Citat:
Ursprungligen postat av
Badio
Bara ett minne jag har när jag kollade tipsextra med farsgubben. Jag har för mig att det var Pahlefors som körde den. Sprang in 700 000, så han var inte helt usel.
Lapp Nils 2.2 mille och Svinten 4.7 mille så det är grymma pengar för kallblod med tanke på vad man fick i förstapris på den tiden.
Mitt favoritsto var Caroline Scoop som Calle Lindblom körde, men då är vi uppe i slutet på 80-talet och jag kunde spela någon tia själv utan att de kollades leg på tobaksaffären.
Örebrohästarna lös annars med sin frånvaro under 80-talet inom rikstoton, precis som de gjort sedan Express Gaxe var i farten. Lindblommarna (kommer inte ihåg om Åke eller pappa Kurt körde då), X:et Erixon, Mats Karlsson och t.o.m. Börje Flodström hade väl någon kuse i V65 någon gång.
Annars är det med nostalgi man minns hur man som 13-åring traskade till posten själv och lämnade in sitt eget komponerade V65-system för 14:50 efter att ha studerat programmet och bevakat strykningarna i en hel arbetsvecka utan att välfärdssamhället lade sig i med legitimationskrav, bakgrundskontroller, spelmissbruksinformation, åldersgränser och annat och förstörde stämningen.