2019-09-12, 08:43
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeropatra
Jag bor i Stockholm så ja. Grejen är väl att många kvinnor i min ålder är upptagna?

Dina chanser till att få en kvinna är nog stora ändå.
de som inte är i förhållande när de är 30-35 är oftast sjukligt desperata eftersom den biologiska klockan tickar. När deras vänner gift sig, skaffat barn å allt, så känner dom sig ofta misslyckade och tar gärna första bästa man.

Men akta dig, de flesta är singlar utav en anledning, du vill inte ha en psykbrud runt halsen heller som utnyttjade dig för sin säd.

Som sagt, singelkvinnor på 30+ är allt som oftast desperata, men antagligen lite defekta och därför har ingen man velat stanna.
Citera
2019-09-12, 09:45
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Men akta dig, de flesta är singlar utav en anledning, du vill inte ha en psykbrud runt halsen heller som utnyttjade dig för sin säd.
Det där stämmer kanske i någon håla på landet med femtusen invånare eller så, men knappast här.

Stockholm är Europas singeltätaste stad och det finns ingenstans det är så lätt att hitta en tjej (oavsett krav eller standard) som i Stockholm.

Problemet om man inte kan få till ett ONS eller en kortare relationen i den här stan har inte med utbud att göra utan blott, bart och endast med den egna oförmågan.
Citera
2019-09-12, 10:09
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Det där stämmer kanske i någon håla på landet med femtusen invånare eller så, men knappast här.

Stockholm är Europas singeltätaste stad och det finns ingenstans det är så lätt att hitta en tjej (oavsett krav eller standard) som i Stockholm.

Problemet om man inte kan få till ett ONS eller en kortare relationen i den här stan har inte med utbud att göra utan blott, bart och endast med den egna oförmågan.

Du verkar ju vara en vinnare i spelet, men för att göra en mer intressant samhällsanalys så måste du ta i beakning att de flesta inte är vinnare och de flesta aldrig kan bli vinnare.

Visst, tycks det rättvist att vinnaren tar hem hela vinsten i ett spel, men paretoprincipen fungerar inte för ett helt samhälle att växa sig starkt på längre sikt.

Det blir bara sex och njutning för njutningens skull åt dessa individuella vinnare, basen för kärlek inom familjen blir svag, och strukturer som exempelvis våra kära invandrare har kvar sedan urminnestider verkar starkare för att bygga sammanhållning mellan män och kvinnor, samt befolka framtiden med nytt blod.

Är man på toppen av lusthierarkin så kan man ju välja att skratta åt alla förlorare längst ner i pramiden och ha en slags harem av kvinnor på sin tinder och snapchat, där man kan välja och vraka för vad som passar för natten. Diskuterar vi ett samhällsfenomen som är så utbred och blir mer utbred med tiden så måste vi utgå från att det även är något fel i vår kultur eller kanske problem som kommer med teknologiutvecklingen eller kanske till och med staten och skolans uppfostran av pojkar och flickor. Sexliberalismen är jävligt gott så länge man har rätt typer av egenskaper, det vet jag också. Den är dock inte samhällsbyggande.
Citera
2019-09-12, 10:15
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Dina chanser till att få en kvinna är nog stora ändå.
de som inte är i förhållande när de är 30-35 är oftast sjukligt desperata eftersom den biologiska klockan tickar. När deras vänner gift sig, skaffat barn å allt, så känner dom sig ofta misslyckade och tar gärna första bästa man.

Som sagt, singelkvinnor på 30+ är allt som oftast desperata, men antagligen lite defekta och därför har ingen man velat stanna.

Evig kärlek lovar man ju dock helst inte med någon som är desperat, ifall man inte själv är desperat.

Desperation är en hemsk utgångspunkt att bygga något starkt och sammanhållande.

Skulle rekommendera att en man runt 30-35 söker en kvinna runt 20-25, försök ha några år av äventyr och passion innan det är dags att bli "seriös". Men nu så fungerar min rekommendation givetvis enbart åt de män som inte är desperata och har attribut som gör honom attraktiv för 25-åriga kvinnor med otroligt många val.

Desperation tycks vara känslan som tvingar många att lova varandra "evig kärlek".
Citera
2019-09-12, 10:48
Medlem
Visst är det allvarliga fel i kulturen och synen på livet som orsakat det här. Nordamerikansk HBTQP, feminism och globalism är en giftig blandning.
Misslyckade svenska tanter på 30-35 är just misslyckade och därför är de ensamma.
Känner flera skötsamma killar i 30-årsåldern med snygga thaibrudar, verkar vara hur lyckligt och bra som helst jämfört med att bli ihop med någon psykbruten välbegagnad svennehora.
Den nordamerikanska tokfeminismen måste bort innan samhället kan bli normalt
Citera
2019-09-12, 10:53
Medlem
Även korta män kan få kvinnor, träna mer och ät bättre. Det hjälper din hy och hälsa, klä dig snyggt och propert.

Män som jag pratar med är på gymmet eller stranden, på krogen är jag med vänner och umgås.
Citera
2019-09-13, 20:20
Avslutad
Du kan bli frivilligt celibat. Ändra inställning till att du har själv valt det celibata livet och var stolt över det.
Citera
2019-09-13, 20:25
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Visst är det allvarliga fel i kulturen och synen på livet som orsakat det här. Nordamerikansk HBTQP, feminism och globalism är en giftig blandning.
Misslyckade svenska tanter på 30-35 är just misslyckade och därför är de ensamma.
Känner flera skötsamma killar i 30-årsåldern med snygga thaibrudar, verkar vara hur lyckligt och bra som helst jämfört med att bli ihop med någon psykbruten välbegagnad svennehora.
Den nordamerikanska tokfeminismen måste bort innan samhället kan bli normalt

Ha ha! Skyller på feminismen för att se inte får ligga!
Citera
2019-09-13, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver

Frågan är varför Stockholm har så många singlar? Det kanske beror på att kvinnorna har skyhöga krav i Stockholm? Att männen är fjollor? Roligare att festa som Sex and the city?
Citera
2019-09-13, 21:25
Medlem
Citat:
Jag är en så kallad incel som de flesta har förstått något som ökar bland män i Sverige men även över hela världen. Jag har haft sex en gång i mitt liv och det var när jag var 22 och sedan dess har det varit dött på relations och sexlivet även nu tio år senare. Jag har försökt med nätdejting i alla år, försökt träffa tjejer via vänner och även varit en del på nattklubb och så även fast tjejer där är extremt ytliga så där är det riktigt svårt.

Nu har man ju börjat bli till åren då man inte går ut på samma sätt med kompisar när man var yngre, jag är i förstadiet att bli gammal känns det som. Det är nu eller aldrig jag måste ändra på det här. Annars blir jag "40 year old virgin +1". Jag känner mig i princip som oskuld även fast jag inte är det i faktisk mening.

Finns det något man kan göra för att komma ur detta? Jag har ju ingen status som tjejer gillar och jag är definitivt inte snygg. Jag är även kort och har ingen pondus.

Är min enda chans att få lite kärlek att skaffa en hund eller något?
Steg ett: Sluta upp med att kategorisera dig själv.
Citera
2019-09-13, 21:27
Medlem
Citat:
Frågan är varför Stockholm har så många singlar? Det kanske beror på att kvinnorna har skyhöga krav i Stockholm? Att männen är fjollor? Roligare att festa som Sex and the city?
Nix pix. Det beror på att vi Svenskar är som en fårflock. Vi gör som andra, för hur skulle det se ut ifall någon var individualist?
Hu jedamig.
Citera
2019-09-13, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Livsstilsparasit
Ha ha! Skyller på feminismen för att se inte får ligga!

Du är fel ute. Feminismen är en stor bov i dramat. Den lär ju ut att kvinnorna ska leka av sig i 10 års tid istället för att söka rätt på en bra man och börja alstra barn tidigt. Vid 25-28 borde var svensk kvinna ha 3 barn, inte vänta på att få sitt första och ensam uppfostra detta barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in