Citat:
Om du skulle börja förklara din teori från ruta 1, en ruta som inte har med fantasi att göra utan någon allmänt vedertagen uppfattning om någontings varande, rätt eller fel, och sedan ta ett enda steg därifrån i riktning mot din teori, bara för att förmedla en själslig aura av dess början, varifrån skulle du starta och med vilket steg? Du måste rota det du säger i någonting.
lite ironiskt såhär 6 månader senare.. du skrev:
Du kommunicerar inte någonting av betydande mening. Jag vet inte vad någonting av det du skriver är menat att betyda utan kan endast identifiera det som språkligt är bekant, varav vilket det mesta är fel.
ja, men typ får jag säga.. "spegel!". det jag faktiskt quota från dig är det jag faktiskt förstår och kan svara på.
i vårt universum (i rymden) flödar det energi.
Energi växelverkar tillslut/någongång med materia och därutav bildar de bla gravitation och massa andra naturvetenskapliga/fysiska/kemiska lagar?
det är för mig hönan eller ägget-disskution.
vi "vet" vad som hände vid BigBang. typ. eller starka teorier.
Men vi vet inte varför big bang hände? Vi vet inte heller om big bang har en naturligplats i vår tidsrum - eller om det var något som uppstod av/från/till ett annat tidsrum.
Vi vet heller inte om vårt tidsrum/sfär innehöll massa, energi eller gravitation från början, eller om vi "ärvde" någon del från en ev. krockande dimension/tidsrum.
Det är alltså lite av en Hönan eller ägget på om gravitation
uppkommer av massa+energi=gravitation -> bigbang
eller
om energi+gravitation= massa -> bigbang (det kan alltså ha varit en implosion från/i ett tidsrum och in & ut här, som en explosion)
Logiskt borde två+ dimensioner ha krockat, för att bilda vård 3d- tidsrum?
två skilda plan där en ev. bara innehöll massa och ett annat bara energi.. fanns det ett tredje också? fler? ingen vet?
hursomhelst..
Det vi dock vet är att pi har en naturlig ordning, och därför går det att använda pi för att upptäcka och härleda matte, utanför ett tidsperspektiv/tidsrum.
Om man bygger ett tidsrum med pi-numrerade "adress punkter" och sedan jämför med "verkligheten" så kan man säkerligen se skillnaderna som "dagens matte" naturligt döljer i sin naturliga logarithm/funktioner
Senast redigerad av Fittsill 2022-02-11 kl. 17:19.
Senast redigerad av Fittsill 2022-02-11 kl. 17:19.