2019-08-25, 00:55
Bannlyst
Hejsan jag är 13 år gammal (vet att det är 18 års gräns men måste bara fråga) jag är 162,5 men min kompis är 170 och inne i tillväxtspurten hans pappa är 178 och hans mamma runt 163. Hur lång tror ni att han blir? (Vi är lika gamla). Och sen är det jag som är 162,5 och har börjat komma in i puberteten börjat svettas något enormt så aa men min pappa är 182/183 och min mamma är 166,5 hur lång tror ni att jag kommer att bli? Vet att jag kommer bli bannad men måste verkligen ha ett svar på detta. Så om en mod ser detta banna mig men snälla lås inte tråden för jag behöver svar.
Citera
2019-08-25, 01:03
Bannlyst
Du kommer att bli lika lång som din far, men det blir lättare om du rör på dig ute i naturen än att sitta på vuxenforum och uggla.

Vi ses om 5 år
Citera
2019-08-25, 01:08
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluethelazurazx
Hejsan jag är 13 år gammal (vet att det är 18 års gräns men måste bara fråga) jag är 162,5 men min kompis är 170 och inne i tillväxtspurten hans pappa är 178 och hans mamma runt 163. Hur lång tror ni att han blir? (Vi är lika gamla). Och sen är det jag som är 162,5 och har börjat komma in i puberteten börjat svettas något enormt så aa men min pappa är 182/183 och min mamma är 166,5 hur lång tror ni att jag kommer att bli? Vet att jag kommer bli bannad men måste verkligen ha ett svar på detta. Så om en mod ser detta banna mig men snälla lås inte tråden för jag behöver svar.
Du menar väl att din 13-årige bror undrar, men att du själv förstås är 18?

Eller var det kanske så att din 13-årige bror använde din dator och ditt konto får att ställa ovanstående fråga, utan ditt medgivande?
Citera
2019-08-25, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Du menar väl att din 13-årige bror undrar, men att du själv förstås är 18?

Eller var det kanske så att din 13-årige bror använde din dator och ditt konto får att ställa ovanstående fråga, utan ditt medgivande?

Exakt min lille bror skrev fel oopppss
Citera
2019-08-25, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluethelazurazx
Exakt min lille bror skrev fel oopppss

Okej lite seriösa svar tack hur lång blir min brors kompis och min bror?
Citera
2019-08-25, 01:17
Medlem
Otursmannens avatar
Jag ska säga ärligt. Du kommer inte bli lång.

Din morsa är kort och du kommer troligen inte bli lång som din farsa.
Att du är redan så kort i den åldern säger en del.

Du kommer antagligen också få en liten kuk pga din morsas DNA.

Idag lider jag väldigt mycket pga av min morsa, min morsa är jävligt kort och min farsa är lång.
Idag har jag problem.

Älskar min morsa, men om jag hade chansen att vrida tillbaks tiden och övertala min farsa att ej skaffa barn med henne så hade jag gjort det med sorg i hjärtat.

Jag tycker dessutom synd om alla dessa män som är 180 cm + och sedan blir ihop med 165cm kvinnor, alltså vet ni vad ni gör? vilka konsekvenser det kommer bli för era söner!
era söner kommer hata er i smyg.

Men det finns undantag, tex min yngsta broder är 186cm. Men han är ett UNDANTAG! förvänta dig inte att du blir lång, det blir mindre plågsamt för dig i längden. Än att leva på hopp och sedan INSE sanningen.
Citera
2019-08-25, 01:26
Medlem
Patrik2108s avatar
Min farsa var 185, min morsa är 165. Jag är 187 och var i kortaste tiondedelen av klassen när jag var 13. Jag började växa på allvar först i 17-årsåldern.
Senast redigerad av Patrik2108 2019-08-25 kl. 01:30.
Citera
2019-08-25, 01:29
Medlem
Mogna-Meloners avatar
De flesta tjejer har nått sin ungefärliga längd när de börjar gymnasiet. Killar däremot kan växa några år till. Så du har fortfarande många år på dig att skjuta i höjden.

En del killar växer snabbt och blir därför långa fort. Andra tar hela tonåren på sig för att nå maxhöjd. I slutändan kan de ändå bli lika långa. Så jämför dig inte med din kompis. Ni har ärvt olika tillväxttakt. Det säger inget om hur långa ni kommer att bli i slutändan.

Det finns ingen exakt regel för hur lång man kommer att bli. Det beror helt på vilka gener man bär på. Och vilka de är vet vi inte förrän vi är färdigväxta. Men det är inte alls otroligt att du blir ungefär som din pappas längd eller lite under. Dvs runt medellängd.

Så fundera inte över att din kompis är i en växtspurt. Se istället till att ge din kropp optimala förutsättningar för att växa, dvs strula varken med mat eller sömn.
Citera
2019-08-25, 01:32
Medlem
Otursmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
De flesta tjejer har nått sin ungefärliga längd när de börjar gymnasiet. Killar däremot kan växa några år till. Så du har fortfarande många år på dig att skjuta i höjden.

En del killar växer snabbt och blir därför långa fort. Andra tar hela tonåren på sig för att nå maxhöjd. I slutändan kan de ändå bli lika långa. Så jämför dig inte med din kompis. Ni har ärvt olika tillväxttakt. Det säger inget om hur långa ni kommer att bli i slutändan.

Det finns ingen exakt regel för hur lång man kommer att bli. Det beror helt på vilka gener man bär på. Och vilka de är vet vi inte förrän vi är färdigväxta. Men det är inte alls otroligt att du blir ungefär som din pappas längd eller lite under. Dvs runt medellängd.

Så fundera inte över att din kompis är i en växtspurt. Se istället till att ge din kropp optimala förutsättningar för att växa, dvs strula varken med mat eller sömn.

Alltså snälla sluta, ge inte ungen hopp.
Utan jag rekommenderar han att han sticker till vårdcentralen nu på måndag och tar tillväxtsprutor, han kommer tacka mig!
Citera
2019-08-25, 01:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Jag ska säga ärligt. Du kommer inte bli lång.

Din morsa är kort och du kommer troligen inte bli lång som din farsa.
Att du är redan så kort i den åldern säger en del.

Du kommer antagligen också få en liten kuk pga din morsas DNA.

Idag lider jag väldigt mycket pga av min morsa, min morsa är jävligt kort och min farsa är lång.
Idag har jag problem.

Älskar min morsa, men om jag hade chansen att vrida tillbaks tiden och övertala min farsa att ej skaffa barn med henne så hade jag gjort det med sorg i hjärtat.

Jag tycker dessutom synd om alla dessa män som är 180 cm + och sedan blir ihop med 165cm kvinnor, alltså vet ni vad ni gör? vilka konsekvenser det kommer bli för era söner!
era söner kommer hata er i smyg.

Men det finns undantag, tex min yngsta broder är 186cm. Men han är ett UNDANTAG! förvänta dig inte att du blir lång, det blir mindre plågsamt för dig i längden. Än att leva på hopp och sedan INSE sanningen.

166,5 cm som TS mamma är - det är inte kort för att vara en kvinna. Det är faktiskt strax över medellängd, vilket definitivt ökar hans chanser att bli runt 180 cm.
Citera
2019-08-25, 01:35
Medlem
Såhär räknar du ut hur lång du blir:

Flickor: (Pappas längd - 13 cm + mammas längd) dividerat med 2 = förväntad längd som vuxen

Pojkar: (Mammas längd + 13 cm + fars längd) dividerat med 2 = förväntad längd som vuxen

Exempel: Om pappa är 180 cm och mamma är 170 cm, blir deras son cirka 181,5 cm, och deras dotter ca. 168,5 cm som vuxen.

Det har faktiskt stämt ovanligt väl med verkligeten när jag räknat på detta sätt genom åren.
Citera
2019-08-25, 01:36
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otursmannen
Alltså snälla sluta, ge inte ungen hopp.
Utan jag rekommenderar han att han sticker till vårdcentralen nu på måndag och tar tillväxtsprutor, han kommer tacka mig!
Förvisso, sprutor är aldrig fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in