2019-09-03, 03:39
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Ferguson är såklart den som på pappret sett ut som det största hotet mot Khabib, de senaste åren. Trist att den aldrig blivit av. Är inte säker på om det någonsin kommer hända heller. Men vinner Khabib här är det väl det som är härnäst. Om de inte ska kasta in McGregor i mixen igen. Men tror inte UFC vill kasta honom till Khabib med en gång.

I övrigt vet jag inte vem som skulle erbjuda liknade hot som Ferguson. Möjligen GSP, eftersom Khabib fortfarande pratar om att han vill ta den matchen. GSP verkar aldrig bli gammal, så det hade varit intressant. I övrigt vet jag inte, Askren kanske. Men av dem som för närvarande är i toppen av 155 så är det ganska glest med folk som kan utmana honom över hela brädet.
Finns ett gäng folk som besitter mycket kraft för en punchers chance, dock. Poirier är en av dem. Det är väl därför detta blir intressant.

Blir även intressant att se uppslutningen (?) bakom Khabib (som muslim), i Förenade Arabemiraten. Såg en video med Poirier och ett gäng shejker förut, de verkade ganska positivt inställda till honom ändå Så även om de kanske inte kommer vara Brasilien-rabiata så känns det tveklöst som om publiken under galan kommer vara pro-Khabib.

När det gäller övriga kortet tror jag på Barboza och Makhachev (som sett ut som ett lovande framtidsnamn i 155).
Intressant match mellan Taisumov och Ferreira också. Sett till matcherna ser detta ut som en lättviktsturnering på rysk mark nästan.

Curtis Blaydes brottar nog sönder Abdurakhimov, på tal om annat än lättviktare.

I lättvikten finns det i stort sätt tre namn som alla har en bra chans mot Kabib och det är som du säger
Ferguson som inte har något problem att heller ligga på marken och med sin längd, volym och tempo kan han lätt trötta ut Kabib. Det är en 50-50 match åt båda hållen.

Justin Gaetje. Med sin brutala press, slagvolym och tuffhet samt kompetent brottning så ser jag även här en jämn match. Tror Kabib tar det på kondis men det är inte omöjligt att Gaetje kan sänka Kabib.

Gregor Gillespie. Brottarmonstret och fysfenomenet Gillespie är brottarens mardröm. Sägs vara lättviktens svar på Cain och har kondition för dagar. Gillespie är en mardröm för de flesta. Det som talar emot Gillespie är hans mma, hur mycket striking har han och avsaknad av rutin är också en faktor.
Citera
2019-09-03, 17:03
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ferguson är såklart den som på pappret sett ut som det största hotet mot Khabib, de senaste åren. Trist att den aldrig blivit av. Är inte säker på om det någonsin kommer hända heller. Men vinner Khabib här är det väl det som är härnäst. Om de inte ska kasta in McGregor i mixen igen. Men tror inte UFC vill kasta honom till Khabib med en gång.

Misstänker att det lär bli McGregor igen. Det är väl det UFC antyder om en tider på countdowns avsnittet som släppts nu inför galan. Tveksamt på hur McGregor skulle leverera i ett returmöte. En motiverad McGregor är ett hot mot alla men verkar tveksamt om han har någon motivation kvar.

Första matchen hade han tränat upp sin brottning till en imponerande nivå men det räckte inte hela vägen. Personligen tror jag det beror på att han främst tränade med östeuropeiska fristilsbrottare. McGregor skulle satsat på att träna med amerikanska folkstilsbrottare istället.

Kollar vi vilken brottningsstil det är som dominerar i MMA så är det folkstilen med sin fokus på kontroll och markbrottning. Matchen mellan Khabib och Abel Trujillo är ett bra exempel på folkstilsbrottningen. Khabib hade nedtagningarna men kunde inte hålla kvar Trujillo på marken och flera gånger efter sina nedtagningar så var det Khabib som hamnade underst. Hade det varit Trujillo som hade bättre kondis istället för Khabib så hade Khabib torskat matchen.

Khabib tränar visserligen med amerikanska brottare på AKA nuförtiden men samtidigt är han relativt färsk med folkstilsbrottningen. Det som han dominerar är nedtagningarna. Folk som kommer möta Khabib bör förvänta sig att bli nedtagna och istället träna markbrottningen och jobba för att ta sig upp igen.

Citat:
I övrigt vet jag inte vem som skulle erbjuda liknade hot som Ferguson. Möjligen GSP, eftersom Khabib fortfarande pratar om att han vill ta den matchen. GSP verkar aldrig bli gammal, så det hade varit intressant. I övrigt vet jag inte, Askren kanske. Men av dem som för närvarande är i toppen av 155 så är det ganska glest med folk som kan utmana honom över hela brädet.
Finns ett gäng folk som besitter mycket kraft för en punchers chance, dock. Poirier är en av dem. Det är väl därför detta blir intressant.

Tror inte att matchen kommer inträffa. Däremot om det skulle ske tror jag GSP skulle ta det. GSP har tusen gånger bättre stående och tror till och med han är en av de få som skulle få ner Khabib och tvinga honom jobba underifrån, något vi inte sett hittills.

Citat:
Blir även intressant att se uppslutningen (?) bakom Khabib (som muslim), i Förenade Arabemiraten. Såg en video med Poirier och ett gäng shejker förut, de verkade ganska positivt inställda till honom ändå Så även om de kanske inte kommer vara Brasilien-rabiata så känns det tveklöst som om publiken under galan kommer vara pro-Khabib.

Khabibs fanbase är rätt så intressant. Han är ju polare med Kadyrov från Tjetjenien. Tjetjener och Kadyrov är rätt så hatad av alla icke-tjetjener i regioner. Sen är ju Dagestan också en rätt så uppdelad region och det finns ingen grupp folk som heter Dagestanier, Khabib är tillhör folkgruppen avarer. Sådana som Khabib ses ju vanligen som religiösa bonnläppar av andra delar av befolkningen i den regionen.
Citera
2019-09-03, 18:00
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Misstänker att det lär bli McGregor igen. Det är väl det UFC antyder om en tider på countdowns avsnittet som släppts nu inför galan. Tveksamt på hur McGregor skulle leverera i ett returmöte. En motiverad McGregor är ett hot mot alla men verkar tveksamt om han har någon motivation kvar.

Första matchen hade han tränat upp sin brottning till en imponerande nivå men det räckte inte hela vägen. Personligen tror jag det beror på att han främst tränade med östeuropeiska fristilsbrottare. McGregor skulle satsat på att träna med amerikanska folkstilsbrottare istället.

Kollar vi vilken brottningsstil det är som dominerar i MMA så är det folkstilen med sin fokus på kontroll och markbrottning. Matchen mellan Khabib och Abel Trujillo är ett bra exempel på folkstilsbrottningen. Khabib hade nedtagningarna men kunde inte hålla kvar Trujillo på marken och flera gånger efter sina nedtagningar så var det Khabib som hamnade underst. Hade det varit Trujillo som hade bättre kondis istället för Khabib så hade Khabib torskat matchen.

Khabib tränar visserligen med amerikanska brottare på AKA nuförtiden men samtidigt är han relativt färsk med folkstilsbrottningen. Det som han dominerar är nedtagningarna. Folk som kommer möta Khabib bör förvänta sig att bli nedtagna och istället träna markbrottningen och jobba för att ta sig upp igen.

Tror inte att matchen kommer inträffa. Däremot om det skulle ske tror jag GSP skulle ta det. GSP har tusen gånger bättre stående och tror till och med han är en av de få som skulle få ner Khabib och tvinga honom jobba underifrån, något vi inte sett hittills.

Khabibs fanbase är rätt så intressant. Han är ju polare med Kadyrov från Tjetjenien. Tjetjener och Kadyrov är rätt så hatad av alla icke-tjetjener i regioner. Sen är ju Dagestan också en rätt så uppdelad region och det finns ingen grupp folk som heter Dagestanier, Khabib är tillhör folkgruppen avarer. Sådana som Khabib ses ju vanligen som religiösa bonnläppar av andra delar av befolkningen i den regionen.

McGregor känns som dom kommer matcha mot någon av divisionens bättre stående fighters för han hintade flera såna namn i sin intervju med Helwani sist. Det hade ju varit grymt att se Iaquinta vs McGregor eller varför inte vinnaren Cerrone vs Gaethje för han nämnde ju bägge dom två. Utgår vi ifrån att Khabib vinner denna så kan ju Dustin P bli aktuell också. Hans största motståndare (han själv) riskerar dessvärre att sänka honom rejält IRL för han verkar ju gå på rätt hårt med festandet.
Jag delar din åsikt helt om GSP och Khabib. GSP är minst lika mycket maskin som Khabib är och ingen kan använda enbart brottning mot honom för han är en grym brottare själv. Det skulle lika gärna kunna vara åt andra hållet att GSP jagar nertagning på Khabib och stående är han som sagt mkt. bättre på och har den bästa jabben nånsin i MMA. Stor faktor blir vilken viktklass det skulle vara.
Citera
2019-09-05, 20:07
Medlem
tänkte gå in med 10k på khabib. Känns som ett av de säkrare spelen i ufc detta år.

Menar, khabib spöade ju connor även stående och det är väl där porier har sin enda styrka.

Får khabib ner porier tror jag inte han kommer upp. Men någon får gärna säga emot.
Citera
2019-09-06, 17:42
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden
tänkte gå in med 10k på khabib. Känns som ett av de säkrare spelen i ufc detta år.

Menar, khabib spöade ju connor även stående och det är väl där porier har sin enda styrka.

Får khabib ner porier tror jag inte han kommer upp. Men någon får gärna säga emot.

Khabib spöade inte Conor stående. Han fick in en smäll som sänkte McGregor i andra ronden. Till störst del beror det på att Khabib slagit nästintill noll slag i matchen fram tills dess utan han hade enbart grapplats, McGregor hade händerna nere för att försvara nedtagningar. När matchen hölls stående var det främst McGregor som gick runt och träffade Khabib, visst inga hårda smällar men Khabib visade att han var extremt långt efter i det stående.
Citera
2019-09-07, 09:50
Medlem
Lägger pengarna på Dustin, inga tvivel. Sjukt taggad på den här matchen och slipper för nästan första gången vara vaken hela natten för att se matchen, jobbar visserligen sent men hinner hem till main-card.

Sov aldrig på Diamond Poirier!
Citera
2019-09-07, 11:11
Medlem
krakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andnodden

Riskera torska tio för att vinna två?
Efter Dustins fina prestation mot Max Holloway tidigare i år så har jag nu hopp om att khabibs record blir 27-1 efter ikväll!
Citera
2019-09-07, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krakan
Riskera torska tio för att vinna två?
Efter Dustins fina prestation mot Max Holloway tidigare i år så har jag nu hopp om att khabibs record blir 27-1 efter ikväll!
Stående så lär porier ha en fördel. Men får khabib mer honom på marken är det kört.
Citera
2019-09-07, 12:58
Medlem
Arktizs avatar
Blir 8K på Dustin, som övriga i tråden är jag övertygad att han tar hem matchen om han lyckas hålla den stående. TKO, KO eller domslut. KOM IGEN NU.

Ett gott tecken som talar för att Dustin vinner är att superautisterna på 4chans sports-board är helt övertygade om att Dustin kommer ta hem det, folket som skriver där är oerhört insatta i sporten och man kan få en hel del bettingtips därigenom. Här är länk till den senaste mma-tråden https://boards.4channel.org/sp/thread/95227600

Ser fram emot en god fight-vaka här på forumet.
Senast redigerad av Arktiz 2019-09-07 kl. 13:04.
Citera
2019-09-07, 15:19
Medlem
truthwillouts avatar
Har lite svårt att förstå tidzonerna. När börjar main card i svensk tid, och när kan huvudmatchen tänkas gå av stapeln? Tajt schema idag, hoppas jag hinner
Citera
2019-09-07, 15:38
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truthwillout
Har lite svårt att förstå tidzonerna. När börjar main card i svensk tid, och när kan huvudmatchen tänkas gå av stapeln? Tajt schema idag, hoppas jag hinner

Huvudkortet ska börja redan 20.00, svensk tid.

https://www.mmanytt.se/senaste-nytt/...ier-matchkort/
Citera
2019-09-07, 17:21
Hoppas på Diamanten men Khabib tar nog hem detta som vanligt. Så jävla trist när någon hittar ett godmodemove i ett tv-spel och använder samma om och om igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in