Citat:
Ferguson är såklart den som på pappret sett ut som det största hotet mot Khabib, de senaste åren. Trist att den aldrig blivit av. Är inte säker på om det någonsin kommer hända heller. Men vinner Khabib här är det väl det som är härnäst. Om de inte ska kasta in McGregor i mixen igen. Men tror inte UFC vill kasta honom till Khabib med en gång.
I övrigt vet jag inte vem som skulle erbjuda liknade hot som Ferguson. Möjligen GSP, eftersom Khabib fortfarande pratar om att han vill ta den matchen. GSP verkar aldrig bli gammal, så det hade varit intressant. I övrigt vet jag inte, Askren kanske. Men av dem som för närvarande är i toppen av 155 så är det ganska glest med folk som kan utmana honom över hela brädet.
Finns ett gäng folk som besitter mycket kraft för en punchers chance, dock. Poirier är en av dem. Det är väl därför detta blir intressant.
Blir även intressant att se uppslutningen (?) bakom Khabib (som muslim), i Förenade Arabemiraten. Såg en video med Poirier och ett gäng shejker förut, de verkade ganska positivt inställda till honom ändå
Så även om de kanske inte kommer vara Brasilien-rabiata så känns det tveklöst som om publiken under galan kommer vara pro-Khabib.
När det gäller övriga kortet tror jag på Barboza och Makhachev (som sett ut som ett lovande framtidsnamn i 155).
Intressant match mellan Taisumov och Ferreira också. Sett till matcherna ser detta ut som en lättviktsturnering på rysk mark nästan.
Curtis Blaydes brottar nog sönder Abdurakhimov, på tal om annat än lättviktare.
I övrigt vet jag inte vem som skulle erbjuda liknade hot som Ferguson. Möjligen GSP, eftersom Khabib fortfarande pratar om att han vill ta den matchen. GSP verkar aldrig bli gammal, så det hade varit intressant. I övrigt vet jag inte, Askren kanske. Men av dem som för närvarande är i toppen av 155 så är det ganska glest med folk som kan utmana honom över hela brädet.
Finns ett gäng folk som besitter mycket kraft för en punchers chance, dock. Poirier är en av dem. Det är väl därför detta blir intressant.
Blir även intressant att se uppslutningen (?) bakom Khabib (som muslim), i Förenade Arabemiraten. Såg en video med Poirier och ett gäng shejker förut, de verkade ganska positivt inställda till honom ändå
Så även om de kanske inte kommer vara Brasilien-rabiata så känns det tveklöst som om publiken under galan kommer vara pro-Khabib. När det gäller övriga kortet tror jag på Barboza och Makhachev (som sett ut som ett lovande framtidsnamn i 155).
Intressant match mellan Taisumov och Ferreira också. Sett till matcherna ser detta ut som en lättviktsturnering på rysk mark nästan.
Curtis Blaydes brottar nog sönder Abdurakhimov, på tal om annat än lättviktare.
I lättvikten finns det i stort sätt tre namn som alla har en bra chans mot Kabib och det är som du säger
Ferguson som inte har något problem att heller ligga på marken och med sin längd, volym och tempo kan han lätt trötta ut Kabib. Det är en 50-50 match åt båda hållen.
Justin Gaetje. Med sin brutala press, slagvolym och tuffhet samt kompetent brottning så ser jag även här en jämn match. Tror Kabib tar det på kondis men det är inte omöjligt att Gaetje kan sänka Kabib.
Gregor Gillespie. Brottarmonstret och fysfenomenet Gillespie är brottarens mardröm. Sägs vara lättviktens svar på Cain och har kondition för dagar. Gillespie är en mardröm för de flesta. Det som talar emot Gillespie är hans mma, hur mycket striking har han och avsaknad av rutin är också en faktor.