2019-08-25, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluethelazurazx
Hejsan jag är 13 år gammal (vet att det är 18 års gräns men måste bara fråga) jag är 162,5 men min kompis är 170 och inne i tillväxtspurten hans pappa är 178 och hans mamma runt 163. Hur lång tror ni att han blir? (Vi är lika gamla). Och sen är det jag som är 162,5 och har börjat komma in i puberteten börjat svettas något enormt så aa men min pappa är 182/183 och min mamma är 166,5 hur lång tror ni att jag kommer att bli? Vet att jag kommer bli bannad men måste verkligen ha ett svar på detta. Så om en mod ser detta banna mig men snälla lås inte tråden för jag behöver svar.
Det finns barn som har brist på tillväxthormon. Då behöver det utredas. Tala med vårdcentralen. Om man har brist behöver man behandling före puberteten.
Citera
2019-08-25, 08:38
Medlem
Så här är det. Man kan aldrig veta. Men du kommer sannolikt bli längre än din kompis. Dels pga att dina föräldrar är längre, dels pga du kommit senare in i puberteten. Om man vill bli lång är det en fördel med sen pubertet. Det troliga är att du blir som din pappa ungefär. Om din mamma varit extremt kort hade du nog blivit lite kortare än din pappa, om hon varit extremt lång hade du blivit lite längre. Mitt hetaste tips är att du blir 183 och din kompis 176-177 (eftersom kompisens mamma är kort blir han nog lite kortare än sin pappa)
Senast redigerad av Laternan 2019-08-25 kl. 08:42.
Citera
2019-08-25, 10:31
Medlem
Citat:
Hejsan jag är 13 år gammal (vet att det är 18 års gräns men måste bara fråga) jag är 162,5 men min kompis är 170 och inne i tillväxtspurten hans pappa är 178 och hans mamma runt 163. Hur lång tror ni att han blir? (Vi är lika gamla). Och sen är det jag som är 162,5 och har börjat komma in i puberteten börjat svettas något enormt så aa men min pappa är 182/183 och min mamma är 166,5 hur lång tror ni att jag kommer att bli? Vet att jag kommer bli bannad men måste verkligen ha ett svar på detta. Så om en mod ser detta banna mig men snälla lås inte tråden för jag behöver svar.

Du är 13 och inte kommit i puberteten, du kommer växa ytterligare 15-25cm.

Jag blev 6cm längre än min far med samma förutsättningar som du. Skulle tippa på 179-187 för din del om du äter och sover bra.

Din vän lär inte bli mer än 180cm om han redan börjat växa.
Citera
2019-08-25, 13:28
Medlem
Citat:

Lyssna inte på de flesta vet med högsta sannolikhet ingenting om hur man växer. Din far och mor är medellängd så du lär också bli runt där 180 kanske. Men ni som skriver skärpning förvirra inte barnet och ge seriösa svar.
Citera
2019-08-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojtomte
Lyssna inte på de flesta vet med högsta sannolikhet ingenting om hur man växer. Din far och mor är medellängd så du lär också bli runt där 180 kanske. Men ni som skriver skärpning förvirra inte barnet och ge seriösa svar.

Eller hur lång tror ni att han blir?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in