2022-06-16, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartvaden44
Dom använder sig endast av lagen, fast lite väl frikostigt, farligt och upprörande sätt.. Inte första gången Karsudden gör så här och Chefsöverläkaren S.A vill tydligen att det skall bli mera frikostigt för hennes patienter, undrar om ho har favoriter? Med både hon och verksamhetschefen verkar spela ett högt spel med samhällsskyddet som insats
Undrar om det finns någon annan än lilla mamma, barn och exfru, som ser framemot Joakims permissioner? Förutom honom själv?
Det är rättsvidrigt.
Har han ansetts såpass "frisk" ska han väl till fängelset och avtjäna sitt straff?!

Joakim ser fram emot friheten och tar ansvar för sig själv...

Stressutlöst psykos, i dagens samhälle, bör han inte gå en meter utan övervakning.
Citera
2022-06-16, 15:13
Medlem
Citat:
Vem är Lydia Barth? Vad har hon gjort/dömd för?

Vi kan såklart inte låta folk ha förbrukat sin rätt till frihet och låsa in rättspsykiatriska patienter för evigt, de få som ej kan vårdas på annat sätt, är en sak.

Hon blev säkerligen rätt dömd:
https://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-misstanks-for-mord-pa-sambon-/

https://www.expressen.se/nyheter/lydia-barth-falls-for-mord-i-hovratten-far-fangelse/
Citera
2022-06-16, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Undrar om det finns någon annan än lilla mamma, barn och exfru, som ser framemot Joakims permissioner? Förutom honom själv?
Det är rättsvidrigt.
Har han ansetts såpass "frisk" ska han väl till fängelset och avtjäna sitt straff?!

Joakim ser fram emot friheten och tar ansvar för sig själv...

Stressutlöst psykos, i dagens samhälle, bör han inte gå en meter utan övervakning.

Jo det behöver han säkerligen. Bara detta att han har vetskapen att det diskuteras här tror jag ökar hans stress och han mår troligen ej så bra av det. Om han ej regera är det Konstigt.
Stressutlöst psykos i J.B fall anser jag är hög i nuläget, vi får helt enkelt avvakta och se vad som sker, om han fixar det eller inte eller om han kryper in i sitt rum på Karsudden i förtid.. Han har ju lovat Karsudden och verksamhetschefen S.A att han ska höra av sig om hans mående försämras.

Han få snart skyddade person uppgifter så han kan leva ett liv på sitt sätt
Citera
2022-06-16, 15:30
Avslutad
Citat:
Jo det behöver han säkerligen. Bara detta att han har vetskapen att det diskuteras här tror jag ökar hans stress och han mår troligen ej så bra av det. Om han ej regera är det Konstigt.
Stressutlöst psykos i J.B fall anser jag är hög i nuläget, vi får helt enkelt avvakta och se vad som sker, om han fixar det eller inte eller om han kryper in i sitt rum på Karsudden i förtid.. Han har ju lovat Karsudden och verksamhetschefen S.A att han ska höra av sig om hans mående försämras.

Han få snart skyddade person uppgifter så han kan leva ett liv på sitt sätt
Mmm, en riktig cliffhanger, kommer det sluta lyckligt?
Tror inte det, snarare kommer någon mer råka ut för Joakims mörka sida
Citera
2022-06-16, 16:11
Medlem
J kommer tillbaka till avdelningen den 18:e juni och vi har rond med PAL måndag den 20:e. Förvaltningsrätten har vi alla här på onsdagar så det blir nog antingen en till fyraveckors permission eller så ansöker läkaren om öppen LRV den onsdagen. Om FR ger J öppenvård nästa onsdag så flyttar han dagen efter. Han har köpt en ny bil som jag nämnde tidigare. Två år är väldigt kort tid på K.
Citera
2022-06-16, 16:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av michael1844
J kommer tillbaka till avdelningen den 18:e juni och vi har rond med PAL måndag den 20:e. Förvaltningsrätten har vi alla här på onsdagar så det blir nog antingen en till fyraveckors permission eller så ansöker läkaren om öppen LRV den onsdagen. Om FR ger J öppenvård nästa onsdag så flyttar han dagen efter. Han har köpt en ny bil som jag nämnde tidigare. Två år är väldigt kort tid på K.
Wow! Ingen som kan få honom att "balla ur?"
Borde han ens köra bil? Trafiken är riktigt stressig, kan bli en utlösande faktor..
#fallingdown
Citera
2022-06-16, 17:29
Medlem
Citat:
Wow! Ingen som kan få honom att "balla ur?"
Borde han ens köra bil? Trafiken är riktigt stressig, kan bli en utlösande faktor..
#fallingdown

Ja föreställ dig J med grov "Road rage". Falling Down situation garanterat.
Citera
2022-06-16, 17:40
Avslutad
Citat:
Det är just det, hela förfarandet, med Joakims attityd och omänskliga kalla sätt, det skrämmer mig.
Jag kan för mitt inre höra hans nasala "det vill jag inte berätta" 🥶
Citera
2022-06-16, 21:30
Medlem
Citat:

Känns inte det både orättvist och lite han som lite av en statistisk pelare ibland Chefsöverläkaren och Verksamhetschefen? Jag personligen tycker ej J.B ska ha öppen vård, sen ska dom ha åklagaren med på sin linje med. En annan fråga sitter du på udden? Kände du både b & T

Ja han åker i en Mercedes-Benz A 200 År 2019
Citera
2022-06-16, 21:35
Avslutad
Citat:
Har Joakim inte hamnat i några konflikter eller något mygel, som du känner till, inne på K?

Tillåts ni ha privata kläder, egen mobil mm?

Hur för han sig? Är det näsan i vädret, lite förmér?

Hanteras han med silkeshanskar?
Kan han ha mutat sig till denna snabba utveckling?
Citera
2022-06-16, 21:43
Medlem
Citat:
Har Joakim inte hamnat i några konflikter eller något mygel, som du känner till, inne på K?

Tillåts ni ha privata kläder, egen mobil mm?

Hur för han sig? Är det näsan i vädret, lite förmér?

Hanteras han med silkeshanskar?
Kan han ha mutat sig till denna snabba utveckling?

Du frågade inte mig. Men glöm att han Mutat sig denna snabba utveckling. Utan under kontrollerade former utan medicinering funkar han uppenbarligen. Den kan frågan vara för tidigt väckt och då kommer ledningen få det skit jobbigt...
Citera
2022-06-16, 21:43
Medlem
Citat:
Vissa individer har förbrukat sin rätt till frihet och ska låsas in.

Du ifrågasätter mig i olika trådar och jag vidhåller att Joakim och din favvo, Lydia Barth, skall hållas inlåsta för att skydda samhället från olycka.

Det allra viktigaste man lär sig redan som barn, är att be om ursäkt när man gjort någonting dumt.
Att säga förlåt.

Skulle inte Joakim och Lydia Barth passa ihop lite väl bra?

😫 Riktigt radarpar!

Hon går runt och planerar giftmord medans han går runt och har paranoia över att hon ska göra just detta och planerar att mörda henne först 😅
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in