konsensus så är det nog bara Quick-fallet där man verkligen "kunde veta".
Citera
2019-08-30, 10:45
Medlem
kan nån jävel citera alla jävla artiklar från sydsvenskan istället för att länka skiten????
95% av sverige bor inte där och prenumererar ej
Citera
2019-08-30, 10:47
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras
Så du menar att en sten års lag inte kan ändras? Om polisen inte klarar detta vad göra. Du verkar för allt våld som sker varje dag. Du kanske vaknar när du blir nedslagen rånad, Ja som jag. Polisen gjorde inget lades ned!!!

Nej men militär har inget med detta att göra. Vi ska inte ha det som militärdiktaturer haft det som Chile som Spanien hade det som Grekland haft det. Vi är en demokrati. Om polisen lade ner utredningen så beror det på att spaningsuppslag saknas. Har med råkat ut för saker inte anser jag att militär ska ut på gatan för det. Jag kunde peka på en grupp dessa borde tagits om hand en hade suttit på nåt hem.

Har du problem efter det som hänt sök psykolog.
Citera
2019-08-30, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ozyrecon
Om ni ser Nicola G
så ring 112, dom letar efter han.
Har du någon ny bild på honom?
Vilka letar efter honom?
Är gamle M-falangledaren på besök?
Citera
2019-08-30, 10:51
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donald.Trams
Och sedan 2015 finns inga hinder för militär att hjälpa polisen vid ett terrorangrepp.

Bara att klassa kombattanterna i förorten som terrorister, en smal sak för rksdagen att lösa.

Samt, som sagt, de kan bevaka platser i Sverige för att avlasta och därmed frigöra 1.000-tals patruller polis att sätta in mot buset direkt.

Läs på om vad terrorist är det är inte tillämpligt på detta småbus

BeskrivningTerrorism avser det systematiska användandet av våld eller förstörelse, särskilt mot civila mål, för att med hjälp av rädsla tvinga fram politiska förändringar.
Citera
2019-08-30, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Vad är bevis? Hur pass säker är bevisföring?
Allting handlar om sannolikheter.
Jag är övertygad om att polisen i många fall vet vem som utfört ett dåd med hög sannolikhet men det saknas vittnen och teknisk bevisning, då går det aldrig att få en fällande dom.

Men vill du ha erkännanden av allt och alla hur det ligger till och total konsensus så är det nog bara Quick-fallet där man verkligen "kunde veta".
Jag vill ingenting, men det jag menade är att hög sannolikhet inte är detsamma som att veta. Sedan om det kan bli fällande dom av hög sannolikhet har jag inte uttalat mig om. Det är mycket möjligt att det kan bli.

När polisen säger att vi "vet" handlar det om att de med hög sannolikhet tror. Deras tro kan vara mitt i prick, men de vet fortfarande inte eftersom det saknas bevis. Och det är därför som många fall inte klaras upp.

Mitt inlägg handlar om innebörden av begreppet VET och INTE om vad som bör krävas för att sätta dit någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in