2019-08-25, 12:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Är också intresserad, länka gärna.

Tränat BB sedan 15 år tillbaka och de tillfällen jag legat på 5000kcal mer än en vecka i sträck kan jag räkna på ena handen.

Men fram med källor nu!

Du kanske är en djävligt liten en då. 5000kcal är fan inte mycket. Om en på 70kg som TS vill växa är 5000kcal ett bra råd. Eller vad tror du? Kommer personen växa lika mycket med mindre kalorier?
Citera
2019-08-25, 12:36
Medlem
Du äter ju ingenting.

Frukost: 4 ägg och 4 portioner gröt. 3 bananer.

Mellanmål: pizza, kvarg, proteinpulver, macka med massa protein på.

Lunch: potatis/ris och kött/kyckling/fisk. Fyll ut med massa grönsaker.

Mellanmål som innan.

Middag. Som lunch

Kvällsmat: tyngre mellanmål.
Citera
2019-08-25, 12:39
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vad jag läst. Om du har något annat att komma med så visst. Tror du ärligt att TS ska kunna bygga fin muskelmassa med lägre än 5000? Det vore det första i så fall. Du kanske är för en svältdiet tom? Inte många kommer bli stora efter dina råd.
Äter 2000 kcal om dagen. Väger 90 kg. 4% kroppsfett. 43.5 cm armar, 124 cm bröstomfång, 72 cm midja, 135 cm axelomfång. Växer som ett djur.
Citera
2019-08-25, 12:39
Medlem
Citat:
Du kanske är en djävligt liten en då. 5000kcal är fan inte mycket. Om en på 70kg som TS vill växa är 5000kcal ett bra råd. Eller vad tror du? Kommer personen växa lika mycket med mindre kalorier?

Varför är du så otrevlig? Sätter mitt sparkonto på att jag är jävligt mycket större än du iallafall.

Jag tror 5.000 kcal är för mycket och han kommer bara bli tjock.
Skulle säga en lagom bulk på 4.000 kcal med 2g protein per kg, gristunga pass och 8h sömn per natt så är han hemma.

Fram med dina jävla källor nu!
Citera
2019-08-25, 12:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Varför är du så otrevlig? Sätter mitt sparkonto på att jag är jävligt mycket större än du iallafall.

Jag tror 5.000 kcal är för mycket och han kommer bara bli tjock.
Skulle säga en lagom bulk på 4.000 kcal med 2g protein per kg, gristunga pass och 8h sömn per natt så är han hemma.

Fram med dina jävla källor nu!

Ber om ursäkt om det kom fram som otrevligt. Det var inte min mening. Vi har olika åsikter om ämnet bara. Första boken jag läste av Andreas Cahling var det 5000 som nämndes. Man ska ligga där för att bulka, dvs öka.
Citera
2019-08-25, 12:45
Medlem
Det finns en bred gråzon när det gäller hur man ska träna och äta. Man kan säga att det finns en skala hur seriös man är.

Du verkar vilja utveckla din styrka och muskelmassa och behöver tänka på att:

1. Träna på ett gynnsamt sätt för styrka och muskeltillväxt
2. Kosten ska gynna styrka och muskeltillväxt

Vad gränserna går är något man får lära sig. Bara för att man är seriös med kosten och tränar behöver man inte få speciellt stora ökningar. Det är säkert lättare att vara bra på antingen kosten eller träningen och sämre på det andra skulle jag gissa. Sträva efter att bli bra på bägge!

Det finns långa guider i ämnet och många tycker även olika. Men det är för att det finns en bred gråzon.
Citera
2019-08-25, 12:53
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Vad jag läst. Om du har något annat att komma med så visst. Tror du ärligt att TS ska kunna bygga fin muskelmassa med lägre än 5000? Det vore det första i så fall. Du kanske är för en svältdiet tom? Inte många kommer bli stora efter dina råd.
Posta dessa studier. Det är ditt påstående och du som har bevisbördan.
Citera
2019-08-25, 12:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Posta dessa studier. Det är ditt påstående och du som har bevisbördan.

Hur sa? Ska jag behöva bevisa att desto mer man äter desto större blir man! Jösses.
Citera
2019-08-25, 13:00
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Hur sa? Ska jag behöva bevisa att desto mer man äter desto större blir man! Jösses.
Nej. Du skall visa att man "måste" ha ett intag på minst 5000 kcal för att bygga muskelmassa.
Citera
2019-08-25, 13:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Nej. Du skall visa att man "måste" ha ett intag på minst 5000 kcal för att bygga muskelmassa.

Det var värst vad du hakat upp dig på det. Klart du måste ett intag för att bygga. Tror du muskler byggs från tomma intet? Jävla kul diskussion det här. Folk som ärligt verkar tro på det. Man behöver inte käka extremt för att bygga extremt.

Ser du till de värsta. De mest extrema räcker inte 5000. De käkar det dubbla vare dag.
Citera
2019-08-25, 13:14
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Det var värst vad du hakat upp dig på det. Klart du måste ett intag för att bygga. Tror du muskler byggs från tomma intet? Jävla kul diskussion det här. Folk som ärligt verkar tro på det. Man behöver inte käka extremt för att bygga extremt.

Ser du till de värsta. De mest extrema räcker inte 5000. De käkar det dubbla vare dag.
Jag ifrågasätter ditt inkorrekta påstående. Har du belägg för det eller inte?
Citera
2019-08-25, 13:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Jag ifrågasätter ditt inkorrekta påstående. Har du belägg för det eller inte?

Du kan ju belägga. Äter man mindre bygger man precis lika mycket som man äter mer. Det är vad du påstår så kom med bevis för istället för att hålla på som en surgubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in