2019-08-24, 15:56
Medlem
Jag är en person som skiter totalt i märken mm, men jag vill ha jeans som ser okej ut och som inte pajjar efter 1 månad. Min gräns går någon stans ovanför dressman, de är helt enkelt för fula.

Köpte två par ”Pull&Bear” för 250kr styck. De svarta blev flammiga efter första tvätten, på och de blåa som ändå såg okek ut så pajade dragkedjan efter ett par veckor.

Helt enkelt för dålig kvalitet.

Bästa jag har i nuläget är ett par stentvättade Crocker. De har funkat ett tag och är okej att ha på jobbet mm.

Är tacksam för andra bra tips på andra bra jeans under 1000 lappen.
Citera
2019-08-24, 15:59
Bannlyst
Var På Coop å Hitta Jeans För 200kr Skit Billigt å Dem Var Fan Sjukt Braa!
Citera
2019-08-24, 16:02
Medlem
Om du kan tänka dig att lägga ut runt 500kr så har Lee de bästa jeansen i den prisklassen. LTD och Wrangler gör också bra och billiga jeans.
Citera
2019-08-24, 16:19
Medlem
Hawxs avatar
Jag använder mig av Tiger of Sweden och Replay när det kommer till jeans. Lite över din budget ja, men det finns klädsidor som har rea snudd varje dag. Där hittar du dessa under 1000:-. Jättebra kvalité enligt mig. Sen ett bra tips när det kommer till jeans, följ tvättinstruktionerna. Är de svarta, vänd dem ut- och in osv.
Citera
2019-08-24, 16:20
Medlem
SvampDamp.s avatar
Rent budgetmässigt skulle jag säga lager 157 men kvalitetsmässigt Diesel, Lee eller Levis. Jag skulle dock satsa mer än bara på ”OK” kvalitét då du rent tekniskt i det långa loppet sparar pengar på jeans som inte går sönder lika lätt. Dessutom gör några extra hundralappar till det utseendemässiga!
Citera
2019-08-24, 16:22
Medlem
BigFatCones avatar
En sak är ju alla fall säker. Mina Levi's för cirka tusen spänn håller inte bättre än mina HM-jeans för 299.
Citera
2019-08-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
En sak är ju alla fall säker. Mina Levi's för cirka tusen spänn håller inte bättre än mina HM-jeans för 299.

Kvalitén på levis har sjunkit.. håller inte och varians i storlek i samma modells jeans även om man tar samma storlek.
Citera
2019-08-24, 16:37
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Köpte ett par jeans på Dressman för 199:- och dessa jävlar höll i 15 år,helt klart de bästa jeans jag ägt. Vet inte om de säljs längre.
Citera
2019-08-24, 17:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Req
Kvalitén på levis har sjunkit.. håller inte och varians i storlek i samma modells jeans även om man tar samma storlek.
Det gäller nog jeans i största allmänhet tror jag. Tycker att tyget har blivit tunnare och tunnare med åren.
Citera
2019-08-24, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Jag är en person som skiter totalt i märken mm, men jag vill ha jeans som ser okej ut och som inte pajjar efter 1 månad. Min gräns går någon stans ovanför dressman, de är helt enkelt för fula.

Köpte två par ”Pull&Bear” för 250kr styck. De svarta blev flammiga efter första tvätten, på och de blåa som ändå såg okek ut så pajade dragkedjan efter ett par veckor.

Helt enkelt för dålig kvalitet.

Bästa jag har i nuläget är ett par stentvättade Crocker. De har funkat ett tag och är okej att ha på jobbet mm.

Är tacksam för andra bra tips på andra bra jeans under 1000 lappen.

Minns att Plus gjorde en kvalitetsundersökning på jeans och kom fram till att de billigaste jeansen också var de mest slitstarka. Minns inte om de hade handlat det paret på Ica Maxi eller Coop men det var den typen av stormarknad iaf.

Det dyraste märket var av sämst kvalitet förövrigt.

Det ska dock tilläggas att paret som var av bäst kvalitet såg riktigt fula ut.
Senast redigerad av avec 2019-08-24 kl. 18:34.
Citera
2019-08-24, 20:15
Medlem
BeardzBeardeds avatar
När det kommer till jeans så är det bättre att öppna upp plånboken och köpa ett par Levis!
Bra passform får du inte på Dressman.

En vän till mig har börjat köpa jeans från Gymking. Något billigare än Levis.
Citera
2019-08-24, 20:30
Avstängd
Snusfris avatar
Köpte ett par på Dressman för typ 200kr. Dom höll medan mina Levis Jean gick sönder. Dressman höll i tio år tills sambon slängde dom. Under den tiden förbrukade jag nog 10 Levis.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in