2019-08-20, 14:40
Medlem
Ja som rubriken lyder så undrar jag om denna dryck någonsin existerat? Har mailat deras produktansvarige men de hade ingen dokumentation om detta. Minns att flaskan var 50cl, minnet säger att den var ganska lik Zeunterts Julmust till utseende. Så jag utesluter inte heller att det kan ha varit Zeunterts istället för Spendrups. Men hur som helst så hittar jag inga bilder eller information om detta.
Citera
2019-08-20, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Ja som rubriken lyder så undrar jag om denna dryck någonsin existerat? Har mailat deras produktansvarige men de hade ingen dokumentation om detta. Minns att flaskan var 50cl, minnet säger att den var ganska lik Zeunterts Julmust till utseende. Så jag utesluter inte heller att det kan ha varit Zeunterts istället för Spendrups. Men hur som helst så hittar jag inga bilder eller information om detta.
Nu kan jag ha fel men tillverkade inte Spendrups Pepsikolan i Sverige på 90-talet?
Att de då skulle ge ut en egen cola som konkurrerade med sig själva låter konstigt.
Citera
2019-08-20, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Nu kan jag ha fel men tillverkade inte Spendrups Pepsikolan i Sverige på 90-talet?
Att de då skulle ge ut en egen cola som konkurrerade med sig själva låter konstigt.
Det var absolut inte Pepsi, det behöver inte vara Spendrups jag letar efter heller. Öppen för förslag! Kan även tillägga att det kan röra sig om väldigt tidigt 00-tal också.
Citera
2019-08-20, 15:01
Medlem
Arthur Dents avatar
Cuba-colan är allt jag har att bidra med.
Citera
2019-08-20, 15:08
Medlem
199702042s avatar
Cuba cola ( finns )
Fantomen cola
Cockta ( finns )
Dr Pepper, kanske inte på flaska i Sverige.

Sitter och trycker på två till, Vasas, Nygårds/apotekarnas - några color mer fanns fanimej men vad hette dem nu??
Citera
2019-08-20, 15:13
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Cuba cola ( finns )
Fantomen cola
Cockta ( finns )

Sitter och trycker på två till, Vasas, Nygårds/apotekarnas - några color mer fanns fanimej men vad hette dem nu??

Hade inte Three Hearts någon?
Citera
2019-08-20, 15:16
Medlem
Zeunterts hade någon minns jag. Smakade som skummigt och inte lika god, inte lika bra arom utan med socker.
Citera
2019-08-20, 15:30
Medlem
Nygårda ingår som varumärke i Spendrups och de har cola.

https://www.spendrups.se/varumarken/nygarda/
https://www.spendrups.se/katalog/produkter/nygarda-cola/?variant=19307
Senast redigerad av KamratBlue 2019-08-20 kl. 15:32.
Citera
2019-08-20, 15:36
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Hade inte Three Hearts någon?
De körde, och kör fortfarande, på Cuba Cola.
Citera
2019-08-20, 16:16
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom

Spendrups klassiker Cola?

Dålig bild här:

http://www.fulcola.com/etc/share.php?type=google&thumb=L3d3dy93ZWJ2b2wzL3g0Lz h6MHU4MTRhd3drY2lreC9mdWxjb2xhLmNvbS9wdWJsaWNfaHRt bC93cC1jb250ZW50L3VwbG 9hZHMvMjAwNS8wOC9zcGVuZHJ1cHNjb2xhLmpwZw--

Det är väl den som är Nygårda nu. Ser i stort sett likadan ut i alla fall.
Citera
2019-08-20, 16:59
Medlem
Nestor Xs avatar
Det fanns en cola på glasflaska som hette XL Cola från Falcons bryggeri som ägde namnet till 2006. Licensen såldes då till Carlsberg som fortfarande äger namnet. Under hela nittiotalet tillverkade Spendrup Pepsi men överlät den licensen till Carlsberg år 2000.
Citera
2019-08-20, 17:24
Medlem
FeketeKutyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042

Dr Pepper är dock inte cola.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in