Jag kikade för skoj skull på offrets broders Fb, de som likear hans bilder är ofta tjejer med invandrarpåbrå , kollade upp fem av dessa och alla de hade kriminella män, det säger en hel del... sedan vet jag inte vidden av deras kriminalitet men de var Iaf straffade , i min umgängeskrets är ingen straffad ... man väljer sin sfär att umgås med.
Du säger att de i alla fall var straffade. Hur kan du se det om du inte ser för VAD de straffats för?
Okej, där har NA förmodligen passerat i sin flykt.
Det finns väl inga uppgifter som stödjer att någon GM skulle följt efter honom hela vägen dit?
GM 1 följt tills falafelkiosken där blev Bo skjuten därifrån vänder han tillbaka mot limhamnsvägen men bilen följde honom in på gatan vid falafelkiosken den är en liten gata och därifrån vänder de och ropar sin kompis att de står här uppe( man ser tydligt på sydsvenskan bil att bilen kommer ut från den gatan vid falafel kiosken) då kutar han tillbaka förbi brottsplatsen för att komma in i bilen
Var inte så säker på det. Vissa hade nog tyckt att hon hade fått skylla sig själv, även om hon hade varit en etnisk svensk. Det behöver inte vara rasism. Du förenklar det hela och generaliserar grovt.
Var en svensk flickvän till en gangster som sköts ihjäl för några år sedan. Exakt samma resonemang fördes då på Flashback.
Det får jag verkligen inte hoppas att det gör! En pappa med en kriminell livsstil, tillika tungt kriminell. Det vore att utsätta barnet för stora risker.
Nej barnets pappa, Naief Adawi hade INTE slutat sin kriminella leverne. Enligt artikeln i Sydsvenskan figurerade han i en pågående brottsutredning:
”[b]"Flera uppgifter till Sydsvenskan säger att mannen som var i sällskap med den mördade kvinnan – och är pappa till hennes två månader gamla dotter – är utpekad i en pågående brottsutredning . Och att det är ett tänkbart motiv för attackera honom, men så slutade det i stället med att gärningsmannen sköt ihjäl kvinnan.
• Mannen, 35, har ett långt brottsligt förflutet. Han dök upp på allvar i Malmös gängvärld i mitten på 00-talet.
• Han var en av två häktade misstänkta för mordförsök vid de så kallade Etage-skotten 2007, där två personer på moped avlossade ett automatvapen mot nattklubben Étage vid Stortorget i Malmö.
• Spaningsuppgifter ur utredningen om bombdådet mot åklagare Barbro Jönsson i Trollhättan 2007 knöt 35-åringen till den så kallade K-falangen i kriget mot den motstående M-falangen.
• Några år senare ingick han enligt dåvarande länskriminalpolisen i M-falangens yttre krets och dömdes för vapenbrott, dopnings- och narkotikabrott."
Ja, då får vi hoppas att pappan är utesluten som vårdnadshavare.
Frågan är hur det var fram till mordet på mamman: delade pappa o mamma vårdnaden om barnet? Om ja, så ansågs pappan OK som vårdnadshavare, trots brottsmisstanke.
I går var här en skribent som påstog känna Katrin väl och hen berättade att Katrins pappa skulle ha varit ihop med hens mamma. Vem vet..spelar kanske mindre roll.
Alla iranier är läkare eller tandläkare eller har restaurang. Så ser det ut.
Vilka fördomar.
Nå, vi kan bara konstatera att denna läkare är skjuten i huvudet och avliden. Fördomar eller ej, så hade hon inte nånstans förtjänat det.
GM 1 följt tills falafelkiosken där blev Bo skjuten därifrån vänder han tillbaka mot limhamnsvägen men bilen följde honom in på gatan vid falafelkiosken den är en liten gata och därifrån vänder de och ropar sin kompis att de står här uppe( man ser tydligt på sydsvenskan bil att bilen kommer ut från den gatan vid falafel kiosken) då kutar han tillbaka förbi brottsplatsen för att komma in i bilen
Du hänger inte riktigt med i svängarna, jag pratar om utifall en av GM följde efter NA.
Efter Gws medverkan i nyhetsmorgon om detta fall, kan jag säga att ni är ute och cyklar!!!! Ni som skrivit att ni vet att det är si el så........ Ni är inte ens i närheten av det GW pratade om
Jasså. GW är inte bättre att lösa detta som någon annan pga att detta rör sig delvis i kriminella kretsar. GW sa tidigare flera års sen, att låt de skjuta varandra, så då slipper vi dom.