2019-08-23, 11:38
Medlem
Bland annat hamnade han i blåsväder 2017 då han tog en taxi från Sälen till Stockholm för totalt 7900 kronor som SSU fick stå för.
Ett år senare hamnade han i offentlighetens blickfånge igen för sin krishantering av den homofobiska falang som ska ha styrt ett SSU-kongressmöte.

Och nu är Botström ute på hal is igen, denna gång för misstankar om att fifflat med ungdomsförbundets pengar för egen vinning.

https://nyheter24.se/nyheter/politik/931230-ssu-toppen-philip-botstroms-fiffelskandal-har-ar-allt-vi-vet
Citera
2019-08-23, 12:15
Medlem
kalkryggars avatar
Jag har träffat honom en gång och han var arrogant och otrevlig men spelade trevlig och intresserad. Efter det har jag aldrig gillat honom. Jag fattar inte varför dom väljer den här människan. Han verkligen lyser ohederlig och smilfinkandes.

Efter jag träffat honom så kände jag det som att jag träffat en orm.

Sen är det ju bevisat gång på gång att han är ett svin som suger ut engeri från förbundet endast för egen skull. Så varför i helvete röstar dom igen på fanskapet?
Citera
2019-08-23, 12:17
Medlem
LeifD2s avatar
Internt är han knappast en belastning, han ses nog som ett framtida minsterämne.

Utåt kan han dock bli ett litet problem, ja. Men han beter sig ungefär som folk förväntar sig att en sosse skall bete sig. Och folk som röstar S gör det under alla omständigheter. Mer så att det här förstärker redan uppnådda positioner, dock i liten skala.
Citera
2019-08-23, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Bland annat hamnade han i blåsväder 2017 då han tog en taxi från Sälen till Stockholm för totalt 7900 kronor som SSU fick stå för.
Ett år senare hamnade han i offentlighetens blickfånge igen för sin krishantering av den homofobiska falang som ska ha styrt ett SSU-kongressmöte.

Och nu är Botström ute på hal is igen, denna gång för misstankar om att fifflat med ungdomsförbundets pengar för egen vinning.

https://nyheter24.se/nyheter/politik/931230-ssu-toppen-philip-botstroms-fiffelskandal-har-ar-allt-vi-vet

Uvell skriver om honom: Så skapas en pamp. Hon delar inte din uppfattning, utan tycks se honom som en skyddad pamp.
Botström har utan tvekan med dessa meriter en lysande framtid i pamp-partiet nummer ett Socialdemokraterna.

Där fuska och tillskansa sig fördelar inte leder till skandal och avsked utan statsrådsposter.

För ingen har väl glömt att Ardalan Shekarabi gjorde samma sak och Lena Hallengren fuskade med medlemssiffror som SSU-are?
Citera
2019-08-23, 12:47
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag har träffat honom en gång och han var arrogant och otrevlig men spelade trevlig och intresserad. Efter det har jag aldrig gillat honom. Jag fattar inte varför dom väljer den här människan. Han verkligen lyser ohederlig och smilfinkandes.

Efter jag träffat honom så kände jag det som att jag träffat en orm.

Sen är det ju bevisat gång på gång att han är ett svin som suger ut engeri från förbundet endast för egen skull. Så varför i helvete röstar dom igen på fanskapet?

Jag har inte träffat honom (vad jag kan minnas) men jag är ''släkt'' med killen, lol. Alltid kul och visa morsan när han är med i tidningarna och fuckar upp
Citera
2019-08-23, 14:13
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera
2019-08-23, 14:39
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Uvell skriver om honom: Så skapas en pamp. Hon delar inte din uppfattning, utan tycks se honom som en skyddad pamp.
Botström har utan tvekan med dessa meriter en lysande framtid i pamp-partiet nummer ett Socialdemokraterna.

Där fuska och tillskansa sig fördelar inte leder till skandal och avsked utan statsrådsposter.

För ingen har väl glömt att Ardalan Shekarabi gjorde samma sak och Lena Hallengren fuskade med medlemssiffror som SSU-are?

Njaa, det funkar inte alltid, glöm inte Vallentuna's egen lilla ssu- prinsessa,
Anna " Crazy Horse " Sjödin

Hon skickades på uppfostringsanstalt i Umeå ( rektor på folkhögskola ) och vad jag vet är hon kvar där ännu denna dag.
Citera
2019-08-23, 14:59
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Njaa, det funkar inte alltid, glöm inte Vallentuna's egen lilla ssu- prinsessa,
Anna " Crazy Horse " Sjödin

Hon skickades på uppfostringsanstalt i Umeå ( rektor på folkhögskola ) och vad jag vet är hon kvar där ännu denna dag.

Jo, men hon var ju inte man och inte heller färgad, så hon hade ju en del emot sig...
Citera
2019-08-23, 15:07
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jo, men hon var ju inte man och inte heller färgad, så hon hade ju en del emot sig...

Kan ju så klart ha påverkat. Ej heller HBQT eller muslim.

En SSU ordförande som är kvinna, lesbisk, feminist, svart, muslim, funktionsnedsatt är full pott på
skalan.
Citera
2019-08-23, 15:59
Medlem
Socialdemokraterna lyfter mer än gärna fram alla stolpskott.
Har du fifflat med bidragspengar på något sätt så är du garanterad en ministerpost.
Titta bara på den illegala invandraren Ardalan Shekarabi. Han fifflade med bidragspengar inom SSU o söp upp pengarna.
Nu är han civilminister.

Mona Muslim, Göran Persson, Jugholt och spionen Stefan Löfven, ja listan kan göras lång över idioter som man premierar.
Börja rota i vilka de är och hur de skor sig själva så blir man fan mörkrädd.

Denna Philip kommer gå långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in