2019-08-22, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F-Secure
Typ alla jobb ger över 140:- timmen.

Hah. Prova att bo utanför en storstad. Inte överdrivet många som tjänar mer än 150kr i timmen.
2019-08-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashskid
Bör vara ett eftertraktat jobb dock? Ska söka om jag hittar något.
Det var exakt den inställningen jag menade tidigare. Att tro man ska få ett jobb direkt med bra lön utan att anstränga sig det minsta. Man får leta sina jobb, inte fråga på fb eller om mamma kan söka jobb till en.
Dagens svenska ungdom är såå jävla bortskämda så ni fattar inte.
2019-08-22, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kadjinah
Det var exakt den inställningen jag menade tidigare. Att tro man ska få ett jobb direkt med bra lön utan att anstränga sig det minsta. Man får leta sina jobb, inte fråga på fb eller om mamma kan söka jobb till en.
Dagens svenska ungdom är såå jävla bortskämda så ni fattar inte.

Där kom den, känns det bättre nu bubbis?
2019-08-22, 19:45
Medlem
Citat:
Där kom den, känns det bättre nu bubbis?
Nä men du frågade och jag svarade.
2019-08-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mezzox
Hah. Prova att bo utanför en storstad. Inte överdrivet många som tjänar mer än 150kr i timmen.

Jag bor utanför storstad och haft industrijobb med en timlön på 170.
Riktigt jävla skitjobb, men bra betalt i alla fall.
2019-08-22, 20:19
Medlem
Bor du i storstad? Du skriver att du är servicemannad. Kanske söka sig mot butiksjobb, bensinmack och liknande?

Såg inte om du skrivit det, men vad jobbar du med nu?

Finns det något jobb inom kontor som skulle passa? I regel högre lön. Kanske värt att studera ett par år för att annars kvalificera?

Värt att komma ihåg är att du är ung. Du har 40 år kvar att jobba. Väl spenderad tid nu att studera om det leder till en högre lönekurva.
2019-08-22, 20:33
Medlem
Anläggning. Isolerare. Sopgubbe. Hamnarbetare. De är några jobb med hyfsat betalt iaf. Jag har ingen utbildning men får iaf över 180/h och jag har varken utbildning eller ett av de mer välbetalda jobben på listan. Lycka till! Och kolla rivningsjobb med förresten.
2019-08-22, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leira
Anläggning. Isolerare. Sopgubbe. Hamnarbetare. De är några jobb med hyfsat betalt iaf. Jag har ingen utbildning men får iaf över 180/h och jag har varken utbildning eller ett av de mer välbetalda jobben på listan. Lycka till! Och kolla rivningsjobb med förresten.

Låter intressant! Vad jobbar du med då?
2019-08-22, 21:17
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Tittat på lagerjobb i Stockholm men finner inget..
Finns inte det hur mycket som helst? Har du kollat via bemanningsföretag?
2019-08-22, 21:20
Medlem
Bli asfaltsarbetare. Okunnig lärling 170 kr/tim, nästa år är du "färdigutbildad" 200-235 kr/tim. Du kan dessutom pausa ditt gymkort och slänga rabatthäftet till ditt lokala solarium...
2019-08-22, 22:16
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Känner ingen som tjänar lika kasst som jag, behöver råd.

Vad finns det för jobb med minst 140kr i timmen som ej kräver utbildning?

Är 22-23
Bor i Stockholm.
Arbetat sedan studenten.

Är introvert men väldigt serviceminded. Har lätt att tala med folk osv.

Vad finns det för jobb? Aldrig sumpat en arbetsintervju så det spelar ingen roll vad det än är.

Är du smart och kan snacka? Introvert behöver inte vara ett problem, men beror på hur det yttrar sig.
Mitt förslag är att du testar nåt sälj för att se om du kan sälja. Sedan jobbar du dig upp bland säljjobben.

Ingen utbildning för de flesta jobben med vissa undantag, så som husmäklare osv, men det satsar du på först när du vet vad du går för.

Det svåraste blir att hitta ett seriöst jobb utan cv dock. Någon av de bättre bilfirmorna kanske? Kan inte den branschen, men säkert nån här som vet.

Annars nån typ av servicejobb för att öva bort blygheten om du har någon.
2019-08-22, 22:50
Medlem
Citat:
Inga industrijobb iaf...

Jag har 177kr /h på ett industrijobb 07.00-16.00

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in