2022-06-17, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Han kanske tar sitt liv?…

Om det vore så väl. Men risken finns att han skadar någon och jag tror att den nu är ganska hög.
Citera
2022-06-17, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swineflu
Haha japp! Undrar vem av dom som skulle bli mördad först? 🤔
Jag satsar nog på att Lydia inte har en chans mot Jockes paranoior när han väl kickar igång på den fronten.

Jocke ifall du läser här!
Skriv ett brev till Lydia.
Ni skulle kunna känna förståelse för varandras bagage så att säga.

Trots att Lydia enligt henne är totalt oskyldig till det hon är dömd för.

Jocke skulle kunna lära henne att det gör manipulationen inför att komma ut mer effektiv om hon erkänner sin del i det hon gjort men ångrar sig och lovar att aldrig göra om det, precis som han gjorde.

Man kan inte sitta och blåneka och tro att man kommer bli utsläppt.
Det är bara iq befriat.

Jag tror som dig på Joakim är först, men varför Jocke skulle skriva ett brev Lydia förstår jag inte? Finns väl ingen genmensam faktor där förutom att dom är bovar?
Varför tror du att LYDIA är oskyldigt dömd? Har du hittat något i Förundersökningen? För du grundra set väl inte på Kvällspressen ?
Citera
2022-06-17, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Åh, fy för den lede...😬
Hon gillar äldre män med pengar, så det skulle passa som hand i handske 🤢
Tror snarare att knivar skulle ligga farligt nära som mordvapen, såvida inte ett vapen finns tillhands..

Nej tror inte alls dom alls skulle passa ihop! Hon har det troligen bättre på kåken!
J.B skulle önskvärt må skit i sin ny villa och bli kraftigt försämrad, så han får längre sluten vård = önsketämande
Citera
2022-06-17, 04:47
Medlem
Citat:
Håller med OM han hållit ett ”stoneface” som om ingenting skett, givetvis inte bra men hur vet du det?

Håller helt med dig om att J.B har ett stoneface!
Likaså att jag med tror att någon kommer råka ut för hans mörka sida!

J vill inte prata om vad han har gjort, men han bord gjort det om inte annat i brottsbearbetningen?? Han skulle aldrig få så här frikostiga permissioner annars. Likaså att jag med tror att någon kommer råka ut för hans mörka sida!

Det är åt helvete, ynkligt, patetiskt och framförallt fegt att han ej gjort det han har heller inte tagit kontakt med Monicas barn.

Du skriver "Jag anser inte att man är frisk genom att låtsas som att ingenting har hänt och behandla inblandade människor som luft. Men, jag är ju ingen läkare"" Jag delar din uppfattning, har hört bakvägen att det finns en stor irritation hos medpatienter på Karsudden gällande J.B just låsas ingenting, att han är tyst låten och hans blickar, blickarna biter ej på det dessutom allra flesta utan skapar ilska, så vem vet vad som händer. somt t.ex. En del riktigt tuffa som efter många många år slussades vidare, dom hade ej accepteras J.B´S beteende och dessutom hade de konfronterat Ledningen ner ifrån och upp.. Och J.B
Citera
2022-06-17, 04:49
Medlem
Citat:
Håller med OM han hållit ett ”stoneface” som om ingenting skett, givetvis inte bra men hur vet du det?

Håller med dig! Undra hur lång tid det tar innan det brakar?
Citera
2022-06-17, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swineflu
Haha japp! Undrar vem av dom som skulle bli mördad först? 🤔
Jag satsar nog på att Lydia inte har en chans mot Jockes paranoior när han väl kickar igång på den fronten.

Jocke ifall du läser här!
Skriv ett brev till Lydia.
Ni skulle kunna känna förståelse för varandras bagage så att säga.

Trots att Lydia enligt henne är totalt oskyldig till det hon är dömd för.

Jocke skulle kunna lära henne att det gör manipulationen inför att komma ut mer effektiv om hon erkänner sin del i det hon gjort men ångrar sig och lovar att aldrig göra om det, precis som han gjorde.

Man kan inte sitta och blåneka och tro att man kommer bli utsläppt.
Det är bara iq befriat.

Han tror att han är smart, kanske i affärslivet, men nu är han på Rättspsyk..Tror att han kommer falla igenom, eller hopps iallafall.. Vi få avvakta och se
Citera
2022-06-17, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartvaden44
Känns inte det både orättvist och lite han som lite av en statistisk pelare ibland Chefsöverläkaren och Verksamhetschefen? Jag personligen tycker ej J.B ska ha öppen vård, sen ska dom ha åklagaren med på sin linje med. En annan fråga sitter du på udden? Kände du både b & T

Ja han åker i en Mercedes-Benz A 200 År 2019

Nu kom jag på att J sa till mig att han hade köpt just en Mercedes. Tack.

Ja jag har vårdats på K i över sju år.
Citera
2022-06-17, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har Joakim inte hamnat i några konflikter eller något mygel, som du känner till, inne på K?

Tillåts ni ha privata kläder, egen mobil mm?

Hur för han sig? Är det näsan i vädret, lite förmér?

Hanteras han med silkeshanskar?
Kan han ha mutat sig till denna snabba utveckling?

Ja på hemavdelningar får vi ha privata / egna kläder. Har man SUP (särskild utskrivningsprövning) så får man ha en mobil i ett förvaringsskåp med egen kod nära BVC (bevakningscentralen). Utan SUP så får man ha sin mobil i sitt patientrum men ej på avdelningen eller på frigångsområdet.

Han är väldigt artig, skämtar mycket med personalen och ja det är mycket silkeshandskar hantering kan jag säga.

Att muta rättspsykiatrin är nog svårt, men vem vet om det krävs ett särskilt belopp. Han har ju sina miljoner trots allt, om jag har förstått det rätt.

EDIT: Tycker det är helt otroligt att åklagaren inte har någon erinran mot ansökan. Får J öppenvård nästa vecka så har alla parter köpt hans trevliga bemötande och stabila mående efter tio månader utan medicin. Kan allt vara en smokescreen så han kan begå något nytt hemskt brott? Kommer aldrig glömma hans blickar mot mig när jag har suttit i telefonhytten eller när vi har stött på varandra på avdelningen. Ser helt iskall och obehaglig ut.
Senast redigerad av michael1844 2022-06-17 kl. 06:24. Anledning: Mera info
Citera
2022-06-17, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michael1844
Nu kom jag på att J sa till mig att han hade köpt just en Mercedes. Tack.

Ja jag har vårdats på K i över sju år.

Tackar så mycket för svaret. Kände du B.W & P.H tänker att ni kommer ganska nära en del av er av er?

Oj då har du suttit länge, grovt brott?

De så kallade Vampyrkvinna var ned snabbt ute
Citera
2022-06-17, 06:32
Medlem
Citat:
Tackar så mycket för svaret. Kände du B.W & P.H tänker att ni kommer ganska nära en del av er av er?

Oj då har du suttit länge, grovt brott?

De så kallade Vampyrkvinna var ned snabbt ute

Ja B.W hade jag god kontakt med. Han sa till mig innan han gick bort att han för dömd för försök till mord mot en domare från HD med kökskniv som gick rakt in i halsen. Domaren fick livshotande skador.

Ja det blev bombhot mot Attunda, Solna respektive Stockholms tingsrätter 2014. Har haft SUP sedan november det året. Segt, men man gav sig på helt fel folk. Rättsväsendet. Kan utveckla via PM.

Ja MGs läkare ville skriva ut henne så fort som möjligt. Hon skrevs ut efter tre år på K. Dömd för knivmord har jag för mig.
Citera
2022-06-17, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av michael1844
Ja på hemavdelningar får vi ha privata / egna kläder. Har man SUP (särskild utskrivningsprövning) så får man ha en mobil i ett förvaringsskåp med egen kod nära BVC (bevakningscentralen). Utan SUP så får man ha sin mobil i sitt patientrum men ej på avdelningen eller på frigångsområdet.

Han är väldigt artig, skämtar mycket med personalen och ja det är mycket silkeshandskar hantering kan jag säga.

Att muta rättspsykiatrin är nog svårt, men vem vet om det krävs ett särskilt belopp. Han har ju sina miljoner trots allt, om jag har förstått det rätt.

EDIT: Tycker det är helt otroligt att åklagaren inte har någon erinran mot ansökan. Får J öppenvård nästa vecka så har alla parter köpt hans trevliga bemötande och stabila mående efter tio månader utan medicin. Kan allt vara en smokescreen så han kan begå något nytt hemskt brott? Kommer aldrig glömma hans blickar mot mig när jag har suttit i telefonhytten eller när vi har stött på varandra på avdelningen. Ser helt iskall och obehaglig ut.

Åklagaren har inget att invända mot anmälan
Viket är vansinnigt och obegripligt!!!
Han är så pass obehaglig med sina blickar. Verkar som han smörar för personalen? Tio månader är vansinnigt, Jag brukar inte var skadeglad, men hoppas att detta går åt helvet utan att någon ny människa ska behöva sätta livet till! Det du beskriver av han framstår som en översittare som är medveten om vad han har gjort, Tyvärr till hör jag ej den skaran som tror på att han lyckats lura personalen, för att få sin friförmåner. Sakkunniga läkaren lät ganska negativ " Han uppger bl.a. följande. Bedömningen är att den psykiska störningen kvarstår och vården ska därmed fortsatt bestå.
Delegationen att bevilja permissioner till den egna bostaden bör dock begränsas till två veckor i dagsläget.

Kan du inte berätta mera om di situation på Karsudden? är du med i någon tråd om Karsudden? Du verkar vara en vettig person och skulle vara intressant att om du vill veta mera om dig och din tid på Karsudden, har du permissioner? Begick du ett grovt brott? Jag känner till ganska många på Karsudden men i Pappers form och så har jag intervjuat en patient på Karsudden men han är fri nu. Sen har jag varit på andra kliniker runt om i Sverige och i vissa fall intervjuat, vissa fall helt andra saker!
Citera
2022-06-17, 06:47
Medlem
Citat:

Åklagaren har inget att invända mot anmälan
Viket är vansinnigt och obegripligt!!!
Han är så pass obehaglig med sina blickar. Verkar som han smörar för personalen? Tio månader är vansinnigt, Jag brukar inte var skadeglad, men hoppas att detta går åt helvet utan att någon ny människa ska behöva sätta livet till! Det du beskriver av han framstår som en översittare som är medveten om vad han har gjort, Tyvärr till hör jag ej den skaran som tror på att han lyckats lura personalen, för att få sin friförmåner. Sakkunniga läkaren lät ganska negativ " Han uppger bl.a. följande. Bedömningen är att den psykiska störningen kvarstår och vården ska därmed fortsatt bestå.
Delegationen att bevilja permissioner till den egna bostaden bör dock begränsas till två veckor i dagsläget.

Kan du inte berätta mera om di situation på Karsudden? är du med i någon tråd om Karsudden? Du verkar vara en vettig person och skulle vara intressant att om du vill veta mera om dig och din tid på Karsudden, har du permissioner? Begick du ett grovt brott? Jag känner till ganska många på Karsudden men i Pappers form och så har jag intervjuat en patient på Karsudden men han är fri nu. Sen har jag varit på andra kliniker runt om i Sverige och i vissa fall intervjuat, vissa fall helt andra saker!

Vi kan min historia på K via PM. Jag har skrivit ganska mycket om rättspsyk i forumet "Psykologi" i tråden "Livet på rättspsyk - den stora frågetråden". Det otäcka med rättspsykiatrin är att de kan låsa in människor i många år när de är dömda för t.ex. misshandel, olaga hot, narkotikabrott etc. Tar man droger på rättspsyk så kan de hålla kvar en livet ut. Obestämd tid är det värsta, att ej veta när man kommer ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in